Více
    11 C
    Czech
    Neděle, 2 října, 2022

    Poslední tažení! Lotus po více než 20 letech mění nabídku. Sporťáky se loučí závěrečnou edicí

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Den D v automobilce Lotus se pomalu blíží. Britští výrobci oznámili konec tří legendárních modelů. Sporťáky Elise, Exige a Evoru má nahradit zbrusu nová řada. V případě prvního jmenovaného jde o ne moc hezký dárek k pětadvacetinám. Alespoň tzv. final edition ale vypadá nádherně.

    Lotus a závodní vozidla? Tohle spojení už nějakou dobu funguje a konec je v nedohlednu. Tedy pokud mluvíme obecně. Staré známé a oblíbené modely ale končí. E na třetí nahradí noví dravci, s jejich představením ale automobilka stále otálí.

    Jak jsme již informovali v minulém článku, Britové si na sportovních autech zakládají. Lotus patří mezi velice populární firmy, pod vedením čínské automobilky Geely ji ale čekají razantní změny. Elise, Exige a Evora? Těch se prodalo v minulosti přes 50 tisíc. A alespoň něco málo přibude ještě ze závěrečné edice.

    „Letošní rok bude pro Lotus nesmírně významný, protože se do provozu dostanou nové výrobní technologie, do výroby vstoupí nový sportovní vůz a nová úroveň efektivity a kvality, kterou může přinést pouze nový design a továrna,“ nechal se před časem slyšet generální ředitel automobilky Lotus Phil Popham.

    Pojďme si společně přiblížit situaci u Elise a Exige. Jejich závěrečné edice čítá několik různých vozů. Prvním z nich je model s označením Sport 240. Z 0 na 96 za 4,1 vteřiny, nová obrazovka s přepínáním grafiky na závodní auto, nový volant nebo kola a snížená hmotnost. Cenovka se bude pohybovat od 1,2 milionu korun.

    Lotus Elise Sport 240 „Final Edition“:

    Lotus Exige Sport 390 „Final Edition“:

    Lotus Exige Cup 430 „Final Edition“:

    Pro zájemce Lotus připravil také závěrečný kousek Cup 250. Lepší aerodynamika, přítlak a opět menší hmotnost. Tedy pokud byste si chtěli doobjednat karbonové díly. Za upravený vzhled si bude automobilka účtovat v přepočtu 1,4 milionu korun.

    Stejná písnička se hrála i při výrobě končícího modelu Exige. Auto určené na rozdíl od Elise pro jízdu na okruhu, končí po 21 letech. A závěrečné modely také stojí za to. I když si za ně bude muset zájemce malinko připlatit.

    Nejšílenější a jedno z nejrychlejších sériově vyráběných modelů na světě vyjde na něco okolo 2,8 milionů korun. V základní výbavě. Cup 430 se ale pyšní závodními prvky, jedinečným vzhledem a 430 koňskými silami.

    Lotus čekají letos velké změny. Alespoň finální edice oblíbených modelů se ale povedla na výbornou.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS