Více
    20.2 C
    Czech
    Pondělí 14. července 2025

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Na jedné straně krása plus síla, na té druhé cena. Čím BMW M5 nadchne a čím odradí

    Německá automobilová značka budí u mnoha lidí vášnivé diskuze a dohady. Pro někoho je auto s modrostříbrným štítkem známka arogance, pro někoho životním snem a tím nejlepším, co se dá na trhu najít. Lidé spolu můžou a nemusí souhlasit, mohou se dohadovat, a tak bude asi nejlepší, když se na novou M5 Competition, o které bude řeč, podíváme pěkně zblízka a řekneme si všechna pro a proti.

    Reklama

    To co se skrývá pod kapotou, je jednoduše fenomenální. Zážehový 8válec BMW M TwinPower Turbo. Možná dlouhý a nudný název, ale tohle monstrum budí respekt, i když spí a připravuje se na jízdu, na kterou nepůjde zapomenout. Výkonem 460 kW nám pobídne do pohybu 625 koní, kteří mají co dělat, aby se nesplašili a „neurvali“ opratě. Kroutící moment je 750 Nm, z 0 na 100 se M5 dostane za neuvěřitelných 3 s. Tenhle stroj silný ve všech směrech. Možná až moc.

    Záhadou nám může být, jak se výrobcům povedlo navrhnout vozidlo s takovým výkonem a silou a zároveň ho „přišpendlit“ k vozovce. I při zařazení nejagresivnějšího sportovního módu nám BMW sedí pěkně dole a kola Pirelli P Zero odpovídají tak rychle, že by i učitel na základní škole jásal radostí, kdyby tak rychle reagovala jeho třída.

    Věc, díky které si někteří lidé myslí, že je BMW nafoukané a arogantní vozidlo by mohl být třeba interiér. Ale buďme upřímní. Kdo z nás by se nechtěl vozit v překrásném paláci? Přesně takhle M5 Competition totiž uvnitř vypadá. Naprostá elegance a krása. Pokud by onen designér navrhl v životě jen toto auto, může s klidem říct, že nežil nadarmo. Prostorná palubní obrazovka, sportovní volant a sedadla tak pohodlná, že se nám prostě nebude chtít vystupovat.

    Příliš tady, příliš támhle. Něco se vždycky najde

    Jedna z nevýhod nového BMW může jeho přehnaná inteligence. To, že se o nás během cesty stará xDrive systém je v pořádku a mnohdy více než bezpečné. Problém nastane, pokud budeme přehnaně iniciativní a budeme si nastavit věci podle svého. Za tolik řídících módů by se nemusely stydět ani raketoplány startující do vesmíru, nemluvě o jejich nastavení. Na to bychom taky potřebovali maturitu.

    Následující nevýhoda je samozřejmě zcela individuální a ne každý ji zaznamená. Startovací cena tohohle 4kolého mazlíčka je včetně všech daní a podobných věcí bezmála 2,4 milionu korun. Pokud si budeme chtít dopřát většího luxusu jak zvenku tak i uvnitř, budeme si muset z bankomatu vybrat pár těch stovek tisíců navíc. Až moc drahá hračka, se kterou si ovšem vyhrajeme jak malé děti.

    Ukončeme náš test

    Toto nádherné auto má plno výhod i nevýhod. Jedno však platí jak fyzikální zákon. Pokud si do něj sedneme, zapneme sport a zajedeme si na okruh, budou se nám ježit vlasy vzrušením nad dravou a dokonalou jízdou. Nad zvukem tak krásným a mohutným, který říká jediné: „To jsem já, Turbo 8válec. Klidně si křič, nikdo tě neuslyší. Teď jsi můj, tak ticho a užívej si jízdu“.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Peugeot 5008 nabízí sedm míst, nové pohony a digitální kokpit

    Třetí generace Peugeotu 5008 přichází jako prostorné SUV s důrazem na aerodynamiku a moderní pohony. Design staví na zakulacené přídi, skloněném čelním skle a výrazných světlech. Karoserie narostla ve všech směrech a nabídne až tři řady sedadel.

    Renault Rafale je stylové SUV-kupé s výkonem, výbavou a jedním kompromisem

    Renault vstoupil mezi SUV-kupé s novinkou jménem Rafale. Elegantní tvary, hybridní síla a kabina plná technologií mají ukázat, co značka považuje za svou vlajkovou loď. Jméno si půjčil z letectví a stejně jako slavný závodní letoun chce zaujmout ladností i dynamikou.

    Mazda CX-5 2026 konečně odhalena. Fanoušci se mohou radovat 

    Nová Mazda CX-5 je větší a odvážnější než kdy dřív – a brzy dorazí i hybridní verze. Škoda jen, že se téměř úplně zbavila tlačítek. Nic tak se ale jedná o oslavu toho, co značka představuje. 

    Kia EV5 dorazila do Evropy a míří mezi elektrická SUV střední třídy

    Kia EV5 poprvé vstupuje na evropský trh. Nové elektrické SUV vyplňuje mezeru mezi menším EV3 a větším EV9. Sází na výrazný styl, praktičnost a úspornější techniku. Vyrábí se v Číně, ale míří na zákazníky napříč kontinentem.

    Nový CE 04 od BMW se nebojí pozornosti ani dálnice

    Elektrický skútr BMW CE 04 se dočkal modernizace. Pro modelový rok 2026 přináší nové výbavové úrovně, rychlejší nabíjení a variantu, kterou mohou řídit už šestnáctiletí. Styl, výkon i praktičnost míří na městské jezdce, kteří chtějí víc než jen přesun.

    Bentley odhalilo, jak budou vypadat nejluxusnější vozy 

    Bentley už brzy vstoupí do světa elektromobility naplno. První sériový elektromobil této tradiční britské značky dorazí už příští rok – a nyní máme možnost nahlédnout do budoucnosti díky futuristickému konceptu EXP 15. A že je na co se dívat.

    Elektrická Octavia dorazí na podzim

    Škoda na zářijovém autosalonu v Mnichově představí svůj plně elektrický koncept Octavia. Nový model se bude vyznačovat nejen odlišným designem, ale také zcela novou technologií. Bude to první pohled na pátou generaci nejprodávanějšího vozu této značky.

    Audi A5 Limuzína kombinuje naftu, hybrid a digitální kokpit

    Audi změnilo název, zachovalo styl a přidalo techniku. Z někdejší A4 Limuzíny se stala A5, i když ve skutečnosti jde o praktický liftback. Nová generace sází na kombinaci dieselu, mild-hybridu a pohonu všech kol.

    Nissan možná začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Mohou za to cla 

    Podle nedávných zpráv japonský Nissan zvažuje, že ve své továrně v Canton, Mississippi, začne vyrábět pick-upy pro Hondu. Tato výrobní kapacita je v současnosti ne zcela vytížená, a spolupráce s Hondou by mohla přinést výhody oběma automobilkám, které čelí rostoucímu tlaku amerických cel na dovoz japonských vozů.

    Volkswagen Amarok PanAmericana má výkon, výdrž i respekt k tradici

    Druhá generace pick-upu Amarok se postavila na rám Fordu Ranger, ale zůstala věrná stylu Volkswagenu. Design přídě, interiér a výbava působí sebevědomě. Verze PanAmericana cílí na zákazníky, kteří chtějí terénní schopnosti i pohodlí na silnici.

    Peugeot 5008 nabízí sedm míst, nové pohony a digitální kokpit

    Třetí generace Peugeotu 5008 přichází jako prostorné SUV s důrazem na aerodynamiku a moderní pohony. Design staví na zakulacené přídi, skloněném čelním skle a výrazných světlech. Karoserie narostla ve všech směrech a nabídne až tři řady sedadel.

    Renault Rafale je stylové SUV-kupé s výkonem, výbavou a jedním kompromisem

    Renault vstoupil mezi SUV-kupé s novinkou jménem Rafale. Elegantní tvary, hybridní síla a kabina plná technologií mají ukázat, co značka považuje za svou vlajkovou loď. Jméno si půjčil z letectví a stejně jako slavný závodní letoun chce zaujmout ladností i dynamikou.

    Mazda CX-5 2026 konečně odhalena. Fanoušci se mohou radovat 

    Nová Mazda CX-5 je větší a odvážnější než kdy dřív – a brzy dorazí i hybridní verze. Škoda jen, že se téměř úplně zbavila tlačítek. Nic tak se ale jedná o oslavu toho, co značka představuje. 

    Kia EV5 dorazila do Evropy a míří mezi elektrická SUV střední třídy

    Kia EV5 poprvé vstupuje na evropský trh. Nové elektrické SUV vyplňuje mezeru mezi menším EV3 a větším EV9. Sází na výrazný styl, praktičnost a úspornější techniku. Vyrábí se v Číně, ale míří na zákazníky napříč kontinentem.

    Nový CE 04 od BMW se nebojí pozornosti ani dálnice

    Elektrický skútr BMW CE 04 se dočkal modernizace. Pro modelový rok 2026 přináší nové výbavové úrovně, rychlejší nabíjení a variantu, kterou mohou řídit už šestnáctiletí. Styl, výkon i praktičnost míří na městské jezdce, kteří chtějí víc než jen přesun.

    Bentley odhalilo, jak budou vypadat nejluxusnější vozy 

    Bentley už brzy vstoupí do světa elektromobility naplno. První sériový elektromobil této tradiční britské značky dorazí už příští rok – a nyní máme možnost nahlédnout do budoucnosti díky futuristickému konceptu EXP 15. A že je na co se dívat.

    Elektrická Octavia dorazí na podzim

    Škoda na zářijovém autosalonu v Mnichově představí svůj plně elektrický koncept Octavia. Nový model se bude vyznačovat nejen odlišným designem, ale také zcela novou technologií. Bude to první pohled na pátou generaci nejprodávanějšího vozu této značky.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama