Nissan posílá na trh devátou generaci Sentry. Kompaktní sedan dostal odvážnější tvary, moderní displeje a interiér, který působí hodnotněji než dosud. Technika pod kapotou se ale prakticky nezměnila a vůz dál sází na známý dvoulitrový motor.
Na první pohled zaujme nová příď. Designéři se inspirovali elektrickou Ariyou, což je patrné hlavně na masce a světlech, které plynule přecházejí z jednoho do druhého. Karoserii protíná nová linie od světlometů až po zadní spoiler, opticky snižuje celou siluetu. Vzadu přibylo výrazné světelné pásmo a sportovní verze SR dostala černé doplňky i spoiler na víku kufru.
Digitální interiér
Uvnitř čeká úplně jiný zážitek než u dosavadní generace. Zmizely klasické budíky i menší obrazovky. Většina verzí dostala dvojici 12,3palcových displejů spojených do jednoho širokého panelu. Základní stupeň S má menší 7palcový přístrojový štít, ale i on nabízí velký centrální dotykový panel. Vyšší výbavy přidávají bezdrátové Apple CarPlay a Android Auto.
Nissan ponechal samostatná tlačítka pro klimatizaci, vyhřívání sedadel nebo ovládání audia. Naštěstí nejde jen o dotykové plochy, ale o haptické ovladače pod obrazovkou. Sportovně laděná verze SR přidává červené akcenty v interiéru a volič jízdních režimů.
Starý motor, nová tuhost
Pod kapotou ale žádná revoluce nepřišla. I nadále pracuje atmosférický čtyřválec 2,0 litru s výkonem 149 koní spojený s převodovkou CVT. Dynamika zůstává slabinou, stovku zvládne Sentra kolem devíti sekund. Nissan ale tvrdí, že převodovku pro rok 2026 přepracoval, aby působila plynuleji a přirozeněji.
Automobilka alespoň zapracovala na jízdním projevu. Karoserie je o šest procent tužší, dostala nové tlumiče i větší tlumič kmitů ve volantu. Díky tomu má sedan působit klidněji, s menším hlukem a lepší stabilitou. Nově nechybí ani sportovní jízdní režim pro verze SV, SR a SL.
Nissan počítá s uvedením vozu na americký trh ještě letos. Cenu zveřejní později, ale očekává se jen mírný nárůst oproti současným 22 785 dolarům. Přesto se Sentra snaží zůstat dostupnou volbou v segmentu, kde soupeří s Hondou Civic a Toyotou Corolla. A i když technika zůstává konzervativní, nová tvář a moderní interiér jí dávají šanci zaujmout novou generaci řidičů.