Více
    18 C
    Czech
    Neděle 27. července 2025

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    USA dostanou zajímavý přírůstek. RAM chystá nový truck 

    RAM se konečně chystá vrátit do boje v segmentu středně velkých pick-upů. Po dlouhých letech bez přímého konkurenta pro vozy jako Toyota Tacoma, Ford Ranger nebo Chevrolet Colorado, přichází změna. RAM oficiálně potvrdil, že vyvíjí zcela nový pick-up střední velikosti. A i když do jeho uvedení zbývá ještě několik let, informace už začínají prosakovat na povrch.

    Reklama

    Zatím není jisté, jak se nový model bude jmenovat. Automobilka jej zatím označuje pouze jako „nový pick-up střední třídy“. Mnozí spekulují o návratu jména Dakota, které se používalo ještě před ukončením výroby v roce 2011. Tehdy se vůz krátce prodával pod názvem Ram Dakota, a právě to by mohlo dávat smysl i nyní – navzdory tomu, že RAM od té doby přešel na číselné označování modelů.

    Co víme o technice?

    Podrobnosti o technickém základu vozu zatím nejsou finální. Dřívější spekulace naznačovaly, že by RAM mohl použít unibody platformu STLA Large, ale novější zprávy mluví o klasické konstrukci s rámem, podobné té, kterou využívá Jeep Gladiator. Pokud se to potvrdí, půjde o skutečný off-roadový pick-up, nikoliv jen stylový nákupní vůz.

    Je možné, že RAM využije i novou platformu STLA Frame, která je primárně určena pro větší modely jako RAM 1500. Nabídka karoserií bude pravděpodobně omezena na čtyřdveřové provedení Crew Cab, což odpovídá současným trendům.

    Motorizace 

    RAM zatím neoznámil konkrétní pohonné jednotky, ale lze očekávat nabídku čtyř a šestiválcových motorů, pravděpodobně doplněnou o hybridní variantu. Fanoušci výkonu doufají i v „malý TRX“ – tedy sportovní verzi s vyšším výkonem a off-roadovými ambicemi. V této třídě ale většina výrobců sází spíš na terénní schopnosti než na čistý výkon.

    Design

    Prototypy zatím nebyly spatřeny, takže o designu lze pouze spekulovat. Podle Motor1 se dá ale očekávat, že nový model převezme vzhledové prvky z aktuálního RAMu 1500, ovšem ve zmenšeném měřítku. Stylově tak naváže na současnou identitu značky – očekává se moderní kabina, výrazné světlomety, široká nabídka disků a variant výbavy. V interiéru by měly být minimálně dva displeje a moderní infotainment s bohatou konektivitou.

    Verdikt 

    RAM oficiálně oznámil, že výroba nového pick-upu střední třídy odstartuje v roce 2027 v americkém závodě Belvidere (Illinois). Podle dohody se svazem UAW (United Auto Workers) by měl být model představen ještě předtím – možná už během následujících měsíců. Samotný vstup na trh se očekává v létě 2027 jako modelový rok 2028.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

    Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 

    Volkswagen Tayron je v Česku. Míří na rodiny a míří i na Kodiaq

    Volkswagen přiváží na český trh nový sedmimístný model Tayron. Nejde o zcela nový vůz, spíš o evoluci známého Tiguanu Allspace s jiným jménem, modernějším designem a širší výbavou. Výrobce tak reaguje na poptávku po větších rodinných SUV a zároveň míří na zákazníky, kteří nechtějí jezdit ve škodovce.

    Opel Mokka GSE nabídne 280 koní a techniku z rallye

    Opel představuje nejostřejší verzi svého elektrického crossoveru. Mokka GSE čerpá inspiraci ze soutěžního speciálu GSE Rally a přináší na silnice to nejlepší z elektrického motorsportu.

    Malý detail, velký dopad. Toyota Tundra a Sequoia mají nejen nový lak 

    Toyota představila modernizované verze svých dvou největších modelů – pick-upu Tundra a SUV Sequoia – pro modelový rok 2026. A i když design zůstává nápadně robustní a nezaměnitelný, změny přicházejí především v podobě nových barev, výbavy a technických prvků.

    Formule 1 má ambiciózní cíl. Do roku 2030 bude uhlíkově neutrální  

    Světový šampionát Formule 1 má ambiciózní, ale stále reálný cíl – dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030. Podle výroční zprávy o udržitelnosti se F1 podařilo od roku 2018 snížit svou uhlíkovou stopu o 26 %, z 228 793 tun CO₂ ročně na 168 720 tun. Lze tedy atakovat nulu? 

    Lamborghini Temerario 2026. Čirá radost z jízdy s novým V8

    Zapomeňte na elektromotory – Lamborghini dává přednost emocím. Nový model Temerario, nástupce legendárního Huracánu, přichází s nově vyvinutým 4.0 V8 biturbo motorem, který se vytáčí až na 10 000 ot/min. V době, kdy většina sportovních značek přechází na elektrický pohon, Lamborghini vysílá jasný signál: zážitek z jízdy stále hraje první housle.

    Ferrari F80 drtí představy o supersportech 

    Ferrari znovu přepisuje pravidla hry. Nový model F80 pokračuje v tradici výjimečných supersportů, kterou odstartovalo už legendární 288 GTO. A stejně jako jeho předchůdci, i F80 přichází s revolučním pojetím výkonu, designu i technologie. Výsledek? Možná vůbec nejultimátnější silniční Ferrari v historii.

    Yugo se vrací s novým designem a ambicemi pro masy

    Značka Yugo se po letech pokusí o comeback. Ikona socialistických silnic s pohnutou minulostí míří zpět na trh v moderní podobě. Nový koncept z dílny srbského designéra Darka Marčety představil miniaturní hatchback v retrofuturistickém stylu.

    Subaru Uncharted rozšiřuje elektrickou nabídku značky

    Subaru vstupuje na evropský trh s novým elektrickým crossoverem Uncharted. Model staví na platformě e-Subaru Global Platform, sdílí techniku s Toyotou C-HR+ a zařadí se pod větší Solterru. Nabízí výrazný design, pohon všech kol a až 585 km dojezdu.

    Volvo XC90 dorazí ve třetí generaci jako plug-in hybrid

    Volvo nakonec nepřeruší éru spalovací XC90. Místo plně elektrické náhrady ve formě EX90 představí novou generaci, pravděpodobně s plug-in hybridním pohonem. Zákazníci tak mohou počítat s kombinací silného benzinového motoru, elektromotoru a praktického dojezdu na elektřinu.

    Hyundai Ioniq 9 je tady a dokáže překvapit nejen výbavou 

    Obrovský dojezd, tichý provoz a výborné jízdní vlastnosti – nový Hyundai Ioniq 9 má všechny předpoklady stát se špičkou mezi elektrickými SUV s třemi řadami sedadel. Navíc nikomu nebude vadit, že se do tohoto vozu nelije benzín. Elektřina všem vytře zrak. 
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama