Dal by se Mercedes třídy S považovat za to nejluxusnější, co si můžeme na evropském trhu pořídit? Rozhodně panují různé názory. Pokud nepočítáme například sourozence Maybach, rozhodně patří třída S mezi naprosté špičky. Přestože si výrobci dali do štítku slovo komfort, je to pouze malá část toho, co v kabině a v jízdních vlastnostech najdeme.
Mercedes třídy S si zvolil za své motto: „Zaměřuje se na to podstatné.“ Panuje ovšem celá řada otázek, co tím přesně ve Stuttgartu mysleli. Postupně ovšem firma odkrývá to, že do nového modelu nasměrovala ty nejlepší poznatky, ke kterým během své dlouhé existence přišla. Zaměřuje se na unikátní technologie, komfort, bezpečnost, komfort, ovladatelnost, komfort. Ano, pohodlí hraje u tohoto modelu první housle. Ať se jedná o řidiče nebo spolujezdce. Podobné vybavení, jakým disponuje model S, má málokdo v obývacím pokoji.
Design
Všechny prvky nejnovější třídy S byly vyrobeny s tou nejvyšší precizností do nejmenšího detailu. My se tak můžeme kochat automobilem, který není jen dopravní prostředek, ale umělecké dílo. Přední část se pyšní masivní mříží masky chladiče, ze které se vzpíná znak Mercedesu. LED světlomety se zúžily a protáhly do stran. Nově gril krásně zapadá do nárazníků, který spíše připomíná jeden veliký chladicí průduch. Samotný předek dosahuje brutální délky. Není divu. Celé S měří 5,1 metru. Přesto se ale krásně ovládá, i díky zadním otočitelným kolům.
Kola opět předčila očekávání. Mercedes jich sice nabízí veliké množství, všechna jsou nesmírně osobitá. Zapouštěné kliky bývají dosti často kontroverzní, u třídy S ovšem vyzdvihují luxus, kterým se může pyšnit. Zadní část definuje Mercedes jako značku. Kufr se mírně svažuje, LED světlomety jsou spojeny chromovanou lištou a nárazník se chlubí nádhernými koncovkami výfuku. Zvuk nelze pospat.
Interiér je za nás prvek, který u třídy S prostě prodává. Kůže a prvky dřeva vytváří luxusní prostor, kde se budeme cítit skutečně na výši. Jedná se o prodlouženou limuzínu, takže o místě na nohy a hlavu nemusíme diskutovat. Zadní sedačky jsou vybaveny vším, co potřebujeme a mnohem více. Jízda v tomto dělu zkrátka slibuje pouze zážitky.
Motor
Třída S nabízí celkově 8 motorizací a neexistuje mezi nimi popelka. Nejprodávanějším typem je S 400 d 4MATIC. 330 koní a z 0 na 100 za 5,4 s. V repertoáru najdeme ovšem i dravější koně. Cena se ovšem do této kapitoly promítá zásadní způsobem.
Verdikt
Základ za luxusní Mercedes S? 2,9 milionu korun. Nejprodávanější verze? 3,2 milionu korun. Nikdo neříkal, že to bude levné. Všichni ale říkají, že to bude nezapomenutelné.