Automobilky na celém světě investují do vývoje ohromné peníze, aby jejich vozy zvládly ujet na jedno nabití co největší vzdálenost. A podle všeho se Mercedes už v roce 2022 chystá prolomit magickou hranici 1000 kilometrů na nabití. Zvládnout by to měl model Vision EQXX.
Když se chlapi baví v hospodě o automobilech, je jedním z témat spotřeba. Ať už mluvíme o benzínu nebo naftě. Když se ale dostane řeč na téma elektromobilů, je klíčovým ukazatelem dojezd.
Dojezd 1000 kilometrů na jedno nabití je jedním z hlavních cílů výrobců elektromobilů, kteří se za touto cifrou ženou jako hladoví psi za voňavou kostí. Několik automobilek už hlásí, že se k této metě blíží. Se sebevědomým prohlášením ale přišel Mercedes. Ten tvrdí, že to zvládne už v roce 2022.
1000 kilometrů je neuvěřitelné číslo. V klidu byste se dostali z Paříže do Monte Carla na jedno nabití. Nebo pokud dáváte přednost americkému přirovnání a spoustě neonově blikajících světýlek, tak byste přejeli ze San Franciska do Las Vegas, aniž by se vám rozsvítilo varování „prosím, dobijte“.
Hnací motor pro tvorbu efektivního elektromobilu
Vision EQXX. Zapamatujte si ten název. Jde o program elektrické technologie od Mercedesu, který má jediný cíl. Výrazně zlepšit dojezd elektrických vozidel při zachování kvalitního výkonu.
„Je to symbol naší ambice vytvořit co nejefektivnější elektromobil,“ mluví o Vision EQXX zástupci Mercedesu.
Mercedes už pustil do světa několik obrázků a podle všeho bude vůz nízkoprofilový sedan. Bude velmi ladný a bude lidově řečeno samá křivka. A to z jednoho prostého důvodu. Co nejdokonalejší aerodynamika.
Do roku 2030 chce Mercedes přejít na elektrický pohon
Německá automobilka se s tím nepáře a jasně světu ukazuje, jak chce být elektrická. Už byly dokonce představeny plány, že do roku 2030 Mercedes přejde čistě na elektrický pohon a postupně nabídne eklektickou variantu ke každému ze svých vozidel.
Nahuštění energie v bateriích
Mercedes si dal za cíl, aby zvýšil hustotu energie baterie o 20 % ve srovnání s nedávno představeným EQS. To si lze laicky představit, jako když zemědělec na poli nacpe seno do pytle. Jenže pak přijde další a řekne, že do toho už tak narvaného pytle chce nacpat ještě o dalších 20 procent sena více.
Konkurence nespí
Šéf Tesly Elon Musk již dříve uvedl, že doposud nejautonomnější Tesla Model S nabízí dojezd 652 km. Nový Cybertruck pak uvádí údaj 981 km. V Číně pak válí automobilka NIO se svým sedanem NIO ET7, která se rovněž blíží hranici 1000 km na jedno nabytí. Kdo tedy nakonec ovládne tyhle „dojezdové“ závody?
nabytí… pavlíčku, pavlíčku