Renault se opět předvedl. Nový Clio se dere dopředu svou praktičností a hbitostí. Ve městských uličkách je prakticky nedostižný. Výrobci se pokusili do nového malého modelu vměstnat co nejvíce elegance a smyslnosti. Design exteriéru může možná vzbudit debaty, interiér se ovšem posunul do téměř nejvyšší třídy kvality. Technologie, bezpečnost, vše dotaženo do detailu.
Nejde pouze o automobil pro lidi starších generací. Renault se skutečně překonal a vyrobil model, který nadchne i mladé řidiče. Nejen svou karoserií, ale také praktickými doplňky. Navíc firma nabízí verzi R.S. Line, která dokáže přinést na vozovku o něco málo více zábavy. Konečně, cenově se nemůže rovnat podobně výkonným automobilům konkurenčních společností. Základní, i když poměrně slabá verze, nás vyjde na 380 000 korun. Nejdražší z celé plejády verzí bude pravděpodobněji hybridní model. Te sice nabízí nejvíce koní, zároveň nás ale vyjde na téměř 600 000 korun. Pojďme se na Clio podívat zblízka.
Design
Velice zdařilý vůz, co se vzhledové stránky týče. Přední část sice působí značně povědomě, zadní nastavuje ovšem celému designu zcela novou tvář. Ani zvenku, ani zevnitř nás zkrátka Clio nezklame. Přináší s sebou svěží vítr do plachet a my si můžeme vychutnat nerušenou jízdu v celku stylovém voze. Předek kombinuje tvar masky s tvarem znaku. Chytrý tah, o chlazení motoru se ale musí tím pádem postarat nárazník. LED světlomety působí dosti kvalitně, je na nich ale vidět touha přiblížit se značce Peugeot.
Profil vozu ukazuje mistrovskou práci designérů s liniemi. Hatchback je nízký, těžiště tomu odpovídá a ovladatelnost se tím pádem posunula na vyšší stupeň. Zadní dveře disponují „neviditelnou“ klikou, což je prvek u mnohých neoblíbený, Cliu ovšem celkem sluší. Zadní část nás nadchne převážně koncovkou výfuku. Německá konkurence by si mohla brát příklad. Kabina působí uhlazeně a útulně. Dokonce zde na palubní desce, kromě 9,3palcové obrazovky, najdeme veliké množství karbonu. Občas narazíme na levný plast, známe ale i horší případy.
Motor
Litrový motor nabízí výkon 90 koní a točivý moment 160 Nm. Inu, závody s touto verzí rozhodně neplánujme. 1,3litorvý benzín už nabízí 140 koní a 260 Nm. Konečně hybrid. Ten kombinuje 1,6litorvý benzín s elektromotorem. Výkon se vyšplhal na 143 koní a točivý moment na cca 350 Nm.
Verdikt
Základ představuje cena 380 000 korun. Hybrid dostal cenovku s hodnotou 593 000 korun. jde o hodně peněz, Clio si je ale zaslouží poctivou prací.