BMW, nejznámější evropská automobilka, testuje nový přírůstek do své rodiny SUV. Koncept XM budí vášně už pouhým vzhledem. BMW slibuje nové SUV s odvážným a sebevědomým designem a nepostradatelnou dávkou zběsilých koní. Koncept už se nechal spatřit, byl ovšem zahalený do kamufláže. Interiér toho o sobě také zatím moc neprozradil. Síla motoru je ovšem jistá.
BMW o svém počinu budoucnosti hlásá: „Radikálně nové“. To nemůže být blíže k pravdě. Dokonce i design, který prezentuje na svém webu předvádí naprosto nový přístup k řešení exteriéru. Jedná se samozřejmě pouze o prototyp. Kdyby se však zachovala jen půlka, žádné jiné SUV se nepyšní takovou dávkou budoucnosti. Nejzásadnější bude ale pravděpodobně výkon. Nejprve se nechce ani číslům věřit, budeme se ale muset smířit s faktem, že síla XM vyrostla do astronomických výšin. Stejně tak krouticí moment a dojezd.
Design budoucnosti
Automobilka BMW se nedržela žádné předlohy. Úkol zněl jasně. Vytvořit hybridní auto s ojedinělou duší a neochvějným sebevědomím. Při pohledu pochopíme, že slova nezůstala jen na papíře. Přední části dominuje do té doby neviděná maska chladiče. Její „zuby“ dostaly světelné ohraničení a nový lomený tvar. Co se lámání týče, celá karoserie fantasticky pracuje s liniemi. Efekt tak působí dojmem, že je auto místy pomačkané.
Zadní část nese jasné znaky nekonvenčnosti. Jak jinak si vysvětlit nevšedně tvarovaný spoiler, dvojité vertikální koncovky výfuků, a tenké linky LED světlometů. Podobné auto zkrátka na trhu nenajdeme. Z boku se XM jeví jako abnormálně dlouhé SUV. Detaily můžeme samozřejmě jen odhadovat, automobilka se ovšem svými slovy zavazuje, že výsledný produkt mít: „Nekompromisní nezávislost, dlouhý rozvor, mohutné proporce a dvoubarevné lakování.
Interiér bude útočit převážně na své materiály. Kůže, samet, uhlíková vlákna. Jedná se tedy o kabinu toho nejkvalitnějšího zpracování. Zadní místa pak slibují: „extravagantní pohodlí“, čemuž se dá podle délky SUV i věřit. Pokud bude XM z výroby vypadat podobně jako koncept, na palubní desce najdeme pouze ultra širokou obrazovku infotainmentu. Strop slibuje ostře řezanou trojrozměrnou strukturu hranolů.
Motor a výkon
Kombinace elektromotoru a nově vyvinutého motoru V8 by měla do kol nahnat sílu 750 koní, takže cca 552 kW. Krouticí moment se vyšplhal na 1000 Nm. Tady se bude trhat asfalt. Čistě elektrický dojezd je pak testován na vzdálenost 80 km.
Cena se pochopitelně ani neodhaduje. Výsledek testování bychom měli spatřit koncem roku 2022. Tehdy se XM dostane do výroby. Už se nemůžeme dočkat.