O přechodu automobilů ze spalovacích na alternativní paliva už se mluví nějaký pátek a různé země se k němu staví různě. 9 zemí EU se teď ale spojilo v jeden celek a vyzvalo Evropskou komisi ke stanovení data. Data k čemu? K zákazu prodeje aut využívající k pohonu fosilní paliva.
Tohle téma se probírá stále víc a víc. Je ale otázkou, jak dohady ohledně škodlivosti a neškodlivosti automobilového průmyslu planetě Zemi skončí. Několik věhlasných světových automobilek si je problému s emisemi vědomo a chce zakročit, jiní zatím jen mlží.
Výrobci aut ve velké většině nic nedělají, a proto se do celé akce vložili zástupci členských zemí Evropské unie. Skupina v čele s Dánském a Nizozemskem už nechce jen nečinně přihlížet možnému vyvolání katastrofy, proto nabádá Evropskou komisi k činům.
„Musíme urychlit zelený přechod v silniční přepravě a jako zákonodárci vyslat jasnou zprávu výrobcům i spotřebitelům,” prohlásil ministr Dánska pro klima, energetiku a zdroje Dan Jörgensen. Po evropských hodnostářích žádá spolu s kolegy projednání emisí a současných standardů.
Řešit by se podle něj měla také infrastruktura nabíjecích stanic či jednoznačné datum omezení nebo úplného zákazu prodeje vozidel na fosilní paliva v jednotlivých zemích EU. S dvojicí výše zmíněných států sdílí podobné názory také Rakousko, Belgie, Řecko, Irsko, Litva, Lucembursko a Malta.
Co bude dál? Evropská komise slibuje upravení stávajících poměrů, které představí v červnu letošního roku 2021. Přísnější by měly být standardy emisí oxidu uhličitého nebo plán snížení počtu škodlivých látek v ovzduší. V roce 2030 by chtěla EU snížit procenta oproti roku 1990 až o 55.
2050 – klimatická neutralita
To zní jako hodně ambiciózní nápad, je ale otázkou, zda ho v budoucnu Evropská unie dodrží. K tématu se vyjadřují už také automobilky, mezi kterými vyčnívá třeba Volvo. „Byl bych skutečně překvapený, kdybychom v roce 2030 neprodávali jen elektromobily,“ prozradil generální ředitel švédské firmy Volva Hakan Samuelsson.
Stejné stanovisko zaujala na „Starém kontinentu“ také americká automobilka Ford nebo německý Volkswagen. Ten by byl rád, kdyby pokrývaly prodeje v roce 2030 z minimálně 70 procent vozidla poháněná pouze elektřinou.
Elektromobily stoupají z hlediska poptávky vzhůru. Třeba taková vláda na Britských ostrovech dokonce slibuje, že za 9 let už nebude možné nové auto na benzín a naftu zakoupit.
Koukám, že pár států v čele s EÚ chce z Europy udělat něco jako Kubu, ale o větší rozloze. Normální člověk chce na jeden zátah při jízdě na dovolenou udělat zhruba 1000-1200 km, samozřejmě se střídáním spolujezdce. Rozhodně, ale nechce strávit tu cestu delší o 6.hodin kvůli novému dobíjení baterek a to se v odhadu potřebnému času držím zpátky!
Pokud chceme vice pro planetu je nezbytne prave snizit pocet emisi co2 je hezke jezdit autem ale co stromy priroda a vzduch ktery vsichni dychame
Je treba snizit emise je hezke jezdit autem ale co vzduch ktery vsichni dychame ?co priroda?co celkove nase modra planeta?