Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Kia EV4 je předurčena dobýt elektromobilový průmysl

    Popularita elektrických pohonů našich 4kolých mazlíčků stoupá asi stejně rychle jako akcie firem, které včas naskočily do rozjetého vlaku a investovaly miliardy dolarů do vývoje tohoto paliva budoucnosti. Není automobilka, která by neměla v katalogu svých vozů alespoň jednoho zástupce elektrického tahouna, o kterém sní jako o vstupence k vyšším prodejům, a tím pádem udržitelnosti své výroby.

    Pokud mají něco tyto automobilky společné, je to závod o dojezd. Investují se obrovské sumy do zdokonalení elektromotorů, aby nás dovezly co nejdále a aby šly napájet co možná nejrychleji. Lidé teď zbystřili, protože z Jižní Koreje vyrazí do světa SUV, které má opravdu výdrž.

    Kia bude představovat hned dva modely „EV SUV“. Podle zvěstí bude druhé SUV této řady mnohem větší kvůli zemi, na kterou bude automobilka cílit. Je tím USA a jak víme, Američani rádi velké stroje. Značka této „americké“ verze by měla být EV7 nebo EV8. Pro nás však bude důležitější zaměřit pozornost k prvnímu modelu, který bude sjíždět evropské silnice a vyvažovat tak trh Evropy a Ameriky. Možná nedosáhne velikosti svého zaoceánského bratra, ale zaostávat rozhodně nebude. Měli bychom ho poznat podle značky EV4.

    Inspirace musí být

    Podle designu bychom mohli usuzovat, že se vývojáři inspirovali především modelem EV6. I kdyby ničím jiným, přední části bude dominovat v celé šíři LED světelná linka, stejně jako majestátní a nové logo KIA.

    Oproti EV6 bude posazená o něco níže, což u SUV není zcela běžné, ale jak jsme si již řekli, nepůjde o typické velké SUV. To nechme Američanům. My budeme mít o to větší jistotu do zatáček, a že to bude potřeba? Rozhodně!

    Dobíjecí laťka je pořádně vysoko

    V očekávání zůstává duálový motor a také náhon 4×4. Dohromady by se mělo do řady postavit ke startu 321 koní, nicméně daleko pravděpodobnější zůstává jednomotorová verze, která bude mít té síly o něco méně. Tuto o trochu slabší verzi si však bude moci dovolit více lidí. A i to se počítá, když jde o planetu.

    EV4 by měla využít systém baterie jako její předchůdce EV6. To znamená, že nám bude k dispozici něco mezi 58 – 74 kWh. Díky tomu se podíváme až 500 km daleko. To by nebylo tak zvláštní. 500 km začíná být v dnešní době standart. O mnoho zajímavější je doba napájení. Z 10 % na 80 % kapacity baterie se nám auto nabije za 18 minut. To je tak na jedno rychlé kafe.

    Jaký datum si máme zapsat do diáře?

    Americká verze by se měla na trhu objevit příští rok. Naše EV4 snad bude debutovat v roce 2022 a do prodeje se dostane později roku 2023. Sice si 2 roky počkáme, ale výsledek bude doslova elektrizující.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů.