Italská značka Alfa Romeo vyslala do světa už nějakou tu řadu modelů, všechny mají ale něco společné. Cit pro detail a italskou krásu. Automobil Alfa Romeo Giulia startuje kategorii osobitých sedanů, které nás potěší výkonem a hlavně vzhledem. Cestování se proměňuje v zážitky, které se dostanou pod kůži. Emoce se staly hlavním tématem designérů. Jak se jim práce povedla?
Italská kvalita se prodává sama. Toto je sice pravda, i tak ale model Alfa Romeo Giulia startuje na necelém milionu korun. Za tento nemalý peníz sice dostaneme slušnou základní výbavu, stále se ale bavíme o dosti drahém vozidle. V porovnání s konkurencí najdeme ovšem takové množství detailů, které jasně dokazují, že si Alfa vysokou cenu zaslouží. Kabina ukrývá prostor, ze kterého nebudeme chtít vystoupit. Technologie se posunuly na samotnou hranici možného a výkon rozhodně nezaostává. Přestože se můžeme dostat až na více něž 1,5 milionu korun, stále platí, že Alfa Romeo Giulia vysoce převažuje konkurenci na evropském trhu. Dynamika, výkon, design. Pojďme se podívat, co všechno si pro nás lidé z Turína připravili.
Design
Vzhled jasně dominuje celé této krásce. Na celém exteriéru nenajdeme prvek, který by nás nebavil. Alfa Romeo tady opět ukazuje mistrnou práci s detailem. Výrobci dokázali skvěle vybalancovat hmotnost, výkon a ergonomii. Přední strana nese typickou masku s ostrými LED světlomety. Ty společně s nárazníkem podporují sportovní stránku vozu. Boční strana si pro nás připravila linii, která vystihuje celou DNA modelu Giulia. Dynamická krása. Kola s krásným vzorem nabývají na velikosti až 19 palců. Zadní část si pro nás připravila jednoduché světlomety a nápis Giulia.
Oproti jiným modelům značky Alfa Romeo se Giulia profiluje spíše jako business automobil. Najdeme sice v kabině i nějaký ten karbon, jasně ovšem převažuje kůže a masivní plast. V tomto voze si zkrátka připadáme nad věcí. Interiér působí dospěle, na nic si nehraje. Vše je na ideální pozici. Někdo u návrhu modelu Alfa Romeo Giulia zkrátka přemýšlel.
Motor
Pod kapotou na nás čeká dvoulitrový benzín. Ten dá dohromady až 280 živých koní, které se umí pěkně ozvat. 400 Nm je základ. Diesel jde se svým 2,2litrovým motorem výkonnostně níže. Nabízí „pouze“ 160 a 210 koní.
Verdikt
Málokteré auto nás tak zaujalo, jako právě Alfa Romeo Giulia. Tento velikán je přirozený, přitažlivý a má pořád co nabídnout. Cena je sice vyšší, koupě se ale vyplatí.