Více
    1.3 C
    Czech
    Středa, 26 ledna, 2022

    Na jedné straně krása plus síla, na té druhé cena. Čím BMW M5 nadchne a čím odradí

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Německá automobilová značka budí u mnoha lidí vášnivé diskuze a dohady. Pro někoho je auto s modrostříbrným štítkem známka arogance, pro někoho životním snem a tím nejlepším, co se dá na trhu najít. Lidé spolu můžou a nemusí souhlasit, mohou se dohadovat, a tak bude asi nejlepší, když se na novou M5 Competition, o které bude řeč, podíváme pěkně zblízka a řekneme si všechna pro a proti.

    To co se skrývá pod kapotou, je jednoduše fenomenální. Zážehový 8válec BMW M TwinPower Turbo. Možná dlouhý a nudný název, ale tohle monstrum budí respekt, i když spí a připravuje se na jízdu, na kterou nepůjde zapomenout. Výkonem 460 kW nám pobídne do pohybu 625 koní, kteří mají co dělat, aby se nesplašili a „neurvali“ opratě. Kroutící moment je 750 Nm, z 0 na 100 se M5 dostane za neuvěřitelných 3 s. Tenhle stroj silný ve všech směrech. Možná až moc.

    Záhadou nám může být, jak se výrobcům povedlo navrhnout vozidlo s takovým výkonem a silou a zároveň ho „přišpendlit“ k vozovce. I při zařazení nejagresivnějšího sportovního módu nám BMW sedí pěkně dole a kola Pirelli P Zero odpovídají tak rychle, že by i učitel na základní škole jásal radostí, kdyby tak rychle reagovala jeho třída.

    Věc, díky které si někteří lidé myslí, že je BMW nafoukané a arogantní vozidlo by mohl být třeba interiér. Ale buďme upřímní. Kdo z nás by se nechtěl vozit v překrásném paláci? Přesně takhle M5 Competition totiž uvnitř vypadá. Naprostá elegance a krása. Pokud by onen designér navrhl v životě jen toto auto, může s klidem říct, že nežil nadarmo. Prostorná palubní obrazovka, sportovní volant a sedadla tak pohodlná, že se nám prostě nebude chtít vystupovat.

    Příliš tady, příliš támhle. Něco se vždycky najde

    Jedna z nevýhod nového BMW může jeho přehnaná inteligence. To, že se o nás během cesty stará xDrive systém je v pořádku a mnohdy více než bezpečné. Problém nastane, pokud budeme přehnaně iniciativní a budeme si nastavit věci podle svého. Za tolik řídících módů by se nemusely stydět ani raketoplány startující do vesmíru, nemluvě o jejich nastavení. Na to bychom taky potřebovali maturitu.

    Následující nevýhoda je samozřejmě zcela individuální a ne každý ji zaznamená. Startovací cena tohohle 4kolého mazlíčka je včetně všech daní a podobných věcí bezmála 2,4 milionu korun. Pokud si budeme chtít dopřát většího luxusu jak zvenku tak i uvnitř, budeme si muset z bankomatu vybrat pár těch stovek tisíců navíc. Až moc drahá hračka, se kterou si ovšem vyhrajeme jak malé děti.

    Ukončeme náš test

    Toto nádherné auto má plno výhod i nevýhod. Jedno však platí jak fyzikální zákon. Pokud si do něj sedneme, zapneme sport a zajedeme si na okruh, budou se nám ježit vlasy vzrušením nad dravou a dokonalou jízdou. Nad zvukem tak krásným a mohutným, který říká jediné: „To jsem já, Turbo 8válec. Klidně si křič, nikdo tě neuslyší. Teď jsi můj, tak ticho a užívej si jízdu“.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    BMW i4

    BMW jako konkurence Tesly. Elektrický krasavec i4 chce udělat díru do světa

    Spalovací motory? Německo jako automobilová bašta Evropy musí stejně jako zbytek před nově zavedenými standardy pokleknout. Když už ale má vyrábět elektrická auta, tak ať to stojí za to. BMW i4 se pyšní krásným vnějškem, parádním dojezdem a energičností.
    Volvo XC90 Recharge

    Škoda, Land Rover či BMW. Tohle je 5 hybridů, které pojí síla nebo luxus

    Elektro? Nebo spalovací motor? Za Atlantským oceánem neřeší, Evropa dostává všelijaká ultimáta a za pár let zřejmě druhá možnost vůbec nebude k dostání. Kromě těchto dvou variant ale existuje i jakýsi kompromis. Těchto 5 hybridů se zkrátka povedlo. A to jak z pohledu síly, tak vzhledu a luxusu.
    BMW M3 Competition

    Krása plus výkon. BMW kombinuje v sérii M3 dokonalost s dokonalostí

    BMW. Tři jednoduchá písmenka, která dokáží v automobilových nadšencích zvýšit pozornost o několik levelů. Podobný scénář je to i u série M3, která patří mezi ty úplně nejoblíbenější. Co německé sedany vlastně nabízejí? Kromě výkonu i dokonalý design.
    BMW M4

    Dokonalost v každém ohledu. BMW M4 Competition udivuje vzhledem, sílou nikoliv

    musí činit i německá automobilka se sídlem poblíž Mnichova. Krásná kabina, skvělý vnitřek, parádní výkon. Asi takhle by se dalo tohle nadupané Coupé charakterizovat.
    BMW X5

    Legenda v novém kabátě. BMW X5 překvapí cenou, výkonem i vzhledem

    Téměř všechna německá auta mají jedno společné. Jsou dokonalá, krásná a výkonově se řadí mezi ty nejúžasnější vozy na celé planetě. Jinak tomu není ani v případě nového SUV od značky BMW. X5ka zaujme na první pohled, při bližším prozkoumání ale ohromí také cenou. Minimálně ty, kteří prahnou po hybridech.
    BMW i3

    Budoucnost je krásná. Na elektromobily jako BMW i3, Mini či Škoda Citigo se zaměřte

    Automobilový průmysl se v poslední době transformuje na elektřinu. Na vozech se více než výkon či vzhled začíná zkoumat dojezd, i tak ale některé elektromobily stojí za to. Tahle pětice mezi ostatními vyčnívá. A to jak svými vlastnostmi, tak vizáží.
    Reklama
    Reklama
    Reklama