Hodně napilno mělo během včerejška ústřední vedení Škody. Automobilka z České republiky představila v pražském centru DOX novou, v pořadí už čtvrtou generaci oblíbeného modelu Fabia. Oproti předešlé výrazně narostla. A to jak parametry, tak cenovkou.
Fabia s pořadovým číslem 1 spatřila světlo světa už v roce 1999. Od té doby se změnila celkem 4krát a od první generace výrazně svůj vzhled obměnila. Menší „autíčko“ patří mezi nejoblíbenější modely značky Škoda, což je patrné i z prodejních výsledků.
4,5 milionu. Tolik kusů Fabie už výrobci z Mladé Boleslavi prodali. A očekávají, že lavinu zájmu strhnou i novou 4. generací. Změnilo se toho celkem dost, šířka, délka, prostor uvnitř auta, ale také pohodlí. To by mělo být v nové Fabii větší než kdy dříve.
Škoda představila novou Fabii během včerejšího večera v online prezentaci, která se vysílala z centra umění DOX v pražských Holešovicích. Celý areál dostal virtuální podobu, návštěvníci na internetu si tak mohli díky technologii klidně projít celý areál.
Větší, útulnější
Už na první pohled je znát, že vývojáři Škody novou Fabii pořádně zvětšili. Oproti předešlé generaci přesně o 111 mm na délku a 48 mm do šířky. Zvětší se o rozvoz náprav, mělo by tak jít o největší automobil svého druhu.
Narostl i zavazadlový prostor nebo místo uvnitř celého auta. Tam bude patrné také pohodlí. Podle Škody by měla být Fabia pohodlnější i co se ovládání týče. Řidič by měl před sebe poprvé dostat také displej.
Další obrazovky pojme středový panel. Aplikace, ovládání gesty, pevný disk, hlasová asistentka Laura. To všechno by měla nová Fabia zvládnout. Skvěle jsou na tom i designové doplňky. Škoda už před časem hlásila, že Fabia, to bude „designovka“. A slib splnila.
Nové LED svítilny, platforma MQB, zajímavější maska chladiče nebo český odkaz. „Možná si všimnete, že hrany na předních dveřích tvoří motiv české vlajky,“ prozradil designér Oliver Stefani.
Dražší, šetrnější
Co se týče motoru, není to žádná extraliga, ale ani porážka. Fabia má od 80 do 150 koňských sil a bude využívat celkem 4 specifikací. 1.0 MPI EVO, 1.0 TSI EVO, silnější 1.0 TSI EVO a 1.5. TSI EVO s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou.
Lépe na tom bude i situace životního prostředí. Škoda slibuje, že při stálé rychlosti 120 km/h dojde k úspoře paliva o zhruba 0,2 l/100 km. Na kilometr by tak měla Fabia vypustit o 5 g méně CO2. Což je jednoznačným plus.
Fabia vyjde také ve verzích Kombi a Monte Carlo, na ty si ale zákazníci budou muset počkat. Co se týče začátku, k mání bude nejprve verze „Ambition“, která nahradila holou verzi „Active“, a o trochu lepší „Style“.
Cena startuje na 329 000, respektive 359 000 korunách.