Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    XSR 900 2022, znovuzrození legendy

    Yamaha se pustila do velice vydařeného projektu. Rok 2022 nám přinesl model XSR 900, který kombinuje moderní technologie a retro styl. Ergonomie tohoto stroje je na skutečně vysoké úrovni. Masivní výkon se skloubil s designem, který nás přenáší do retro období. Přesto všechno je ale motorka XSR 900 moderní, nadupaný stroj, který si umí pořádně zařvat. 

    Jak jsme již u této značky zvyklí, i tento model dokáže upravit pro začátečníky s oprávněním A2. Tím se tento legendární stroj posouvá k širší škále jezdců. Oblíbený je ovšem hlavně u vyježděných motorkářů, kteří zkrátka vědí, co chtějí. Tahle Yamaha je totiž neskutečně poslušná a zároveň nechává prostor naší fantazii, co na silnici vymyslíme. Stačí jemná práce s těžištěm a motorka prostě dělá, co chceme. Možná i pro tuto vlastnost je oblíbená také mezi nováčky. 

    Design 

    Retro styl se skloubil s novým, agresivnějším vnímáním moto designu. Model XSR 900 se pochopitelně stal absolutním vládcem kategorie Sport Heritage minimálně v garážích firmy Yamaha. Jasnou dominantou je na první pohled světlomet, který svým kulatým tvarem přináší perspektivu 80. let, svou LED technologií naopak pokrok moderní doby. Dalším znatelně výrazným prvkem je sedlo. Přes svoje hluboké tvarovaní si drží rovnou přímku a vzdálenost od země 810 mm. 

    Motorka na trh přichází ve dvou barevných variantách. Legendární modrá může ustoupit tajemné černi. Záleží na nás. Modrou barvu doprovázejí zlatá kola, což vytváří geniální kontrast. Černou barvu pochopitelně doplňují kola černá, přední i zadní o velikosti 17 palců. po vzhledové stránce jde této motorce vytknout opravdu pramálo věcí. 

    Technologie

    Motocykl úžasně pruží. Vděčíme za to převážně přední teleskopické vidlici se zdvihem 130 mm a zadnímu zavěšení se zdvihem 137 mm. Brzdy patří k absolutní špičce. Brembo už je klasikou a dodalo motorce přední kotouče o rozměrech 298 mm a zadní kotouč 245 mm. Motorka je vybavená nejmodernějšími technologiemi jako protismykový systém nebo kontrola zvedání předního kola. 

    Motor 

    Kapalinou chlazený, 4ventilový tříválec o objemu 890 cc dokáže nabídnout výkon až 119 koní a krouticí moment 93 Nm. Takhle vypadá skutečná dravost. 

    Verdikt 

    Ideální stroj pro všechny, kdo rádi vyšší výkon a elegantní vzhled podpořený retro stylem. Cena nové Yamahy XSR 900 se pohybuje kolem 275 000 korun. Za tolik muziky jde o příjemnou nabídku. 

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.