Více
    12.4 C
    Czech
    Čtvrtek 12. června 2025

    Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

    Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.

    Bentley omezuje exporty do USA, ceny zatím ponechává beze změny

    Britská automobilka Bentley oznámila, že dočasně pozastavila export některých vozů do Spojených států, a to navzdory tomu, že bude pokračovat v importu vozů přímo objednaných zákazníky. Důvodem je nejistota ohledně nově zavedených celních tarifů, které zkomplikovaly obchodní vztahy mezi USA a Velkou Británií.

    Pokud má někdo oblibu v ladných liniích a zároveň chce reprezentovat, Arteon nezklame

    Filosofie byla kdysi jasná. Chytré hlavy se v Německu sešly u jednoho stolu a z nuly vybudovaly myšlenku o lidových vozech, které budou brázdit jejich zem. Postupně se před zraky zákazníků budovala značka VW, která má již dnes světový ohlas. Arteon už ale definitivně opustil rodinnou myšlenku. Stoupla míra luxusu stejně jako cena.

    Reklama

    Pokud má někdo slabost pro německou značku VW, ale zároveň má větší kapitál, který chce investovat, Arteon je sportovní limuzína ušitá přímo na míru takové poptávce. Pokud má někdo oblibu v ladných liniích a zároveň chce reprezentovat, Arteon nezklame. Jeho nezaměnitelný vzhled se nám vryje do rohovek hned na první pohled. Přijel šéf.

    Opravdu ho nezaměníme?

    Arteon je unikát od VW. Jakkoli se může podobat klasickému sedanu, jednoduše má prvky, které říkají: „Jsem Arteon, ani nemysli na nic jiného!“ Předek je daleko naštvanější, což je věc, kterou přejímá stále více automobilek. Asi prodává hlavně strach, kdo ví. Je ale pravdou, že přední maska se prostě úžasně povedla. LED světla jakoby se vpíjela do grilu, kterému vévodí lesklý a masivní znak VW. Velký plus pro výrobce.

    Tahle limuzína je na rozdíl od jiných modelů daleko více vyvážená. Zadek není tak vysoko a předek tím pádem nepůsobí utlačeně. Všechny prvky jsou si rovny a jsou stejně majestátně masivní. Přes panoramatickou střechu, která je samozřejmostí, se dostaneme do zadní části, kde začíná opravdová zábava. Hlavní kredit musí dostat výfuky, které svým vzhledem dodávají převážně na sportovnosti. Auto si prostě nespleteme.

    Uvnitř jako na návštěvě

    Interiér dostojí slovu luxus. Kombinace kůže a tvrzených materiálů působí chladně a trochu až sterilně. Nicméně to je to, co dělá takovéto vozy nevšedními. Vnitřek nás musí bavit a stále musí být na co se koukat. Arteon si pohrává s liniemi, které tvoří ten nejhlavnější prvek. Stejně jako světla padla do grilu, tak palubní deska zapadá do celé této myšlenky naprosto dokonale. Tohle je auto, kde je i klika na dveřích sexy.

    Výkon je vskutku nezanedbatelný

    Elegance. První varianta, která nás vyjde na 1 milion a nějaké ty drobné. Narvat si pod kapotu můžeme benzín, naftu, nebo verzi Plug-in hybrid. Výkon se tak pohybuje od 110 do 206 kW. To je poměrně slušná nabídka. Převodovka v manuálu i v automatu, výběr je na nás.

    R-Line není cenově až tak vzdálená od předešlé verze, jen o pár tisíc korun. Jde prakticky o totožné auto, ovšem s pár sportovními prvky navíc. Kdo si nezakládá na brutálním výkonu, ale chce vypadat jako závodník, R-Line čeká.

    Verze R. 1,6 milionu korun. Pohon pouze v benzínu s automatickou převodovkou. Výkon šílených 235kW (320 koní). Dekor Black Carbon, tmavá okna, kola 18 palců z lehké slitiny. Tohle je vrze pro lidi, kteří mají rádi zážitky.

    Co dodat závěrem. Arteon je kus umění, za který si sice připlatíme, není to lidový vůz, ale je neskutečně krásný. Jednoduše řečeno, nesmrtelné auto.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

    Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.

    Bentley omezuje exporty do USA, ceny zatím ponechává beze změny

    Britská automobilka Bentley oznámila, že dočasně pozastavila export některých vozů do Spojených států, a to navzdory tomu, že bude pokračovat v importu vozů přímo objednaných zákazníky. Důvodem je nejistota ohledně nově zavedených celních tarifů, které zkomplikovaly obchodní vztahy mezi USA a Velkou Británií.

    Kia Tasman může pomoci stvořit tvrdé SUV 

    Robustní platforma nového pick-upu Kia Tasman by se mohla stát ideálním základem pro skutečné terénní SUV. Ačkoli je Tasman určen primárně pro asijské a australské trhy, Kia už možná plánuje rozšíření jeho působnosti.

    Ram 1500 se vrací s osmiválcem HEMI. Automobilka ustoupila zákazníkům

    Ram opět nabízí motor V8 HEMI. Původně jej vyřadil ve prospěch modernějšího šestiválce, ale zákazníci dali jasně najevo, že chtějí zpět to, co dělá americký pick-up americkým.

    Chevrolet Silverado EV. Elektrický obr, který překvapí

    Pokud někdo shání elektrický pickup, výběr zatím není nijak oslnivý. Ford má F-150 Lightning, Rivian nabízí R1T a General Motors vstupuje do hry se dvěma modely – Chevrolet Silverado EV a luxusnější variantou GMC Sierra EV. Pokud započítáme i monstrózní Hummer EV, pak dokonce se třemi.

    Ford přidává Mustangu retro balíček FX. Vrací se atmosféra osmdesátek

    Ford připravil pro nový Mustang vizuální návrat do 80. let. Balíček FX se inspiruje ikonickou třetí generací Fox Body a přináší výrazné barvy, retro kola i specifický interiér. V prodeji bude ještě letos.

    Actyon startuje s novým jménem. KGM nahrazuje SsangYong

    SsangYong se oficiálně mění na KGM a spolu s tím představuje nový model. SUV jménem Actyon chce soupeřit se Škodou Kodiaq, přitom startuje pod hranicí jednoho milionu. Výbavu má plnou už v základu.

    Hyundai Ioniq 6 N. Je tu první oficiální pohled na ostrý elektrický sedan

    Po úspěchu modelu Ioniq 5 N se Hyundai připravuje na rozšíření své sportovní divize N i v rámci elektromobilů. A právě teď se světu poprvé oficiálně ukázal Hyundai Ioniq 6 N, a to v podobě série teaser fotografií, které odhalují úchvatné detaily připravovaného dravého, výkonného sedanu.

    Bentley omezuje exporty do USA, ceny zatím ponechává beze změny

    Britská automobilka Bentley oznámila, že dočasně pozastavila export některých vozů do Spojených států, a to navzdory tomu, že bude pokračovat v importu vozů přímo objednaných zákazníky. Důvodem je nejistota ohledně nově zavedených celních tarifů, které zkomplikovaly obchodní vztahy mezi USA a Velkou Británií.

    Kia Tasman může pomoci stvořit tvrdé SUV 

    Robustní platforma nového pick-upu Kia Tasman by se mohla stát ideálním základem pro skutečné terénní SUV. Ačkoli je Tasman určen primárně pro asijské a australské trhy, Kia už možná plánuje rozšíření jeho působnosti.

    Ram 1500 se vrací s osmiválcem HEMI. Automobilka ustoupila zákazníkům

    Ram opět nabízí motor V8 HEMI. Původně jej vyřadil ve prospěch modernějšího šestiválce, ale zákazníci dali jasně najevo, že chtějí zpět to, co dělá americký pick-up americkým.

    Chevrolet Silverado EV. Elektrický obr, který překvapí

    Pokud někdo shání elektrický pickup, výběr zatím není nijak oslnivý. Ford má F-150 Lightning, Rivian nabízí R1T a General Motors vstupuje do hry se dvěma modely – Chevrolet Silverado EV a luxusnější variantou GMC Sierra EV. Pokud započítáme i monstrózní Hummer EV, pak dokonce se třemi.

    Ford přidává Mustangu retro balíček FX. Vrací se atmosféra osmdesátek

    Ford připravil pro nový Mustang vizuální návrat do 80. let. Balíček FX se inspiruje ikonickou třetí generací Fox Body a přináší výrazné barvy, retro kola i specifický interiér. V prodeji bude ještě letos.

    Actyon startuje s novým jménem. KGM nahrazuje SsangYong

    SsangYong se oficiálně mění na KGM a spolu s tím představuje nový model. SUV jménem Actyon chce soupeřit se Škodou Kodiaq, přitom startuje pod hranicí jednoho milionu. Výbavu má plnou už v základu.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama