Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Jaguar oživuje závodní klasiku! C-Type před 70 lety pobláznil Le Mans. Teď vznikne výročních 8 kusů

    V ústředí britské automobilky Jaguar vzpomínají na doby zašlé slávy. Před 70 lety si pro vítězství na slavné 24hodinovce v Le Mans dojel závodní speciál s označením C-Type. Šlo o nejúspěšnější okruhový model v celých dějinách značky, což chtějí Britové dát jasně vědět. Vyrobí tak celých 8 jedinečných vzpomínkových kusů.

    Spojení značky Jaguar a rychlých aut se zrodilo už během minulého století. Tehdy ne příliš výrazná značka stvořila několik závodních speciálů, kterými uhranula svět. Auta se soškou jaguára na kapotě dokonce využíval i slavný filmový agent James Bond. Ale zpět k „závoďákům“. Přívlastkem revoluční by se daly označit hlavně dva – a tomu prvnímu teď chtějí v automobilce vdechnout život.

    Jaguar C-Type triumfoval na legendárním 24hodinovém závodě ve francouzském Le Mans v letech 1951 a 1953, k tomu navíc ještě kraloval třeba 12hodinovce v Remeši. Na druhé vítězství v Le Mans se vzpomíná hlavně z jednoho důvodu: právě tehdy auto poprvé využilo služeb kotoučových brzd.

    C-Type udělal díru do světa a mohl z něj čerpat i jeho následovník s počátečním písmenem D. Tomu výrobci nadělili ještě víc. Aerodynamická kostra a zkušenosti z letectví autu umožnily dosáhnout rychlosti až 280 km/h, což bylo na tu dobu nepředstavitelné. Ale o tom až někdy jindy.

    Staronový Jaguar C-Type:

    Nás zajímá C-Type, právě ten se totiž chystá na oživení. Staronové auto bude pohánět 3,4litrovým šestiválec. Výkon? 220 koňských sil. Měnit se nebude ani hmotnost. Ta setrvá na hodnotě 965 kilogramů, což znamená, že se auto dostane z 0 na 100 za osm vteřin.

    Případní zájemci si pak budou moct vybrat barvu laku a v automobilce jim dokonce poradí, jaké se k nátěru hodí čalounění sedaček. A jestli toužíte vyjet v legendárním C-Typu na závody historických vozidel, dokonce vám do vozu nainstalují klec. Auto si můžete zkusit sami nakonfigurovat zde.

    Vůz si zkrátka můžete přizpůsobit podle sebe. Jen jedna maličkost: Jaguar se chystá auta vyrobit podle původních nákresů a navíc jen v 8 kusech. Moc času už tak nemáte.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.