Více
    3.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Nová Fabia je venku. Škoda ji o něco zvětšila, navýšilo se i pohodlí či cena

    Hodně napilno mělo během včerejška ústřední vedení Škody. Automobilka z České republiky představila v pražském centru DOX novou, v pořadí už čtvrtou generaci oblíbeného modelu Fabia. Oproti předešlé výrazně narostla. A to jak parametry, tak cenovkou.

    Reklama

    Fabia s pořadovým číslem 1 spatřila světlo světa už v roce 1999. Od té doby se změnila celkem 4krát a od první generace výrazně svůj vzhled obměnila. Menší „autíčko“ patří mezi nejoblíbenější modely značky Škoda, což je patrné i z prodejních výsledků.

    4,5 milionu. Tolik kusů Fabie už výrobci z Mladé Boleslavi prodali. A očekávají, že lavinu zájmu strhnou i novou 4. generací. Změnilo se toho celkem dost, šířka, délka, prostor uvnitř auta, ale také pohodlí. To by mělo být v nové Fabii větší než kdy dříve.

    Škoda představila novou Fabii během včerejšího večera v online prezentaci, která se vysílala z centra umění DOX v pražských Holešovicích. Celý areál dostal virtuální podobu, návštěvníci na internetu si tak mohli díky technologii klidně projít celý areál.

    Větší, útulnější

    Už na první pohled je znát, že vývojáři Škody novou Fabii pořádně zvětšili. Oproti předešlé generaci přesně o 111 mm na délku a 48 mm do šířky. Zvětší se o rozvoz náprav, mělo by tak jít o největší automobil svého druhu.

    Narostl i zavazadlový prostor nebo místo uvnitř celého auta. Tam bude patrné také pohodlí. Podle Škody by měla být Fabia pohodlnější i co se ovládání týče. Řidič by měl před sebe poprvé dostat také displej.

    Další obrazovky pojme středový panel. Aplikace, ovládání gesty, pevný disk, hlasová asistentka Laura. To všechno by měla nová Fabia zvládnout. Skvěle jsou na tom i designové doplňky. Škoda už před časem hlásila, že Fabia, to bude „designovka“. A slib splnila.

    Nové LED svítilny, platforma MQB, zajímavější maska chladiče nebo český odkaz. „Možná si všimnete, že hrany na předních dveřích tvoří motiv české vlajky,“ prozradil designér Oliver Stefani.

    Dražší, šetrnější

    Co se týče motoru, není to žádná extraliga, ale ani porážka. Fabia má od 80 do 150 koňských sil a bude využívat celkem 4 specifikací. 1.0 MPI EVO, 1.0 TSI EVO, silnější 1.0 TSI EVO a 1.5. TSI EVO s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou.

    Lépe na tom bude i situace životního prostředí. Škoda slibuje, že při stálé rychlosti 120 km/h dojde k úspoře paliva o zhruba 0,2 l/100 km. Na kilometr by tak měla Fabia vypustit o 5 g méně CO2. Což je jednoznačným plus.

    Fabia vyjde také ve verzích Kombi a Monte Carlo, na ty si ale zákazníci budou muset počkat. Co se týče začátku, k mání bude nejprve verze „Ambition“, která nahradila holou verzi „Active“, a o trochu lepší „Style“.

    Cena startuje na 329 000, respektive 359 000 korunách.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama