Více
    -0.9 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    „Létající“ sporťák z filmu Rychle a zběsile 7 se vydražil za 11 milionů

    Jedni si budou ťukat na čelo a kroutit nechápavě hlavou, druzí budou tiše závidět a přemýšlet, jaká skvělá investice to bezpochyby je. I tak lze vnímat aukci, ve které se dražilo „létající auto“ Lykan HyperSport z filmu Rychle a zběsile 7. V adrenalinové scéně s ním herci Paul Walker v roli Briana O’Connera a Vin Diesel v roli Dominica Toretta skákali mezi mrakodrapy.

    Začňeme tím, že si připomene scénu z filmu Rychle a zběsile 7. Z filmu, který měl rozpočet 4 miliardy korun a během kterého bylo zničeno devět z deseti vyrobených HyperSportů. Je třeba zmínit, že jeden tento supervůz vyšel na 70 milionů korun. Tyto unikátní kousky vyrobila společnost W Motors ve Spojených arabských emirátech.

    Devět modelů bylo během natáčení zničeno, zbyl tedy poslední kousek. A to byla ideální příležitost pro dražbu tohoto skvostu. Kromě samotného HyperSportu byla součástí dražby i jeho digitální verze. A nový majitel za tohoto mazlíka společně s onou unikátní a nezaměnitelnou koláží, která může mít jednoho krásného dne neuvěřitelnou sběratelskou hodnotu, zaplatil v přepočtu 11 milionů korun.

    Frajeřit na ulici? Bohužel…

    Kdo by čekal, že se nový vlastník bude moct v tomto sporťáku prohánět někde po ulicích, byl by na omylu. Jde totiž o kaskadérské auto pro filmařské účely a není určeno do normálního provozu.

    „Skutečně jsme s těmi auty skočili,“ řekl před několika lety pro TopGear.com koordinátor Dennis McCarthy. Jeho slovům odpovídá i fakt, že vůz je z filmových scén poničený. Vnější zpětná zrcátka byla odtržena. Okna a čelní sklo z plexiskla jsou poškrábaná stejně jako lak na několika místech. Chybí některé součásti od zadních kol a rovněž airbag ve volantu byste hledali marně. I uvnitř je jaksi ošoupané, ale co čekáte. To auto si ve filmu zažilo své.

    Mnoho komponentů je u tohoto filmového modelu vyrobeno z hliníku a skleněných vláken a pod kapotou je šestiválec o výkonu 240 koní. Bylo navrženo tak, aby mohlo „létat mezi budovami“ a nikoli se jen tak prohánět po ulici. „I tak to byla docela divočina na mramorových podlahách“, zmínil před lety Dennis McCarthy.

    Ve standardní nefilmové verzi má Lykan HyperSport 780 koní a z nuly na sto zrychlí za 2,8 vteřiny. Rychlost 200km/hod vám pak tachometr ukáže za 9,4 vteřiny.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.