Více
    18.2 C
    Czech
    Sobota, 25 června, 2022

    Z klasiky elektromobil! Veterán prošel přestavbou. Bentley požene 375 koní

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Jméno britské společnosti Lunaz možná bude automobilovým fanouškům něco říkat hned na první dobrou. Firma se specializuje na přestavby klasický aut na vozy s pohonem na elektřinu. Do parády si teď vzala i Bentley. A vlastně mu vytvořila premiérový elektromobil.  

    Motorističtí nadšenci z Lunazu už tento krok hlásili nějaký pátek dozadu. „Pustíme se do výroby elektrických veteránů Bentley Continental,“ slibovali. A úkol už z jedné třetiny dokázali také splnit. Jak je něco takového vůbec možné? Lunaz si zakládá na detailnosti, a jestli čekáte nějaké drsné zacházení, také vás jejich práce zklame.

    Není to ale zrovna levná záležitost, ještě na konci článku prozradíme u prvního hlavního hrdiny cenovku. Silnice už brázdí auto s názvem Bentley S3 Continental Flying Spur. Dvoubarevná střela sjela z výrobní linky už v roce 1961.

    V té době si asi tohle Bentley neříkalo, že by se někdy mohlo „dočkat“ elektrického pohonu. Opak je ale pravdou. Pohonné ústrojí se vyšplhá až k hodnotě 375 koňských sil, točivého momentu 700 N.m. a baterie se pyšní kapacitou 80 až 120 kWh.

    Kde se tohle staré auto vůbec vzalo? Prý patří jednomu z největších sběratelů vozidel z Britských ostrovů. Jeho totožnost firma Lunaz odmítla prozradit, uvedla ale, že by v něm řidič rád jezdil téměř každý den. A vozit v něm bude podle svých slov i děti, právě proto do něj restaurátoři zasadili i dětské sedačky.

    Autíčko vypadá nádherně z každého úhlu pohledu. Kožené čalounění, ručně vyrobené dřevěné panely uvnitř, majitel může dokonce využívat i služeb Apple CARPLAY, nové klimatizace, brzd, podvozku nebo posilovače řízení. Bát by se v autě určitě neměl, elektřina skutečně zanechala v autě výraznou stopu.

    Tak tohle je prvotina Lunazu, co se Bentley týče. V plánu jsou ještě další minimálně dvě auta. Co se týče samotného Bentley, to se chystá, stejně jako řada ostatních automobilek, na konec aut na spalovací motory. V roce 2025 by měla většinu Bentley pohánět elektřina.

    „Naší pozicí je dívat se na zákazníky a jejich požadavky. Kromě přechodu na elektřinu se přizpůsobíme také naší produktové řadě. Svět se zkrátka mění,“ prozradil britskému serveru Autocar boss automobilky Adrian Hallmark.

    Ale zpět k přestavbě. Kolik společnost za celé své veledílo žádá? Žádné drobné nečekejte, za práci, výměnu pohonu a doladění detailů chce Lunaz po majiteli nejméně 350 tisíc liber, tedy v přepočtu asi 10 a půl milionu korun.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ