Italská společnost Ducati, kterou živí pověst masivních a krvelačných motocyklů, umí uspokojit i cyklistický trh. Pedály a elektřina. Dva faktory, které pro dnešní společnost znamenají z pohledu udržitelnosti neskutečně mnoho. Ducati nabízí modely elektrokol, která nemají nikde po světě obdoby. Do hor, nebo na silnici, s Ducati se podíváme opravdu všude.
Když v roce 2019 firma oznámila světu, že spouští prodej elektrokol, která mohou směle vládnout všem ostatním, jen málokdo nebyl překvapen. Ducati je známá díky tvrdým mašinám, které hltají palivo po hektolitrech. Proč tedy kola? Trh si takovýto krok jednoduše žádá. Firma tak cílí na lidi, kteří značku milují a chtějí si zpestřit život v dnešní době tak populárním koníčkem, jakým je právě cyklistika.
MIG-S
Velice odvážně vypadající horák, který nese přízvisko „All Mountain“. Ideální parťák do neschůdných výšin horských hřebenů. Typy tohoto kola jsou oceňovány především pro svou praktičnost. Uphill nebo Downhill, s těmito koly se podíváme skutečně všude. Ducati vybavila svůj model motorem EP8 Shimano. Ten vyprodukuje krouticí moment až 85 Nm. Do tvrdých kopců je to vítaná pomoc.
Aluminiový rám se vyznačuje lehkostí a pevností. Baterie 630 Wh přichází opět od firmy Shimano. Převodovka s rozmezím 12 stupňů a Sram Guide T brzdy patří k těm nejlepším. Do hor ideální stroj, který nás vyjde na 140 000 korun.
TK-01RR
E-Enduro dokáže sjet ty nejhorší cesty, které dokážeme připravit. Sjíždění kopců je sice nebezpečný, ale velice oblíbený typ ježdění na kole. Při vysokých rychlostech musí být bike schopný odolat tvrdým a nešetrným nárazům. Více než kde jinde zde vyniká odpružení. Tady Ducati sáhlo po značce Öhlins. Přední 180 mm, zadní shock 170 mm, který byl navíc firmou Ducati speciálně upraven.
Stejně jako MIG-S, i E-Enduro pohání motorek Shimano EP8 s krouticím momentem 85 Nm. Baterie se rovněž nezměnila. Cena za E-Enduro? 190 000 korun. Limitovaná edice se může vyšplhat až na 250 000 korun.
FUTA
E-Road je prvním elektro silničním kolem firmy Ducati. Typický design a dokonalá ergonomie. Motor HM 1.0 Hub disponuje polovičním krouťákem, tedy 42 Nm. Na silnici by se silnější přeci jen neuživil. Karbonový rám se snaží kolu alespoň trochu ušetřit na váze. Přesto kvůli motoru a baterii váží 12,4 kg, což je na závodní bike vysoká hodnota. Vrcholové karbony si pravidelně pohrávají s hmotností kolem 7-8 kg.
Cena modelu FUTA se vyšplhala na 190 000 korun, což je ve světě vrcholové cyklistiky spíše průměrná cena.
Cyklistika není levný sport a pokud si na rám necháme nalepit znak Ducati, můžeme se s našimi úsporami rozloučit nadobro. I tak je ale tento počin italské firmy velice vítaná změna od normálu.