Audi by mohlo v roce 2027 uvést třetí generaci R8 na základě nového plug-in hybridního supersportu Lamborghini. Co by to znamenalo pro výkon tohoto brutálního vozu?
Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.
Dacia chystá nový model, který cílí přímo na české zákazníky. Sandman má být robustní, praktický a dostupný. Kombinuje klasický benzinový pohon se schopnostmi terénního vozu a míří přesně mezi populární Sandero a větší Jogger.
Když Mazda na tokijském Japan Mobility Show před necelými dvěma lety odhalila elegantní koncept Iconic SP, automobilový svět se zamiloval na první pohled. Nízké sportovní kupé s dlouhou kapotou a nápadně červeným lakem vypadalo jako duchovní nástupce legendy RX-7. Jenže mnozí tehdy spekulovali: není to náhodou předobraz nové MX-5?
Na český trh míří další čínská značka, tentokrát s elektromobilem, který si už vydobyl jméno na domácím trhu. Wuling Binguo sází na sympatický design, nízkou cenu a praktické parametry, které mají zaujmout městské řidiče i mladé rodiny. O distribuci se postará česká firma EV Car Powertrain.
Land Rover opět rozdmýchává vášnivé diskuse. V návaznosti na legendární soutěže Camel Trophy a G4 Challenge přichází s novým projektem – Defender Trophy, mezinárodní terénní výzvou, která odstartuje v roce 2026. A jak jinak než za volantem speciálního modelu: Defender 110 Trophy Edition.
Majitelé silných amerických pickupů Ford Super Duty modelového roku 2025 by měli zpozornět – automobilka Ford ohlásila urgentní svolávací akci a s ní spojené výslovné varování „Do Not Drive“, tedy „Nejezděte s vozem“. Důvodem je závažná závada na brzdovém pedálu, která může vést k úplné ztrátě brzdné síly.
Limitovaná edice Vespa Officina 8 není jen novou barvou na známém skútru. Je to návrat ke kořenům značky – do poválečných let, kdy se v dílně s číslem osm rodily první prototypy. Tady vznikaly nejen stroje, ale i příběh, který Vespu proměnil v symbol svobody, stylu a odvahy.
Málokdo nezaregistruje, že Maybach představuje to nejlepší z nabídky Mercedesu, ale ne každý přesně ví, co tento název znamená. Je Maybach značka, nebo jen výbavový stupeň? Na majitele čeká pouze luxus a nic jiného.
Italská automobilka Ferrari pravděpodobně odloží uvedení svého druhého elektromobilu až na rok 2028. Důvod je překvapivě jednoduchý – podle dostupných informací je mezi zákazníky téměř nulový zájem o elektrické sportovní vozy.
Nový Outlander dorazil na evropský trh po dlouhé pauze a rozhodně nepřišel s prázdnou. Nabízí prostorný interiér, kultivovaný plug-in hybridní pohon a spotřebu, která umí být příznivá i pro peněženku. Japonská značka se zaměřila na zdokonalení osvědčeného konceptu a výsledek je působivý.
Chevrolet právě posunul hranice americké sportovní ikony. Nová Corvette ZR1X Hybrid kombinuje hybridní pohon z modelu E-Ray a dvakrát přeplňovaný osmiválec LT7 ze ZR1. Výsledkem je nejvýkonnější a nejextrémnější sériová Corvette všech dob.
BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.
Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.
Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.
Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.
Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat.
Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.
Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.
Huawei se po boku automobilky JAC vrhá do světa luxusních elektromobilů. Nový sedan Maextro S800 nabízí přes 800 koní, autonomní řízení a kabinu plnou displejů a luxusních detailů. Na rozdíl od německých konkurentů ale stojí třetinu.
Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.
Britská automobilka Bentley oznámila, že dočasně pozastavila export některých vozů do Spojených států, a to navzdory tomu, že bude pokračovat v importu vozů přímo objednaných zákazníky. Důvodem je nejistota ohledně nově zavedených celních tarifů, které zkomplikovaly obchodní vztahy mezi USA a Velkou Británií.
Škoda oživuje jméno Praktiq a chystá nové užitkové MPV. Vychází z platformy MQB a kombinuje prvky rodinného minivanu s funkčností lehké dodávky. Do prodeje vstoupí na jaře 2026.
Robustní platforma nového pick-upu Kia Tasman by se mohla stát ideálním základem pro skutečné terénní SUV. Ačkoli je Tasman určen primárně pro asijské a australské trhy, Kia už možná plánuje rozšíření jeho působnosti.
Audi přepracovalo svou modelovou řadu a představuje novou generaci A5, která nahrazuje dosavadní A4. je sice výrazně dražší, nabídne toho ale také mnohem více.
Audi v posledních letech projevuje rostoucí zájem o terénní vozidla, a po vítězství na Dakarské rallye 2024 nyní představuje svůj nejnovější elektrický koncept se speciálními portálovými nápravami.
Audi e-tron GT, vlajková loď elektrických sportovních vozů této německé automobilky, se dočkala zásadního faceliftu, který přináší nejen estetická vylepšení, ale také výrazné technické inovace. Českým řidičům bude muset zatím stačit jen pohled na fotky a parametry, neboť ceny pro místní trh stále nebyly zveřejněny. Ať už si však zákazníci pořídí základní verzi GT nebo nejostřejší RS GT Performance, mohou se těšit na pořádnou dávku adrenalinu.
Nová generace A5 posouvá hranice sportovnosti v segmentu středně velkých prémiových vozů ještě o kus dál. Cena sice bude vyšší, i tak se ale najde hodně zákazníků, kteří podlehnou dokonalému designu a svalnaté porci koní. Na českém trhu se na silnicích rozhodně neztratí.
Audi Q7, jedno z nejrespektovanějších luxusních SUV na trhu, se dočkalo dalšího vylepšení. Druhý facelift této generace přináší řadu novinek, které nejenže osvěžují jeho vzhled, ale také posouvají technologickou laťku v segmentu ještě o něco výše. Přestože už o proměně víme od ledna letošního roku, teprve nedávno se objevily i ceny a detaily, které je dobré znát před koupí.
Model Q4 e-tron 35 přináší svěží vítr do segmentu elektromobilů. Dorazil s cílem zpřístupnit elektromobilitu širšímu okruhu zákazníků. Přestože je stále dražší než mnoho zavedených značek, Audi si zaručeně fanoušky najde. Sází totiž na svůj osobitý šarm a technologie.
Německá značka Audi je známá pro skvěle řešená SUV, rychlé sedany i rodinné kombíky. Dnes se podíváme na Audi S6 Avant. Kombi, které nás zaujme jak vzhledem, tak svými vlastnostmi. Není divu, že si za tento rodinný vůz nechá automobilka tučně zaplatit. Vězme ale, že cena odpovídá skutečnosti. Po prvním svezení se nám nebude chtít vystoupit.
Už dlouhou dobu nám automobilka Audi slibuje elektrický vůz Q6 e-tron, který jsme zatím znali pouze jako hrubý náčrt na papíře. Konečně se firma rozhoupala a představila SUV, které si okamžitě získá přízeň všech lidí, a to i těch, kteří nemají elektřinu zrovna v lásce. Přestože zatím Audi neuvedlo cenu, je jasné, že novinka nebude pro každého. Za kvalitu se ovšem platí, a to tučně.
Konečně jsme se dočkali. Stojí před námi vůz, jehož pověst ho výrazně předchází. Audi Q8 v novém provedení dokáže učarovat skutečně všem. Na první pohled je jasné, že zde máme co dočinění s extrémně luxusním a elegantním vozem, který ovšem skrývá pod kapotou takovou porci koní, že elegance může rychle zmizet a nahradí ji brutální sportovnost. Cena není zrovna nízká.
Jeden z nejvíce prémiových vozů, který se na trhu vyskytuje. Mnozí by možná nesouhlasili, pořádná dávka luxusu ale modelu A8 nechybí. Nejedná se zároveň o nudnou limuzínu. A8 umí na silnici předvést motor, který zvládne nabídnout pěkně splašené stádo koní. Problém ale stále zůstává v až příliš vysoké ceně. Audi A8 je pro většinu populace pouze vysněným vozem.
Audi vždycky dokáže překvapit tím, jak své modely propracuje na samou hranici možného. Spojením dynamiky a elegance vznikl vůz A7. Varianta Sportback nás už na první pohled zaujme svou atypicky laděnou karoserií. Toto zakončení propůjčuje automobilu potřebného sportovního ducha. Uvnitř si zase budeme připadat jako na dovolené v luxusním hotelu.
Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce.
Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.
Model RS e-tron GT už není na trhu nic nového. Zvýšila se sice jeho cena, mnoho ovšem zůstává při starém. Stojí tohle auto za takové peníze? Bavíme se zde už o hranici 4 miliónů korun. V takové situaci je jasné, že tento elektromobil neuvidíme na silnici každý den. I tak je ovšem u lidí oblíbený a my se pokusíme zjistit proč. Může za to skvostný design? Síla motoru?
Co na tom, že tohle Audi nás vyjde na více než 3 milion korun. Výrobcům se povedlo stvořit bestii, která vládne silnicím svým výkonem i designem. RS 7 Sportback reprezentuje čistou jízdu plnou adrenalinu a zábavy. Pod kapotou se ukrývá množství koní, které se v běžném sedanu rozhodně neustájí. Ergonomie, výkon, komfort. Slova, která zdaleka nedokážou popsat jízdní zážitek.
Oproti předešlé verzi se nová A5 skutečně vytáhla. Mysleme to samozřejmě obrazně. Karoserie se snížila a Audi je tak sportovnější. Linie kupé dodávají této střele skutečně závodní potenciál. Pokud vynecháme design, který pochopitelně v Ingolstadtu umí navrhnout, rozhodně nás nenechá chladnými výkon. Svižné auto, se kterým se rozhodně nebudeme nudit.
Svět se raketovým tempem posouvá před a automobilky na to výrazně reagují. Většina už se naplno ponořila do „rebrandingu“. Nová loga už navštívila Francii, Čechy pravděpodobně nejvíce zasáhla Škoda. Audi ovšem nezůstává pozadu s přichází na veřejnost s novým, zcela přepracovaným logem ikonických čtyř kruhů. Jde ovšem poznat nějaký rozdíl? Posuďte sami.
E-tron už dominuje světovému elektromobilovému průmyslu značnou částí. Vozy značky Audi mají skvělý výkon, a hlavně povedený design. Nový model E-tron SUV, který zatím nelze nakonfigurovat, představuje skutečný technologický zázrak. Hlavní myšlenkou a zároveň mottem automobilky Audi je: „s tímhle SUV nebudete muset přistupovat na kompromisy.“
Německá výroba patří mezi světové špičky. Audi je navíc automobilka, která je stále ještě považovaná za toho, kdo má největší náskok. Kromě špičkového výkonu a technologií závidí této firmě většina automobilek design. S tím si výrobci zkrátka umí vyhrát, ať se bavíme o limuzínách, nebo malých vozech typu Sportback. A1 navíc patří mezi naprostý základ.
Naprosto ojedinělé a futuristické. Nové SUV, které Audi světu představilo, zůstává jen konceptem. Hodit se bude hlavně do města. Audi urbansphere nepřináší lidskému oku nic, co by už někdy spatřilo. Naprostá novinka ve světě automobilů. Extrémně svěží design exteriéru a naprosto unikátní vzhled interiéru. Pojďme se podívat, co o urbansphere zatím víme.
ěmecká společnost Audi zásobuje trh luxusními vozy a rovněž tak výkonnými. R8 patří k absolutním špičkám ve stejnojmenné stáji. Tenhle model není trhu zcela neznámý. Má svou zajetou historii. Nabízí se v několika variantách, mezi kterými najdeme i verzi RWD. Na tu se dnes podíváme. Pohon zadních kol v kombinaci s abnormálním výkonem dopřeje jezdci moře zábavy.
Další parádní Audi, které jen tak něco nerozhodí. Hatchback s názvem S3 Sportback se vyznamená při cestách do práce, na nákup, ale také na obyčejnou projížďku. Auto boduje v každém směru a připomíná, proč patří vozidla této německé automobilky mezi tak žádané.
Jen málokterý automobilový nadšenec tento vůz nezná. Audi TT je ikonou, která ze silnic jen tak nezmizí. Parádní vzhled, dobrý výkon a odhodlání. Menší auto, který udělá dojem snad úplně na každého, má nový kabát od roku 2020.
Velká auta se hodí na práci nebo pro přepravu několikačlenné rodiny. Praktická SUV si společnost v poslední době hodně oblíbila a automobilky se tak trendu drží oprávněně. Audi SQ7 nepatří mezi vozy, které by měli používat například dělníci, spíše jde ale o kousek, ve kterém si řidič jízdu vychutná.
Názory na elektromobily se mohou různit, v případě Audi RS e-tron GT jde ale o jasnou věc. Za bezmála 4 miliony korun si může řidič užívat každý kilometr jízdy a cítit se jako ve snu. Tohle auto má zkrátka všechno potřebné k tomu, aby se stalo hybatelem mezi elektromobily. Pojďme se na něj podívat zblízka.
Země našich západních sousedů? To je automobilová velmoc v úplně každém smyslu slova. BMW, Mercedes, Volkswagen. A pokračovat bychom mohli dál a dál. Třeba až k Audi, které se do výčtu těch nejlepších výrobců rozhodně řadí. Svým novým kouskem se opět překonalo, R8 V10 dobře vypadá, krásně jezdí a políčeno má na rekordy.
Audi se proslavilo převážně svými sportovními a nesmrtelnými motory. V neposlední řadě také designem, který byl vždycky tak trochu nadčasový. Jako u BMW i tady platí pravidlo, že i 30 let staré auto dokáže ještě zahrát hodně muziky. Mezi takové stálice se řadí i 2021 S5 coupé. Co předvádí na silnicích je doslova hranice nemožného.
Audi valí do světa řadu precizních automobilů. Menší, střední, velké, vždy jsou ale stejně nadupané, pohodlné a perfektně vybavené. Přesně takový je i sedan s názvem S8. Hodí se na cestu do práce, na dovolenou i na závodní okruh. Nabízí zkrátka všechno, po čem řidič prahne.
Firma Audi je známá díky svým skvěle udělaným strojům. Rychlost, výkon, spolehlivost, krása. Takhle nějak se dá mluvit o automobilech z německého města Ingolstadt. Stejné vlastnosti má i nové Audi RS 3 Sportback, které sjelo z výrobních linek přímo na silnice a závodní tratě.
V případě, že jste někdy rozmýšleli nad tím, jaká auta bavila v minulosti, ale jaká budou i v budoucnosti, tak byste si měli přečíst tento článek. Na touto pěticí se rozplývají mladí řidiči, ale také ti, co už mají nějaké kilometry naježděné. Finančně Vás navíc nesedřou.