Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Passat nebo Arteon? Volkswagen se s Arteonem R Shooting Brake pochlapil

    Volkswagen posílá do světa různorodé vozy. Velké malé, rychlé i pomalejší. Kdyby se ale nějaké auto mělo označit za to luxusnější, bude to Arteon. Rozdílů oproti podobnému Passatu je víc. Arteon je o něco agresivnější a reprezentativnější. Co od něj očekávat dál?

    Shooting Brake R je skutečně posunutý na nový stupeň, přestože se to na první pohled nemusí zdát. Odpůrci VW budou tvrdit, že nic tak zásadního úplně nepřibylo, milovníci se budou rozplývat nad nádherou, která před nimi stojí. Obě strany budou mít do jisté míry pravdu. Od základu, nebo od výbavy R-Line se R zase tolik neposunulo. Interiér se změnil nepatrně a do vínku dostalo o pár koníků navíc. Jízdní vlastnosti jsou ovšem opravdu dál. Co dokážeme se čtyřválcem všechno natropit, občas až nedává smysl.

    Vzhled ze stáje VW

    Na první pohled je jasné, že R je nabitější energií více než jeho soukmenovci. Nechává se poznat hlavně zepředu, kde maska chladiče vyzařuje skutečný respekt. Od předního skla se celé auto rapidně svažuje právě k přední části a dojem je tak opravdu působivý. LED světla, která jsou spojena dvěma lištami, dokreslují celou atmosféru grilu. Velký znak VW pak představuje hlavní středobod celého snažení.

    Kola o velikosti 18 palců jsou podpořena nádhernými brzdami, které nejen dobře vypadají, ale při jízdě na jakémkoli povrchu náramně pracují. Varianta Shooting Brake se od předního skla, kde se efekt láme, svažuje zpět do zadní části. I ta se automobilce povedla. Velké písmeno R pod znakem VW dodává autu na důležitosti. Jasným favoritem jsou ovšem výfuky. Nádherný zvuk, a to jen ze 4 válců. Tady Volkswagen opravdu nesáhl vedle.

    Interiér pozvedá o málo to, na co jsme byli zvyklí v základní verzi. K dobrému připočítává modré prošívání, velké písmeno R na sedačkách, které jsou navrženy tak, aby v zatáčkách řidiče skutečně podpořily. Volant je skutečně kus materiálu, na který se můžeme spolehnout. VW se stále drží zavedené řadicí páky, přestože už známe více lepších variant. Velmi kladně musíme ohodnotit prostor. Na nepohodlí si skutečně spílat nemůžeme. Nohy ani hlava netrpí a kufr nabízí objem až 565 litrů. Pokud sklopíme sedačky, čeká na nás litrů až 1632.

    Čtyřválec v celé své kráse

    Dvoulitrový čtyřválec, kterým nás VW obdařil, je opravdu vyvedený kus práce. Výkon 235 kW, takže nějakých 320 koní udělá své. Pozitivní je, že R umí tuhle sílu krásně využít. Zatáčky dokáže vybírat s takovou elegancí, že některým nedůvěřivým spadne brada na zem. Spotřeba v průměru kolem 9,3 litrů, ale s tím se u tohoto modelu, bohužel, musí počítat. Za méně s Arteonem prostě jezdit nelze. Krouticí moment byl u R naměřen na hodnotu 420 Nm. To už je slušný výsledek. Za kolik si tohle všechno pořídíme? Cenovka startuje na 1,6 milionech Kč. Jak známe VW, něco málo si nakonec připlatíme. Stále ovšem platí, že R Shooting Brake nastavuje směle zrcadlo ostatním rivalům.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.