Více
    21.9 C
    Czech
    Středa 18. června 2025

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Luxusní obojživelník. Tenhle „obytňák“ vám připraví dokonalou dovolenou na vodě i na souši

    Obytné vozy Terra Wind v sobě snoubí maximální luxus, pohodlí, ale také velkou praktičnost. Díky nim už si nemusíte vybírat, jestli chcete zažít úžasnou dovolenou na souši, u vody nebo na vodě. Tenhle obytňák je prostě dokonalý obojživelník, který to umí rozjet na silnici jako automobil i na vodě jako plavidlo. Z pohledu obyčejného smrtelníka má jedinou vadu a tou je cena, která začíná na více než 18 milionech korun.

    Reklama

    Reklamní slogan pro tento obytný vůz by mohl znít nějak takhle. „Dovolená na souši, nebo na lodi? Koupě motorestu, nebo jachty? S obytňákem Terra Wind už si nemusíte vybírat, protože s tímhle mimořádným strojem zvládnete úplně všechno.“

    První myšlenka už tu byla před dvaceti lety

    Terra Wind je „dítětem“ vynálezce obojživelných vozidel Johna Giljama a jeho ženy Julie, zakladatelů společnosti Cool Amphibious Manufacturers International (CAMI).

    Duo sídlící v Blufftonu v Jižní Karolíně začínalo nabídkou jízd na vodních skútrech a výletech po řece a jejím okolí. A tak jednoho dne Johna napadlo postavit vozidlo, které by vozilo turisty po zemi i po vodě.

    Nápad přišel zhruba před dvaceti lety a nyní tu máme jeden z nejšílenějších, nejúžasnějších, a přesto neuvěřitelně luxusních obytných vozů, které kdy byly vytvořeny. Terra Wind zvládne plnit roli luxusního karavanu, jachty, loděnice i perfektního rekreačního vozidla.

    Vozidlo a plavidlo v jednom

    Při vývoji byly cíle naprosto jasné. Vytvořit vozidlo, které by vám umožnilo jezdit po silnici a zároveň plout na jakémkoli sladkovodním jezeře, rybníce či řece. Samozřejmě za předpokladu, že je přijatelné počasí.

    Další požadavky pak byly nabídnout motorest takového typu, jaký se tehdy nedal tak snadno sehnat. Terra Wind nemá uvnitř žádné plasty ani jakékoli levné materiály.

    Vnitřek je vlastně přesně takový, jaký byste našli u luxusních jachet. Samá mramorová dlaždicová podlaha a žulové desky, teakové skříně a pravá kůže na nábytku a v koupelně parádní vířivka.

    Luxus, který není zadarmo

    Je jasné, že za luxusní provedení a funkce obojživelníka si žádají vysokou cenovku. Základní cena začíná na 850 tisíci dolarech. Pokud ale zvolíte „topovku“, bavíme se o 1,2 milionech dolarů. V českých cenách tedy rozmezí od 18 do 26 milionů.

    Pod kapotou je motor o výkonu 330 koní

    O pohon tohoto obojživelníka se stará vznětový motor Caterpillar přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 330 koní. Má automatickou převodovku pro řízení Terra Windu v módu „vozidlo“ a lodní převodovku pohánějící lodní šroub pro mód „plavidlo“.

    Když chcete Terra Wind připravit na vjezd do vody, je potřeba nafouknout čtyřmetrové kapsy, které zvyšují stabilitu na vodě.  Terra Wind je na vodě velmi stabilní, ale i tak působí nápadně a upoutá pozornost každého. Díky nízkému těžišti nehrozí riziko převrácení a zvládat by měl i více než metrové vlny a rychlost větru přes 60 km/hod. Přesto není doporučeno vyrazit na vodní plochu během bouřky.

    Na vodě se karavan pohybuje pomalu, rychlostí asi 4 uzly, což je něco přes 7 km/hod. Na souši však jede až 130 km/hod. Přístrojová deska je o něco složitější než u standardních vozidel, ale to jen kvůli tomu, že kloubí automobilový i námořní režim.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

    Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

    Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

    Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

    Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.

    Huawei představil Maextro S800. Elektrická limuzína míří na Rolls-Royce

    Huawei se po boku automobilky JAC vrhá do světa luxusních elektromobilů. Nový sedan Maextro S800 nabízí přes 800 koní, autonomní řízení a kabinu plnou displejů a luxusních detailů. Na rozdíl od německých konkurentů ale stojí třetinu.

    Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

    Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.

    BMW X3 M50 je nový vrchol pro běžné dny i rychlou jízdu

    BMW představuje čtvrtou generaci SUV X3. Novinka sází na výkon, komfort i techniku, ale zároveň zůstává praktickým autem pro každý den. Verze M50 xDrive je aktuálním vrcholem nabídky, silná, rychlá, ale stále použitelná v běžném provozu.

    Audi Q3 2026 dostalo ostřejší linie, do USA se hybrid nechystá 

    Audi představilo třetí generaci svého nejmenšího SUV – modelu Q3. Ačkoli nejde o sportovní ikonku typu RS6 Avant, Q3 je pro značku klíčovým prvkem. V loňském roce šlo o druhý nejprodávanější vůz Audi v USA, hned po kompaktním Q5. Novinka přináší ostřejší design, technologicky vyspělý interiér a osvědčené čtyřválcové motory – ovšem bez hybridní techniky pro americký trh.

    Mibot je nejmenší elektromobil Japonska. A taky jeden z nejlevnějších

    Nový mikro-elektromobil Mibot cílí na to nejnutnější. Má jedno sedadlo, malý kufr a baterii, která zvládne 100 kilometrů. Víc nepotřebuje. V Japonsku se o něj ale začíná zajímat víc lidí, než byste čekali.

    Opel Frontera dorazil do Česka. Za půl milionu korun nabídne sedm míst i hybrid

    Kdo hledá praktické SUV za rozumné peníze, má novou možnost. Opel uvádí na český trh novou Fronteru crossover, který kombinuje prostor, jednoduchost a nízkou spotřebu. V základní výbavě stojí 499 990 korun.

    Chevrolet Equinox EV je skvělý. Je tu ale lepší model 

    Chevrolet dnes nabízí dvě kompaktní SUV pod stejným názvem – Equinox EV a Equinox se spalovacím motorem. A i když sdílejí jméno i segment, v praxi jsou to dva zcela odlišné vozy. Rozdíly sahají od designu přes technologie až po samotný zážitek z jízdy. Oba modely však mají své silné stránky. Pojďme se na ně podívat. 

    Tak jsme se dočkali. Legendární Ford F-150 Lobo je zpět. 

    Po loňském debutu modelu Maverick Lobo přichází Ford s větším a drsnějším pokračováním této pouliční „stylovky“ – seznamte se s novým F-150 Lobo. Název „Lobo“, což ve španělštině znamená „vlk“, byl poprvé použit v roce 1981 u konceptu Bronco a v roce 1997 se objevil i na sériové verzi F-150 určené pro mexický trh. A teď pozor, možná brzy zamíří i do Evropy.

    Leapmotor B10 může změnit hru. Čínské SUV míří do Evropy s cenou pod 300 tisíc

    Čínská značka Leapmotor vstupuje na český trh s elektromobilem, který v domovské zemi vyvolal vlnu zájmu. Model B10 kombinuje moderní výbavu, odvážný design a techniku, která může zneklidnit evropské automobilky. A to vše za cenu, která dává smysl.

    Huawei představil Maextro S800. Elektrická limuzína míří na Rolls-Royce

    Huawei se po boku automobilky JAC vrhá do světa luxusních elektromobilů. Nový sedan Maextro S800 nabízí přes 800 koní, autonomní řízení a kabinu plnou displejů a luxusních detailů. Na rozdíl od německých konkurentů ale stojí třetinu.

    Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

    Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama