Více
    0.8 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Oblíbená „Pětistovka“ válí a ještě válet bude. Fiat 500 cílí na budoucnost

    Doba jde dopředu, automobilový průmysl také. Ve Fiatu vědí, po čem v budoucnu půjdou potenciální zákazníci ze všeho nejvíc. Malé a elektrické vozy. Jedním takovým se italská automobilka pyšní už teď, populární model 500 je ideální volbou do města, do práce a na nákup. Praktičtější auto byste pohledali jen hodně těžko.

    Fiaty 500 jsou s námi na světě už pěkně dlouho. Za tu dobu si vydobyly nezastupitelné místo na trhu. Tento model je právem považován za jedno z nejúspěšnějších a nejvíce prodávaných malých aut, jaká si můžeme pořídit. Nově se nám dostal pod kapotu elektromotor. Vzhledem k tomu, že minulá verze byla hybridní, se to dalo trochu očekávat. Konkurenti, jako třeba Škoda Citigo iV, mají možná v mnoha kategoriích navrch, ale cenově se s 500 nemohou rovnat.

    Malé, ale praktické

    Rok 2022 přináší mnoho změn, ale Fiat 500 zůstává věrný klasice. Pár drobností se samozřejmě upravilo, ale jinak je to auto, na které jsme zvyklí. Nutno říci, že navzdory nižší ceně, tohle auto nepůsobí nijak levně. Malinké, předek ale zdobí veliké číslo 500, zadní část pak 4 písmena Fiat. Kola jsou velmi kvalitně zpracovaná a nepůsobí nijak rušivě. Díky baterii přibralo auto trochu na váze. 1,46 tuny už je pořádné číslo na takto malý hatchback.

    Interiér nám trochu zchudl, ale o to více se do role dostaly kvalitnější materiály. Fiat šel na marketing chytře. V základu dostaneme auto skutečně bez ničeho. Pokud si dokoupíme vše, co potřebujeme, včetně obrazovky infotainmentu, budeme výslednou cenou možná nemile překvapení. Stále ovšem platí, že se kabina povedla. Vše působí čistě, uhlazeně a nepřeplácaně. Přesně takhle chceme cestovat po městě. Na lehko a bez stresu.

    Elektrická síla

    Výkon je do města více než ideální. Síla 117 koní, kterou nám produkuje elektromotor podporován baterií 42 kWh, je vskutku působivá. Krouticí moment 220 Nm a zrychlení z 0 na 100 za 9s. Nejdůležitějším faktorem při kupování Fiatu 500 bude jednoznačně dojezd. Při použití výhradně v městském provozu se dostaneme až na číslo 460 km. S tím už se dá žít.

    Cena u základní verze s menší baterií startuje na čísle 700 000 korun. Je to opravdu hodně, ale mezi elektromobily je Fiat 500 král. Otázkou ovšem stále zůstává, jestli se nám koupě vyplatí. Do města rozhodně ano.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.