Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    RS 7 Sportback. Audi, které za to umí vzít

    Co na tom, že tohle Audi nás vyjde na více než 3 milion korun. Výrobcům se povedlo stvořit bestii, která vládne silnicím svým výkonem i designem. RS 7 Sportback reprezentuje čistou jízdu plnou adrenalinu a zábavy. Pod kapotou se ukrývá množství koní, které se v běžném sedanu rozhodně neustájí. Ergonomie, výkon, komfort. Slova, která zdaleka nedokážou popsat jízdní zážitek. 

    Do běžného provozu se sice podívá snadno, větší zážitek ale budí představa tohohle auta na okruhu. Proč? Pod kapotou se totiž ukrývá motor, který po nastartování jasně oznámí, že je tady a je připravený pustit do kol výkon přes 600 koní. Pokud bychom ale čekali v návaznosti na sílu například kabinu plnou karbonu, která je orientovaná především na závodní výkon, pletli bychom se. V RS 7 Sportback zažijeme to pravé pohodlí, přestože je jasné na první pohled, jakým směrem je interiér orientovaný. Pojďme se pořádně zblízka podívat na vůz, který svým výkonem a designem hravě strčí do kapsy většinu evropské konkurence.

    Design 

    Sedan, který si zvolil za sovu zadní část styl kupé. Dohromady se ovšem jedná o zcela logický a funkční krok. Pokud máme pod kapotou osmiválec, který je schopný trhat asfalt, byla by škoda rychlost brzdit špatnou aerodynamikou. Celý model RS 7 Sportback je tedy primárně navržen tak, aby nepůsobil na tratu přítěž. Přední část v čele s maskou chladiče udává rytmus zbytku exteriéru. Zkosené LED světlomety, pořádná mříž a ostrý nárazník jasně zvěstují, že tady se jedná o čistou sportovní sílu. 

    Z boku na nás čekají kola o průměru 22 palců a se vzorem písmene Y. Zadní část v sobě ukrývá dokonalý balanc estetiky a závodní filozofie. Znak čtyř kruhů je podtrhnutý LED světlometem, který vede po celé šířce kufru. Konečně nárazník. V dravě vyhlížející mříži jsou zasazeny dvě masivní koncovky výfuku. Nechme je rozeznít a dostaneme se do sedmého nebe. Interiér spojuje kůži a karbon. Vše je digitalizováno, prostoru máme dostatek jak pro nohy, tak hlavu. 

    Motor 

    Pod kapotou bije srdce čtyřlitrového osmiválce Biturbo TFSI, který dokáže poskytnout vozu výkon až 630 koní a točivý moment až 850 Nm. Zdá se nám to hodně? Díky těmto číslům a drobné hmotnosti zrychlíme z 0 na 100 za 3,4 s. To je teprve působivý výsledek. 

    Verdikt 

    Za kvalitu se platí a Audi je tímto heslem pověstné. Základ modelu RS 7 Sportback se na trhu objevuje za cca 3,5 milionu korun. Tohle auto za to ovšem stojí. 

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.