Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Na první pohled nenadchne, za zábavu ručí. Z Volkswagenu Up! GTI padá brada

    Mnohá auta jsou skvělá výkonem, baví vzhledem, jízdou ale tak nějak nudí. To se o hot hatchy s názvem Volkswagen Up! GTI rozhodně říct nedá. S tímto drobným autem, které zaujme jízdními vlastnostmi, se řidič na silnicích bude bavit.

    Respekt je slovo, které je ve světě automobilů hodně skloňované. Mnoho řidičů touží po velkých pickupech, aby dali světu najevo, že silnicím vládnou právě oni. Dá se ale respekt vybudovat s Up!em? Velikost tomu rozhodně nenahrává, ale jakmile trochu pozapomeneme povolit pedál plynu, ostatní lidé velmi rychle pochopí, že tomuhle žihadlu prostě stačit nebudou. Obratností, ale i brzděním si nás okamžitě získá a už nás nepustí.

    Malý tělem, velký duší

    Na délku pouhých 3,6 m, výška pak 1,47 m. Rozvor kol 2,41 m. Tahle čísla potvrzují fakt, že Up! není žádný velikán, ba naopak. Výrobci se při výrobě drželi zavedených linií, které jsou pro VW tak typické. Předku dominuje velký znak automobilky, který je vklíněný mezi dvě menší LED světla. Maska chladiče v černé barvě dodává autu lehký sportovní nádech.

    Z boku okamžitě oceníme 17palcová kola, která jsou sice podle čísel malá, ve srovnání se zbytkem auta ovšem dokonale hrají dohromady. Zadní části pak jasně dominuje černá barva spoileru, která krásně kontrastuje se sytě rudou karoserií. Krásný chromovaný výfuk potěší nejen vzhledem, ale i zvukem. Nečekejme samozřejmě nic výrazného, přestože některá auta by se mohla stydět před tímhle drobečkem.

    Interiér je více než jednoduchý. Návrháři se opět drželi kombinace dvou kontrastních barev a výsledek je tak hodně sportovní. Nádherný, masivní volant působí velmi kvalitně, stejně jako ostatní použité materiály. Auto je malé a tudíž nehledejme mnoho vymožeností. Obrazovka infotainmentu například chybí úplně a nahradit lze pouze naším chytrým telefonem. Za nás je interiér možná trochu nepohodlný, ale zato zábavný. Nudit se tu rozhodně nebudeme.

    Výkon šelmy

    115 koní není nijak převeliké číslo. 200 Nm krouticího momentu také nepůsobí nijak majestátně. Potřebujeme ovšem brutální výkon, abychom se na silnicích bavili? Up! využije veškerou sílu, kterou dostal do vínku, a transformuje ji na čistou zábavu a požitek z jízdy. Zatáčky krájí naprosto fantasticky a díky nízkému podvozku a váze něco přes 1 tunu máme pocit, že je VW na vozovce přibité. Za 455 000 korun se nám tak do rukou dostane velmi zábavné a zároveň sebevědomé auto.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.