Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Ultraluxusní monstrum za 5,5 milionu. Podívejte se na dvanáctiválcového „Medvěda“

    Fanoušci nejluxusnějších vozů mají zase o čem přemýšlet. Mercedes odtajnil data jednoho ze svých klenotů. Divize Mercedes-Maybach vypustila do světa dvanáctiválec s označením S 680 4Matic. Motor o objemu 6,0 litrů se pyšní výkonem 450 kW, což je 612 koní. Když nebudete přikupovat doplňky a extra věci, vyjde vás na 5,5 milionu. Pokud byste se ale rozvášnili, nebude vám stačit ani 7 milionů.

    Mercedes-Maybach S 680 je tady a sedan s motorem V12 zaujímá své právoplatné místo na vrcholu řady. Nedávno odhalená třída S si zachovává svůj šestilitrový motor s dvojitým turbem a maličko strká osmiválec S 580 do kapsy.

    Zatímco osmiválec se pyšní výkonem 370 kW, nadupaný dvanáctiválec má o dalších 80 kW navrch a na stovku se dostane za 4,5 vteřiny.  Maximální rychlost obou modelů je 250 km/hod. Rozdíl najdete samozřejmě v ceně. Cena vozu s motorizací V12 je uváděna 217 tisíc eur, což je přibližně 5,5 milionu korun. „Slabší“ brácha pak vyjde na 164 tisíc eur. Při přepočtu na české koruny je tak o 1,3 milionu levnější.

    Ručně vyrobený 12tiválcový motor má stejný výkon a točivý moment jako v předchozí generaci Mercedesu-Maybach. Ale tentokrát bude točivý moment celkem v poklidu pohánět všechna čtyři kola 4Matic Systému. To je pro V12 novinka, protože dříve byl vůz vyráběn pouze s pohonem zadních kol.

    Podle informací z automobilky bude točivý moment rozdělen poměrem 69% na zadní nápravu a 31% na přední nápravu. Tím má být zajištěno, aby řidiče při nepřízni počasí nezaskočilo zbytečné prokluzování.

    Cokoli navíc není vůbec „za hubičku“

    Asi vás nepřekvapí, že když si chcete dopřát ještě něco navíc, musíte si připravit další desetitisíce a mnohdy i statisíce. Paket s označením First Class nabízí špičkový audiosystém Burmester, vychytanější a rozsáhlejší vyhřívání, infotainment pro zadní sedačky a kožené čalounění stropu. Cena skoro 900 tisíc.

    Chcete tu nejlepší kůži do interiéru? 670 tisíc. Unikátní kombinace zlaté a červené barvy vyjde na necelých 400 tisíc. Plně automatické otevírání i zavírání zadních dveří je za 40 tisíc. Natáčení zadní nápravy má také cenovku 40 tisíc. Technologie předních světlometů Digital Light umí promítat navigační pokyny a stojí 57 tisíc.

    Když kouknete na fotky z interiéru, možná si představíte, jak sedíte na zadním sedadle se sklenkou sektu a přemýšlíte, co s načatým večerem. Skleničky na šampaňské se speciálními nápojovými držáky přijdou na necelých 100 tisíc. A pokud začnete mít pocit, že by v autě mohli jezdit věhlasní politici či velvyslanci reprezentující svou zemi, tak vězte, že systém pro upevnění vlajky vyjde na 61 tisíc na jeden blatník. Suma sumárum, když se do toho opřete, může vás vytuněný dvanáctiválcový „Medvěd“ vyjít i na více než 7 milionů.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.