Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Porsche se transformuje na BIO! Testuje vlastní palivo, dostanou ho „závoďáky“

    Německá automobilka Porsche a její slavná závodní série s názvem SUPERCUP. Seriály s pořadovým číslem 29, respektive 30, budou ekologičtější. Porsche hlásá, že plánuje dodávat závodním speciálům biopalivo, za další rok potom vyzkouší i vlastnoručně vyrobený syntetický benzín.

    Ano, slyšíte dobře. SUPERCUP, to není žádná podřadná soutěž sloužící jen jako marketingový tahák pro Porsche. Ba naopak. Modely 911 kopírují podniky slavnější Formule 1, zájem o seriál továrních závodů se tak každoročně zvyšuje.

    23. květen. Tento den bude pro Porsche znamenat pomyslný milník. Jezdci Formule 1 se postaví v Monaku na okruhu v Monte Carlu ke svému v pořadí 5. závodu, souběžně s ním se ale na start dostaví i Porsche. Rozjede se totiž i sezona SUPERCUPU.

    Letos ale bude všechno trochu jinak. Svět volá po zelenější automobilové budoucnosti a výrobci se předhánějí v představení plánů na přechod k elektřině a alternativním palivům. Svým způsobem zaujímá podobný postoj také Porsche.

    911ky dostanou před nadcházející sezonou tzv. bio-benzín. Alternativní palivo vyráběné firmou ExxonMobil, které spotřebovává biologický odpad. Obnovitelné palivo budou vozy využívat na všech 8 podnicích, za rok je pak ale čeká další změna.

    Syntetický benzín z Chile

    EFuel. Tímto výrobkem chce Porsche prorazit do čistšího automobilového světa. Německá automobilka koketuje s výrobou nového pohonu už delší dobu, továrna v Chile bude ale produkovat dostatek paliva až v roce 2022.

    O co přesně jde? Pomocí CO2 ze vzduchu a tzv. zelené elektřiny vyrábět čistý, obnovitelný a syntetický benzín. Cílem je snížení emisí, ale i zachování spalovacích motorů. „EFuel je dobrým doplňkem naší strategie,“ zní z Porsche.

    Testování probíhají na jedničku, v roce 2022 by tak mělo být všechno připraveno. „Naši zákazníci budou díky tomu moct řídit auta s konvenčními spalovacími motory i plug-in hybridy. Zároveň ale s výrazně nižšími emisemi skleníkových plynů,“ věří vedení německé automobilky.

    Jak nadupané 911ky nová paliva přijmou, to je otázkou. Pokud ale nápad klapne, bude mít Porsche v rukou palivo budoucnosti, které by mohla potenciálně využít i řada jiných podniků. SUPERCUP odstartuje 23. května v Monaku.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.