Více
    21.6 C
    Czech
    Pondělí, 8 srpna, 2022

    Nulové emise míří na vítězství. KTM SX-E 5

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Elektrický motocykl, kterým KTM potvrdila, že i elektřina může konkurovat závodním „kroskám.“ Alternativa motorům 50 cc. KTM se pokusila zachovat tvář svých krosových strojů, pouze přidala baterii. SX-E 5 je ideálním motocyklem pro začínající jezdce nebo motorkáře, kteří si rádi nehlučně zablbnou. 

    Motokrosový stroj, který svou velikostí nebrání ani těm nejmenším v zábavě na rozbláceném terénu. Elektrické motorky nejsou na světovém trhu žádnou novinkou. KTM ale posunula tento pohon na zcela novou úroveň. Už jen fakt, že si firma troufla „nacpat“ baterii do motorky, která se bude mazat bahnem, jen docela zajímavý. Základním pravidlem ale zůstává, že stroj nesmí nijak narušovat zážitek z jízdy, a to ani svým vzhledem. SX-E 5 bychom od klasické „krosky“ téměř nerozeznali. 

    Design 

    Celou DNA firmy KTM dokresluje polepení. Klasická oranžová se míchá modrobílými nápisy KTM. Grafika dělá hodně, a právě u SX-E 5 vystihuje agresivní jízdu. Vysoko posazená řídítka NEKEN zajišťují stabilitu a pohodlnou jízdní pozici. Výška sedla se dostala na 665 mm, takže ideální i pro malé motorkáře. Snížit lze až na 615 mm. S tím už se dá pracovat. 

    S podvozkem si výrobci hodně vyhráli. Černá kola s pořádně hrubým profilem působí velice drsně, přestože nedisponují nijak závratnou velikostí. Černě eloxované ráfky z hliníku se vyznačují výraznou pevností. Na kolech ještě chvíli zůstaneme, a to při povídání o brzdách. SX-E 5 je vybaven hydraulickými brzdami Formul. Odlehčené kotouče wave budí slušnou pozornost svou velikostí 160 mm. 

    Musíme se pochopitelně zmínit i o jízdních režimech. Přímo pod řídítky najdeme přístrojový panel. Velice jednoduchý a přehledný. Můžeme si na něm nastavit jeden ze šesti různých režimů, podle toho, na jaký výkon se cítíme. SX-E 5 rovněž disponuje snímačem převrácení. Ten v případě pádu pozastaví přívod energie. Trhačka pak slouží k okamžitému vypnutí motoru. Kdo kdy závodil, ví, jak užitečné jsou to funkce. 

    Motor 

    Elektromotor je extrémně drobný, a tak krásně zapadá do vzhledu této mini krosové motorky. Nepřijde si na něj prach, voda, bahno a jiné neřády, kterými se budeme zaručeně brodit. Maximální výkon 5 kW. Na 100 % kapacity se dostaneme už po 70 minutách nabíjení. To není zas tak špatný výsledek. 

    Verdikt 

    Elektrická krosová motorka, se kterou si užijeme pořádnou porci zábavy. Zůstává otázkou, jestli 153 000 korun odpovídá produktu, který si pořídíme. 

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Napište svůj komentář

    Zadejte svůj komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno