Jaguar zaujal veřejnost svou elegancí a luxusem, který vychází z povahy Britů. XF reprezentuje sedan, který se hodí i pro krále. Dlouhý, prostorný, plný síly. Výrobci stvořili automobil, který okouzlí nejen svým stylem, ale také výkonem. Jezdit v tomto Jaguaru s sebou nese jistý status. Technologicky nabitý sedan, ze kterého se nám nebude chtít vystoupit.
Jaguar přichází a trh se svým modelem XF také ve variantě kombi. My se dnes ovšem zaměříme na sedan, který reprezentuje vyšší styl. Nabízí hned několik výbav, které se liší velikostí kol, specifickými designovými prvky a technologiemi. Nejvýraznějším faktorem prodejnosti značky Jaguar je stále ještě design. Ten vytváří typického ducha anglické povahy a konzervativnosti. Za volantem si budeme zkrátka připadat jako členové královské rodiny. Pohodlí, komfort, osobitost. To vše splňuje jak exteriér, tak interiér. Pojďme se na XF podívat zblízka.
Design
Sedan, který předvádí skvělý výkon. Nenajdeme na něm prvek navíc, nebo detail, který by nás nebavil. Skvělá práce s liniemi. Přední část se vyznačuje skvělou maskou chladiče, která dostala velice specifické mřížování. Je zasazena mezi dva světlomety, které vypadají, jako by se inspirovaly u kolegů v BMW. Nárazník plní funkci chladící i aerodynamickou. Od této části se táhnou linie až do oblasti kufru. Skvěle navržený styl.
18palcová kola můžeme podle výbavy vyměnit až za velikost 20 palců. Jaguar je v tomto ohledu konzervativní. Volí pro kola jednoduchý vzor, který nechává vyniknout brzdovým kotoučům. Zadní část se nese ve světle jednoduchých tvarů. Světlomety, které tvarem korespondují s těmi předními, jsou propojeny přes celou šířku kufru chromovanou lištou. Nárazník velice šikovně schovává koncovky výfuku. Elegance zapsaná v DNA.
Interiér přináší nevídanou porci luxusu a pohodlí. Středem palubní desky se stala obrazovka infotainmentu s úhlopříčkou 11,4 palce. Jaguar prošel digitalizací, i tak si ale XF zachoval některá fyzická tlačítka. K dispozici máme hodně kůže a dalších kvalitních materiálů. Nikde nic neškrábe, prostě ideální kvalita. Rozhodně se nám nebude chtít vystupovat.
Motor
Podle výbavy vybíráme motor. Nejzajímavější pravděpodobně zůstává XF 300 Sport. Ta nabízí motor P300 AWD. Dvoulitr, který dá dohromady až 300 koní a točivý moment 400 Nm. Ideální výkon.
Verdikt
Sport nás vyjde na 2 miliony korun. Základem sice zůstává cena 1,5 milionu korun, s tou ovšem moc nepočítejme. Jinak se jedná o skvělý sedan, i když převážně pro bohaté.