Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Kawasaki Z900RS 2022. Legenda je zpět

    Model 2022 této věhlasné motorky se nese v duchu retro podoby, která se nám za ty roky vryla do paměti. Z900RS je navíc extrémně silný stroj. Řadový čtyřválec umí udělat s motorkou opravdové divy. Vysoký posed, příjemný úhel řízení a masivní výkon. Tohle retro nás nepřestane bavit ani v moderní době. Na silnici na nás s Z900RS čeká nespočet zážitků. 

    Pro úplnost, Kawasaki vyrábí rovněž stroj Z900, který je o něco málo silnější, ale jeho design otevírá zcela jinou, moderní kapitolu. RS oproti tomu odkazuje na 70. léta, kdy po světě vypukl nebývalý zájem o takovéto tvary motorek. Středně vysoký posed, akorát velká řídítka a skvělá ovladatelnost. Provozovat v dnešní době skutečné retro motocykly je sice krásné, ale pro uspěchanou dobu ne příliš výhodné. Kawasaki na to proto reaguje modelem RS, který má sice všechny moderní technologie, ale zachovává si ducha historie. 

    Klasický vzhled

    Nová verze Z900RS přejímá všechny tvary, na které jsme byli u jejích předchůdců zvyklí. Výrobci ovšem dokázali skloubit neodmyslitelnou DNA modelů ze 70. let s naprosto unikátními novými technologiemi, kterými musí být japonský výrobek zákonitě nabitý. Mluvíme tady například o kontrole trakce, nastavitelném podvozku a LED světlech. 

    RS 2022 přichází se svou ikonickou Candytone Blue barvou, která je zkombinovaná se zlatým pruhem. Výsledek je naprosto unikátní. Posed na Kawasaki je velmi pohodlný. Výška sedla, 0,835 m. Na této motorce zvládneme i opravdu dlouhé jízdy. 17palcová kola odkazují svým „výpletem“ na dávnou tradici. Díky nim a hmotnosti 215 kg je Z900RS úžasně ovladatelná a stabilní. 

    Podívejme se rovněž na brzdový systém, protože ten je vše, jen ne retro. Přední, 300 mm radiální monoblokové třmeny odvádí svou práci stejně dobře, jako zadní 250 mm kotouč. Na nezpevněných terénech si budeme rozhodně vychvalovat také odpružení. Horizontální Back-link, skvělá volba. 

    Retro síla

    Už podle výfukového systému poznáme, že pod sedlem pracuje řadový, kapalinou chlazený čtyřválec, o objemu 948 cc. Tady název 900 lehce mate. Výkon tohoto motoru se vyšplhal až na 111 koní a krouticí moment na 99 Nm. Ze 17 litrové nádrže se nám na 100 km ztratí 5,2 litru paliva, což je přijatelná spotřeba. 

    Kawasaki Z900RS ročník 2022 přichází na trh s cenovkou 315 000 korun. Nutno dodat, že v tomto případě cena naprosto odpovídá tomu, co se nám dostane do rukou.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.