Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Hummer je zpátky! Na benzínovou mašinu ale zapomeňte, pick-up pojede na elektřinu

    Zdroj:GMC

    Po desetileté přestávce se americká divize GMC rozhodla oživit padlou klasiku. Na výrobní linku opět pošle značku Hummer. Nebude to ale jen tak. Nečekejte žádný spalovací motor a pověstný řev. Nový off-road totiž bude spoléhat na elektrický motor.

    Jedno z nejslavnější aut všech dob se na silnicích ukazuje už jen zřídka. Američané přestali Hummerem zásobovat trh v roce 2010, teď se ale schyluje ke comebacku. Na první pohled si novinka z původního modelu odnesla podobný tvar a karoserii. Mohutnost a velkolepost budou navíc poznávacími znaky i tady.

    Vychytávek má auto nespočet. Třeba celá přední část auta funguje jako světlo, vzadu nechybí korba s LED světlomety anebo vychytávka s koly. Ty se pyšní ohromnými pneumatikami vhodnými do všech možných terénů, no a potom je tu tzv. CrabWalk. Tenhle mód umožní Hummeru téměř boční jízdu natočením všech kol do strany.

    Vevnitř je elektrické auto také technologickým skvostem. Dva velké panely, spousta prostoru a také možnost přepnutí auta do režimu bez řidiče. Hummer bude moct jet sám bez zásahu kohokoliv jiného po takřka všech dálnicích v USA a Kanadě.

    Hummer bude patřit mezi krále off-roadů. Nehledě na to, že bude mít 1000 koní a z 0 na 100 mu budou stačit 3 vteřiny. Díky svému pohonu tří elektrických motorů se mu podaří ujel i před 550 kilometrů na jedno nabití a jeho dobíjecí soustava zařídí, že za 10 minut nabíjení dokážete ujet přes 160 kilometrů.

    Vozidlo sjede poprvé z výrobní linky v Detroitu někdy ve druhé polovině příštího roku. První model by se měl vyšplhat k cenovce přes 2 a půl milionu korun, postupně se bude ale s dalšími roky cena snižovat. Jedinou horší zprávou je, že zatím není jednoznačné, jestli se auto dostane do Evropy. Kultovní značka Hummer každopádně hlásí velkolepý návrat.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.