Čekání na největší sportovní novinku Toyoty posledních let je u konce. Japonská automobilka oficiálně potvrdila datum globální premiéry svých nových špičkových sportovních modelů a zároveň zveřejnila tajemný teaser, který mezi fanoušky vyvolal doslova automobilovou horečku. V temnotě zahalený obrázek ukazuje hned tři vozy a dva z nich už odborníci dokázali identifikovat.
Zvětšování rozměrů s přibývajícími generacemi je trend, kterému se nevyhnula ani legenda jménem Porsche 911. Dnešní model je prostornější, bezpečnější, komfortnější a modernější než jeho předchůdci. Nově navíc také elektrifikovaný. Přesto však Porsche odmítá kvůli větší baterii a plug-in hybridní technologii zásadně měnit tvar či proporce svého ikonického sportovního vozu.
Poslední roky ukazují, že prémiové hybridní sedany už nejsou jen o komfortu a vysokém dojezdu, ale také o schopnosti výrazně měnit charakter jízdy podle aktuální potřeby. Porsche Panamera 4S E-Hybrid 2025 je toho dobrým příkladem. Neřeší sice osobní starosti, přesto dokáže mezi volantem a vozovkou vytvořit prostředí, které působí mimořádně příjemně a vyváženě.
Divize Genesis Magma ukazuje, že i v éře elektromobility lze vytvářet vozy, které vyvolávají skutečné emoce, a to nejen zvukovými efekty, ale především způsobem, jakým se chovají. Zatímco mnohá výkonná EV ohromují akcelerací, ale působí sterilně, Magma se inspiruje světem motorsportu a pracuje se smysly řidiče tak, aby výsledný zážitek byl více komplexní.
Dodge zůstal věrný svému spalovacímu odkazu. Zatímco se automobilový svět žene k elektrifikaci, americká značka sází na návrat burácivých motorů. Výsledkem je nový Dodge Charger Scat Pack 2026, dvoudveřové kupé s brutální silou, agresivním designem a překvapivě jistým chováním v zatáčkách.
Pagani znovu ukazuje, že spojení techniky a umění může být naprosto plynulé. Nový model Huayra Codalunga Speedster vychází z kupé stejného jména, ale přidává otevřenou karoserii a ještě čistší tvary. Vůz připomíná éru závodních strojů padesátých a šedesátých let, kdy rychlost i styl měly svou duši.
Ferrari umí překvapit i po desítkách let tradice. Po exkluzivních „one-off“ modelech, dvanáctiválcovém SUV s opačně otevíranými dveřmi a oznámení elektrického Ferrari přichází značka s něčím, co nikdo nečekal – vlastním NFT. A tak vznikl Ferrari F76 – vůz, který neexistuje.
Renault Trezor patří k nejpůsobivějším konceptům posledních let. Francouzská značka s ním předvedla, že elektromobil může být symbolem emocí, nikoli kompromisů. Když se v roce 2016 objevil na autosalonu v Paříži, okamžitě způsobil rozruch. Aerodynamické tvary, červený interiér a futuristické otevírání karoserie z něj udělaly hvězdu mezi sportovními vozy.
Zatímco Ferrari nedávno odhalilo první snímky svého chystaného elektromobilu Elettrica, konkurenční Lamborghini se vydává zcela opačnou cestou. Generální ředitel značky Stephan Winkelmann potvrdil, že projekt Lanzador, původně plánovaný jako vůbec první čistě elektrický model značky, se může proměnit v plug-in hybridní supersport.
Aston Martin opět dokazuje, že pojem „Super Tourer“ nebere na lehkou váhu. Do rodiny modelu DB12 přichází nová vrcholná verze DB12 S, která nabízí více výkonu, lepší ovladatelnost a řadu technických vylepšení. Na trh dorazí začátkem roku 2026 a bude k dispozici jak v podobě elegantního kupé, tak i otevřeného Volante.
Ford zveřejnil výsledky prodejů za třetí čtvrtletí roku 2024. Ačkoli se celkové firemní prodeje zvýšily, pro Mustang zprávy vůbec nejsou příznivé. Ikona amerických sportovních vozů totiž míří k nejhoršímu prodejnímu roku ve své šedesátileté historii.
Toyota představila speciální edici GR86 Yuzu Edition pro rok 2026. Zářivě žlutý lak, laděný podvozek a brzdy z Performance Packu dokazují, že i v době crossoverů a elektromobilů má svět místo pro dostupné sportovní kupé, které umí rozdávat čistou radost z jízdy.
Porsche potvrdilo, že fanoušci klasických spalovacích motorů se ještě nemusejí loučit s legendárními modely 718 Boxster a Cayman. Ačkoli se dlouho zdálo, že jejich nástupci přijdou výhradně v elektrické podobě, automobilka nakonec otočila a oznámila, že nová generace těchto sportovních vozů bude dostupná i s benzinovým pohonem. Změna strategie přichází v době, kdy výrobce čelí zpomalující poptávce po elektromobilech, výkyvům na čínském trhu a také clům.
Malajsijská značka Bufori ukázala sportovní kupé CS8. Kombinuje lehkou konstrukci z karbonu a kevlaru s obřím osmiválcem HEMI. Každý kus se vyrábí na zakázku a cena začíná na zhruba 500 tisících dolarech.
Upravit Porsche 911 tak, aby na přeplněné scéně úpravců skutečně vyniklo, není vůbec snadný úkol. Britská společnost RML Group to ale zvládla s nevídanou grácií a výsledkem je GT Hypercar – vůz, který v sobě spojuje technickou preciznost, závodní DNA a brutální výkon.
Každý Rolls-Royce je mistrovským dílem – od ikonické masky chladiče Pantheon až po majestátní dveře otevírané proti směru jízdy. Přesto i mezi nimi najdeme kousky ještě výjimečnější. Britská automobilka nyní odhalila limitovanou sérii Spectre Inspired by Primavera, trojici elektrických kupé, která oslavují atmosféru jara.
Na amerických silnicích se opět ozývá dunění osmiválce. Ford v ulicích Detroitu testuje horkou novinku – téměř sériově připravený model, který má navázat na legendární Shelby GT500. Přestože vůz zatím halí maskování a oficiální jméno není potvrzené, první záběry a zvuky z testů dávají jasně najevo, že přichází monstrum. Lidé si ho přáli, snili o něm. Ford je vyslyšel.
Lamborghini definitivně potvrdilo, že se svého legendárního dvanáctiválcového motoru jen tak nevzdá. To, co se dlouhé roky zdálo nejisté kvůli přísným emisním normám a tlaku na elektrifikaci, se nyní mění v jasný signál: dvanáct válců pod kapotou zůstane klíčovým prvkem značky i po roce 2030.
Nové Porsche Panamera 4 E-Hybrid dokazuje, že i čistokrevný sportovní sedan může mít v sobě kus komfortní duše. Zatímco modely GTS nebo Turbo jdou tvrdě za adrenalinem, verze 4 E-Hybrid hledá rovnováhu mezi dynamikou, pohodlím a technologiemi. Výsledek? Překvapivě univerzální vůz, který zvládne jak svižnou jízdu po okreskách, tak pohodové křižování dálnicí.
Chevrolet představil další futuristický koncept Corvette – a přestože vypadá naprosto úchvatně, pro mnoho fanoušků má jednu zásadní vadu: žádný V8, nýbrž čistě elektrický pohon. I tak ale je na co se koukat.
Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.
Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.
Ferrari představilo nástupce modelu Roma – elegantní kupé jménem Amalfi. Designově přináší nové rysy, ale pod kapotou zůstává osvědčený osmiválec s dvojitým přeplňováním – tentokrát s vyšším výkonem.
Mercedes-AMG odhalil svůj nejodvážnější koncept – plně elektrický supersedan s výkonem 1 340 koní a umělým zvukem V8 motoru. Nový GT XX Concept má být předzvěstí budoucí sériové výroby a důkazem toho, že i elektromobil může drtit asfalt.
Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.
Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.
Kdyby auta prodávaly emoce, každá automobilka by měla nepraktické sportovní kupé, Ferrari by nikdy neuvažovalo o SUV a Alfa Romeo by prodávala každou vyrobenou Giulii. Realita je však jiná – a tak i Alfa musí dělat kompromisy. Tonale je důkazem této transformace značky: sportovní sedan s pohonem zadních kol mizí a přichází kompaktní SUV s pohonem všech kol.
Odhaduje se, že 85 % stávajících kupců si nový elektrický Jaguar neobjedná. Automobilka musí mít v rukávu pořádně eso, pokud chce naplnění těchto predikcí riskovat.
Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku?
Rolls-Royce používá označení „Black Badge“ pro své výkonnější verze od roku 2016, avšak dosud nikdy pro elektromobil. Spectre zůstává i ve variantě Black Badge čistě elektrickým modelem, ale přináší zvýšený výkon a stále nabízí pohon všech kol se dvěma elektromotory. Pozor, cena může vystrašit.
Nejmenší sportovní vůz od Aston Martinu nyní přichází s rychle skládací střechou, dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 656 koní a maximální rychlostí 325 km/h. Tohle bude stát za to!
Čínská automobilka BYD znovu posunula hranice možností svého elektrického supersportu Yangwang U9, který dokazuje, že jeho schopnosti jdou daleko za rámec běžných představ o vozech. Nejnovější ukázka? Překonávání extrémních překážek včetně výmolů a ostrých zastavovacích pásů, a to vše bez přítomnosti řidiče.