Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat.
Designově působí elektromobil Equinox EV velmi moderně a elegantně – nejen v kontextu značky Chevrolet, ale napříč celým segmentem. Světelný pás na přídi a falešná maska chladiče působí futuristicky, zadní část zdobí celoplošné LED světlo. Testovaný model LT2 měl výrazná 21palcová kola a dvoubarevné lakování v kombinaci modré Riptide Blue a bílé střechy, které autu dodává šmrnc.
Naproti tomu benzínový Equinox má robustnější vzhled inspirovaný většími modely Traverse a Tahoe – se širokou maskou, dělenými světlomety, černými koly a plovoucí linií střechy. Verze Activ dokonce přidává prvky pro lehký off-road. Výsledný dojem? Možná ne nejhezčí SUV na trhu, ale rozhodně se neztratí.
Motorizace
Jízdní rozdíly mezi těmito dvěma vozy jsou propastné. Equinox EV působí uhlazeně a vyváženě – jízda je komfortní, podvozek sebevědomý a i s jedním elektromotorem (220 koní a 330 Nm) nabízí svižnou akceleraci. Dvoumotorová verze má dokonce výkon 300 koní. Nevýhodou může být hmotnost – LT2 váží kolem 2,3 tuny a na některých silnicích to lehce dává najevo v podobě tužšího podvozku.
Benzínová verze oproti tomu nenabízí zrovna radostný zážitek. Řízení je vlažné, karoserie se více naklání, hluk od podvozku je výraznější a odpružení působí gumově. Na druhou stranu motor – přeplňovaný čtyřválec 1.5 l – je povedený. Nabízí 175 koní a 275 Nm, což pro tuto třídu zcela dostačuje, a osmistupňová automatická převodovka pracuje hladce a tiše.
Praktický parťák
V prostoru pro pasažéry překvapivě boduje spalovací verze. Podle Motor1 nabízí více místa pro nohy i více prostoru nad hlavou. Elektromobil má ale díky ploché podlaze více místa pro nohy v oblasti chodidel. V zavazadlovém prostoru má klasický Equinox objem 843 litrů, zatímco EV nabídne 748 litrů.
Při porovnání dojezdu a spotřeby jde o srovnání nesrovnatelného. Chevrolet Equinox EV s pohonem zadních kol zvládne až 513 km, verze s pohonem všech kol 494 km. Benzínová verze má kombinovanou spotřebu 8,7 l/100 km u FWD a 9,0 l/100 km s AWD, což odpovídá dojezdu zhruba 640 km.
Verdikt
V přímém srovnání je to právě elektromobil, který přesvědčuje svou celkovou vyspělostí. Své fanoušky si ale najdou obě auta. Každé však nabídne docela jiný vesmír.