Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Poslední tažení! Lotus po více než 20 letech mění nabídku. Sporťáky se loučí závěrečnou edicí

    Den D v automobilce Lotus se pomalu blíží. Britští výrobci oznámili konec tří legendárních modelů. Sporťáky Elise, Exige a Evoru má nahradit zbrusu nová řada. V případě prvního jmenovaného jde o ne moc hezký dárek k pětadvacetinám. Alespoň tzv. final edition ale vypadá nádherně.

    Lotus a závodní vozidla? Tohle spojení už nějakou dobu funguje a konec je v nedohlednu. Tedy pokud mluvíme obecně. Staré známé a oblíbené modely ale končí. E na třetí nahradí noví dravci, s jejich představením ale automobilka stále otálí.

    Jak jsme již informovali v minulém článku, Britové si na sportovních autech zakládají. Lotus patří mezi velice populární firmy, pod vedením čínské automobilky Geely ji ale čekají razantní změny. Elise, Exige a Evora? Těch se prodalo v minulosti přes 50 tisíc. A alespoň něco málo přibude ještě ze závěrečné edice.

    „Letošní rok bude pro Lotus nesmírně významný, protože se do provozu dostanou nové výrobní technologie, do výroby vstoupí nový sportovní vůz a nová úroveň efektivity a kvality, kterou může přinést pouze nový design a továrna,“ nechal se před časem slyšet generální ředitel automobilky Lotus Phil Popham.

    Pojďme si společně přiblížit situaci u Elise a Exige. Jejich závěrečné edice čítá několik různých vozů. Prvním z nich je model s označením Sport 240. Z 0 na 96 za 4,1 vteřiny, nová obrazovka s přepínáním grafiky na závodní auto, nový volant nebo kola a snížená hmotnost. Cenovka se bude pohybovat od 1,2 milionu korun.

    Lotus Elise Sport 240 „Final Edition“:

    Lotus Exige Sport 390 „Final Edition“:

    Lotus Exige Cup 430 „Final Edition“:

    Pro zájemce Lotus připravil také závěrečný kousek Cup 250. Lepší aerodynamika, přítlak a opět menší hmotnost. Tedy pokud byste si chtěli doobjednat karbonové díly. Za upravený vzhled si bude automobilka účtovat v přepočtu 1,4 milionu korun.

    Stejná písnička se hrála i při výrobě končícího modelu Exige. Auto určené na rozdíl od Elise pro jízdu na okruhu, končí po 21 letech. A závěrečné modely také stojí za to. I když si za ně bude muset zájemce malinko připlatit.

    Nejšílenější a jedno z nejrychlejších sériově vyráběných modelů na světě vyjde na něco okolo 2,8 milionů korun. V základní výbavě. Cup 430 se ale pyšní závodními prvky, jedinečným vzhledem a 430 koňskými silami.

    Lotus čekají letos velké změny. Alespoň finální edice oblíbených modelů se ale povedla na výbornou.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.