Když v Maranellu začali navrhovat nový model Ferrari Amalfi, nástupce elegantního kupé Ferrari Roma, nevznikaly nejdřív technické výkresy ani detaily světel. Základem byl takzvaný speed form, čistá socha karoserie zbavená mřížek, světlometů i zpětných zrcátek. Právě tato esence měla definovat charakter vozu.
„U tohoto auta je socha důležitější než grafika. Kdybych mohl, navrhl bych ho úplně bez světel a otvorů,“ řekl Andrea Militello, šéf exteriérového designu GT modelů Ferrari. Výsledkem je Amalfi, kupé, které působí plynule a přirozeně, jako by ho formoval vítr.
Plynulost v každém detailu
Stejný pocit lehkosti, jaký vyzařuje karoserie, se přenáší i do jízdního projevu. Ferrari Amalfi zůstává věrné konceptu komfortního grand toureru, který dokáže polykat kilometry s noblesou, ale zároveň se umí proměnit ve sportovní náčiní na klikatých silnicích.
Největší kouzlo se odehrává za volantem. Ten je na dnešní poměry překvapivě tenký, potažený jemnou kůží a naštěstí znovu vybaven fyzickými tlačítky. Start motoru i přepínač jízdních režimů manettino se vracejí v klasické podobě, což je proti dotykovým plochám výrazně intuitivnější řešení.
Podvozek, který udělá hrdinu z každého řidiče
Podvozek těží z tuhé konstrukce a adaptivních tlumičů s magnetoreologickou kapalinou. V režimu Comfort vůz žehlí nerovnosti s překvapivou lehkostí, zatímco Sport a Race přitvrdí, aniž by se z Amalfi stalo nekomfortní auto. Speciální funkce „bumpy road“ dokáže i v ostřejších režimech povolit tlumiče a poradit si s rozbitým asfaltem.
Elektronika Side Slip Control dovoluje lehké hrátky se zádí, ale vždy s pocitem kontroly. Spolupracuje přitom s aktivním zadním spoilerem, který se automaticky přepíná mezi třemi polohami podle rychlosti a jízdní situace.
Motorizace
Pod dlouhou kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný 3,9litrový osmiválec. Není to dvanáctiválcová opera, ale o výkon není nouze: 631 koní a 760 Nm točivého momentu dostupného už od 3000 ot./min. Zrychlení na 100 km/h zvládne Amalfi za 3,3 sekundy. Hodnota, která má stále váhu i v době extrémně rychlých elektromobilů.
Novinkou oproti Romě je systém brake-by-wire. Brzdový pedál je velmi tuhý a karbon-keramické brzdy pracují s až chirurgickou přesností i za vysokých rychlostí.
Verdikt
Ferrari Amalfi vstoupí na trh v roce 2027 se základní cenou zhruba 6,1–6,3 milionu korun. Stane se tak nejdostupnějším modelem značky, levné ale rozhodně není, a ani být nemá. Amalfi dokonale vystihuje filozofii vzpínajícího se koně: rychlé a krásné auto, které nepotřebuje křičet, aby udělalo dojem.
