Více
    10.5 C
    Czech
    Neděle, 2 října, 2022

    Toyota má s Land Cruiserem velké plány. Na rok 2022 připravila hned šest verzí

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Rok 2022 pomalu klepe na dveře, což je čas k tomu, aby Toyota odhalila své plány. Nový Land Cruiser 300 bude stát opravdu za to. Technologický gigant z Japonska dá život hned šest verzím, ze kterých si vybere snad úplně každý. Pojďme se na to všechno podívat.

    Když se má představovat nová Toyota, je to pokaždé velká událost, která budí rozruch a pozornost. Nyní Japonci avizují, že nová série LC300 bude lepší, silnější, schopnější, „nabušenější“ a obecně se bude jednat, podle jejich slov, o nejlepší LC, jaký doposud vyrobili. Je celý od základu nový, včetně designu, kde si na druhou stranu ponechal pár osobitých prvků, bez kterých by to nebyl on.

    Každý model je vybavený 3,3 litrovým twin-turbo dieslem V6. O tom výrobci tvrdí, že si hravě poradí s V8, tak asi nezbývá, než jim věřit. Naměřený výkon ve fabrice je 227kW s krouticím momentem 700Nm. To je do terénu slušná výbava. 10stupňový automat kde už vůbec nenajdeme možnost přepnutí do manuálu. Oproti sérii 200 je 300 širší, lehčí a to hlavně díky použitému aluminiu ve střeše, dveřích a jiných místech.

    LC300 GX

    Jde o základní verzi, od které se ostatní odpichují. Dvě nádrže o celkovém obsahu 110l a stejně jako u všech dalších, 4×4 pohon je samozřejmostí. Masivní kotoučové brzdy jak vepředu, tak vzadu. 17 palcová kola, LED světlomety. Za volantem najdeme 9 palcovou obrazovku, šest mikrofonů, a možnost připojení Apple CarPlay nebo Android. Nejen 10 airbagů něco vypovídá o bezpečnosti, na které si v Toyotě velmi zakládají.

    LC300 GXL

    Oproti základu GX se GXL prohání na 18 palcích s možností MST (Multi-Terrain Select). Dostaneme navíc třetí řadu sedadel a stupínek pro snadné naskočení do sedla. I bezpečnost je tu na vysoké úrovni. Kontrola okolí s asistentem brzdění a zadní naváděč při parkování.

    LC300 VX

    Z této verze bude mít radost hlavně rodina při dlouhých cestách. Možnost přehrání CD i DVD, 10 reproduktorů a 12,3 palcová dotyková obrazovka. 18 palcová kola, Bi-LED světla. Jak moc je auto pro rodinu dokresluje vcelku vtipná poznámka lidí, kteří už měli s VX tu čest: „Uvnitř je 8 držáků na pití, to je skvělý.“

    LC300 SAHARA

    Svou extra masivní konstitucí dostává svému jménu. Zajistí nám vysoký výkon do terénu i skvělé pohodlí. Ideální na zapřáhnutí karavanu a hurá na týden do pouště. Sedadla mají 3 možnosti paměti pro případ, že bude vícero řidičů.

    LC300 GR SPORT

    Jde o ideální mix luxusu a off-road zábavy. 18 palcová kola a podvozek zvednutý do úctyhodné výšky. Také je to jediný model se zamykacím diferenciálem.

    LC300 SAHARA ZX

    20 palcová kola, exteriér v chromu, 3 možnosti zbarvení interiéru (černá, béžová, červeno-černá). Protože bylo přidáno plno nových materiálů, je logické, že auto bude těžší. Konkrétně o 100 kg více než GX. Celková váha je 2570 kg.

    Podtrženo, sečteno

    Jde o unikátní sérii vozů LC a každý typ má něco svého, čím může zaujmout. Milovníci velkých aut si přijdou na své, stejně jako milovníci nových věcí a zajímavých vymožeností. Toyota LC300 je ideální do města, na vesnici, do pralesa, všude. Cenově se modely pohybují od 1,4 milionu korun za GX až do 2,2 milionů za Saharu ZX. Je to dost, ale tohle auto vydrží věky. To se přeci počítá.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS