Více
    0.2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Nová Fabia je venku. Škoda ji o něco zvětšila, navýšilo se i pohodlí či cena

    Hodně napilno mělo během včerejška ústřední vedení Škody. Automobilka z České republiky představila v pražském centru DOX novou, v pořadí už čtvrtou generaci oblíbeného modelu Fabia. Oproti předešlé výrazně narostla. A to jak parametry, tak cenovkou.

    Fabia s pořadovým číslem 1 spatřila světlo světa už v roce 1999. Od té doby se změnila celkem 4krát a od první generace výrazně svůj vzhled obměnila. Menší „autíčko“ patří mezi nejoblíbenější modely značky Škoda, což je patrné i z prodejních výsledků.

    4,5 milionu. Tolik kusů Fabie už výrobci z Mladé Boleslavi prodali. A očekávají, že lavinu zájmu strhnou i novou 4. generací. Změnilo se toho celkem dost, šířka, délka, prostor uvnitř auta, ale také pohodlí. To by mělo být v nové Fabii větší než kdy dříve.

    Škoda představila novou Fabii během včerejšího večera v online prezentaci, která se vysílala z centra umění DOX v pražských Holešovicích. Celý areál dostal virtuální podobu, návštěvníci na internetu si tak mohli díky technologii klidně projít celý areál.

    Větší, útulnější

    Už na první pohled je znát, že vývojáři Škody novou Fabii pořádně zvětšili. Oproti předešlé generaci přesně o 111 mm na délku a 48 mm do šířky. Zvětší se o rozvoz náprav, mělo by tak jít o největší automobil svého druhu.

    Narostl i zavazadlový prostor nebo místo uvnitř celého auta. Tam bude patrné také pohodlí. Podle Škody by měla být Fabia pohodlnější i co se ovládání týče. Řidič by měl před sebe poprvé dostat také displej.

    Další obrazovky pojme středový panel. Aplikace, ovládání gesty, pevný disk, hlasová asistentka Laura. To všechno by měla nová Fabia zvládnout. Skvěle jsou na tom i designové doplňky. Škoda už před časem hlásila, že Fabia, to bude „designovka“. A slib splnila.

    Nové LED svítilny, platforma MQB, zajímavější maska chladiče nebo český odkaz. „Možná si všimnete, že hrany na předních dveřích tvoří motiv české vlajky,“ prozradil designér Oliver Stefani.

    Dražší, šetrnější

    Co se týče motoru, není to žádná extraliga, ale ani porážka. Fabia má od 80 do 150 koňských sil a bude využívat celkem 4 specifikací. 1.0 MPI EVO, 1.0 TSI EVO, silnější 1.0 TSI EVO a 1.5. TSI EVO s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou.

    Lépe na tom bude i situace životního prostředí. Škoda slibuje, že při stálé rychlosti 120 km/h dojde k úspoře paliva o zhruba 0,2 l/100 km. Na kilometr by tak měla Fabia vypustit o 5 g méně CO2. Což je jednoznačným plus.

    Fabia vyjde také ve verzích Kombi a Monte Carlo, na ty si ale zákazníci budou muset počkat. Co se týče začátku, k mání bude nejprve verze „Ambition“, která nahradila holou verzi „Active“, a o trochu lepší „Style“.

    Cena startuje na 329 000, respektive 359 000 korunách.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.