Více
    3.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Luxusní obojživelník. Tenhle „obytňák“ vám připraví dokonalou dovolenou na vodě i na souši

    Obytné vozy Terra Wind v sobě snoubí maximální luxus, pohodlí, ale také velkou praktičnost. Díky nim už si nemusíte vybírat, jestli chcete zažít úžasnou dovolenou na souši, u vody nebo na vodě. Tenhle obytňák je prostě dokonalý obojživelník, který to umí rozjet na silnici jako automobil i na vodě jako plavidlo. Z pohledu obyčejného smrtelníka má jedinou vadu a tou je cena, která začíná na více než 18 milionech korun.

    Reklama

    Reklamní slogan pro tento obytný vůz by mohl znít nějak takhle. „Dovolená na souši, nebo na lodi? Koupě motorestu, nebo jachty? S obytňákem Terra Wind už si nemusíte vybírat, protože s tímhle mimořádným strojem zvládnete úplně všechno.“

    První myšlenka už tu byla před dvaceti lety

    Terra Wind je „dítětem“ vynálezce obojživelných vozidel Johna Giljama a jeho ženy Julie, zakladatelů společnosti Cool Amphibious Manufacturers International (CAMI).

    Duo sídlící v Blufftonu v Jižní Karolíně začínalo nabídkou jízd na vodních skútrech a výletech po řece a jejím okolí. A tak jednoho dne Johna napadlo postavit vozidlo, které by vozilo turisty po zemi i po vodě.

    Nápad přišel zhruba před dvaceti lety a nyní tu máme jeden z nejšílenějších, nejúžasnějších, a přesto neuvěřitelně luxusních obytných vozů, které kdy byly vytvořeny. Terra Wind zvládne plnit roli luxusního karavanu, jachty, loděnice i perfektního rekreačního vozidla.

    Vozidlo a plavidlo v jednom

    Při vývoji byly cíle naprosto jasné. Vytvořit vozidlo, které by vám umožnilo jezdit po silnici a zároveň plout na jakémkoli sladkovodním jezeře, rybníce či řece. Samozřejmě za předpokladu, že je přijatelné počasí.

    Další požadavky pak byly nabídnout motorest takového typu, jaký se tehdy nedal tak snadno sehnat. Terra Wind nemá uvnitř žádné plasty ani jakékoli levné materiály.

    Vnitřek je vlastně přesně takový, jaký byste našli u luxusních jachet. Samá mramorová dlaždicová podlaha a žulové desky, teakové skříně a pravá kůže na nábytku a v koupelně parádní vířivka.

    Luxus, který není zadarmo

    Je jasné, že za luxusní provedení a funkce obojživelníka si žádají vysokou cenovku. Základní cena začíná na 850 tisíci dolarech. Pokud ale zvolíte „topovku“, bavíme se o 1,2 milionech dolarů. V českých cenách tedy rozmezí od 18 do 26 milionů.

    Pod kapotou je motor o výkonu 330 koní

    O pohon tohoto obojživelníka se stará vznětový motor Caterpillar přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 330 koní. Má automatickou převodovku pro řízení Terra Windu v módu „vozidlo“ a lodní převodovku pohánějící lodní šroub pro mód „plavidlo“.

    Když chcete Terra Wind připravit na vjezd do vody, je potřeba nafouknout čtyřmetrové kapsy, které zvyšují stabilitu na vodě.  Terra Wind je na vodě velmi stabilní, ale i tak působí nápadně a upoutá pozornost každého. Díky nízkému těžišti nehrozí riziko převrácení a zvládat by měl i více než metrové vlny a rychlost větru přes 60 km/hod. Přesto není doporučeno vyrazit na vodní plochu během bouřky.

    Na vodě se karavan pohybuje pomalu, rychlostí asi 4 uzly, což je něco přes 7 km/hod. Na souši však jede až 130 km/hod. Přístrojová deska je o něco složitější než u standardních vozidel, ale to jen kvůli tomu, že kloubí automobilový i námořní režim.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama