Více
    -0.3 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Nové Clio. Tenhle Renault se ve městě rozhodně neztratí

    Renault se opět předvedl. Nový Clio se dere dopředu svou praktičností a hbitostí. Ve městských uličkách je prakticky nedostižný. Výrobci se pokusili do nového malého modelu vměstnat co nejvíce elegance a smyslnosti. Design exteriéru může možná vzbudit debaty, interiér se ovšem posunul do téměř nejvyšší třídy kvality. Technologie, bezpečnost, vše dotaženo do detailu. 

    Nejde pouze o automobil pro lidi starších generací. Renault se skutečně překonal a vyrobil model, který nadchne i mladé řidiče. Nejen svou karoserií, ale také praktickými doplňky. Navíc firma nabízí verzi R.S. Line, která dokáže přinést na vozovku o něco málo více zábavy. Konečně, cenově se nemůže rovnat podobně výkonným automobilům konkurenčních společností. Základní, i když poměrně slabá verze, nás vyjde na 380 000 korun. Nejdražší z celé plejády verzí bude pravděpodobněji hybridní model. Te sice nabízí nejvíce koní, zároveň nás ale vyjde na téměř 600 000 korun. Pojďme se na Clio podívat zblízka. 

    Design 

    Velice zdařilý vůz, co se vzhledové stránky týče. Přední část sice působí značně povědomě, zadní nastavuje ovšem celému designu zcela novou tvář. Ani zvenku, ani zevnitř nás zkrátka Clio nezklame. Přináší s sebou svěží vítr do plachet a my si můžeme vychutnat nerušenou jízdu v celku stylovém voze. Předek kombinuje tvar masky s tvarem znaku. Chytrý tah, o chlazení motoru se ale musí tím pádem postarat nárazník. LED světlomety působí dosti kvalitně, je na nich ale vidět touha přiblížit se značce Peugeot. 

    Profil vozu ukazuje mistrovskou práci designérů s liniemi. Hatchback je nízký, těžiště tomu odpovídá a ovladatelnost se tím pádem posunula na vyšší stupeň. Zadní dveře disponují „neviditelnou“ klikou, což je prvek u mnohých neoblíbený, Cliu ovšem celkem sluší. Zadní část nás nadchne převážně koncovkou výfuku. Německá konkurence by si mohla brát příklad. Kabina působí uhlazeně a útulně. Dokonce zde na palubní desce, kromě 9,3palcové obrazovky, najdeme veliké množství karbonu. Občas narazíme na levný plast, známe ale i horší případy. 

    Motor 

    Litrový motor nabízí výkon 90 koní a točivý moment 160 Nm. Inu, závody s touto verzí rozhodně neplánujme. 1,3litorvý benzín už nabízí 140 koní a 260 Nm. Konečně hybrid. Ten kombinuje 1,6litorvý benzín s elektromotorem. Výkon se vyšplhal na 143 koní a točivý moment na cca 350 Nm. 

    Verdikt 

    Základ představuje cena 380 000 korun. Hybrid dostal cenovku s hodnotou 593 000 korun. jde o hodně peněz, Clio si je ale zaslouží poctivou prací. 

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.