V tomhle voze by se legendární rakouský pilot jistě velice rád projel. Gordon Murray Automotive T.50 s Niki Lauda – tak zní název speciálního supersportu, který vzdává hold slavnému pilotovi F1. Lauda zemřel před dvěma lety, 25 vybraných řidičů na něj ale při jízdě na okruhu stoprocentně zavzpomíná.
Niki Lauda, to by fenomén. Trojnásobný mistr světa Formule 1, majitel známé letecké společnosti Lauda Air nebo inspirace pro filmový trhák s názvem Rivalové. Rakušana ale sportovní svět zná i kvůli nepříjemné nehodě z roku 1976, kdy ve Ferrari těžce havaroval a museli mu transplantovat část obličeje.
GMA T.50? To už tu jednou bylo. Přesněji řečeno před rokem, kdy Gordon Murray, bývalý konstruktér McLarenu F1, vytvořil spolu se svými kolegy nástupce silniční bestie. Už tehdy sklidilo auto fenomenální úspěch. Verze „s“ toho nabídne ale ještě o trochu víc.
Tedy v případě, že nemyslíme na bolestivý fakt. Speciál totiž na klasické silnice nesmí a majitelé ho budou moct využívat jen na oficiálních závodních okruzích. Registrační značky legálně nedostane, i přes to o něj ale bude velký zájem. Jak je to možné? Tak to prozradíme za okamžik.
„T.50 s Niki Lauda nabídne nejtěsnější spojení řidiče, auta a okruhu, takové, jaké tu ještě nikdy nebylo. Jedete po svém oblíbeném okruhu, sedíte uprostřed auta s netlumenou V12 ječící těsně za vámi – zážitek z jízdy bude opravdu speciální,“ dme se pýchou sám Murray.
„Bude neuvěřitelně rychlé a s takhle nízkou hmotností bude zatáčet jako monopost F1,” slibuje Murray. Papírově půjde o skutečné veledílo. Samotný Murray už zmínil spojení řidiče s autem a okruhem – o to se postará volant uprostřed auta.
Vůz bude o 134 kilo lehčí než předešlý model bez „eska“ a lépe na tom budou i síly. GMA jich požene celkem 711, při větších rychlostech se ale tahle hodnota zvýší na 736. 12 000 otáček za minutu a výfukový systém, který se používá při výrobě raket. Spojení s šílenou střelou tak bude patrný.
GMA bude mít lepší aerodynamiku a o stabilitu se postará i zadní ploutev. Na okruhy ideál. A tam vlastně najde své jediné uplatnění. Pokud ho majitel dotáhne na korbě na závodiště, může jet. Jinde to prostě nepůjde.
Aut vznikne celkem 25 a cena jednoho se bude pohybovat od 3,1 milionu liber. Za zhruba 93 milionů korun dostane zákazník jeden kus bez personalizace a daně. Za příplatek ale může auto vytvarovat do své vlastní podoby, a k tomu navíc obdrží i podporu od výrobců, kdyby se s autem cokoliv stalo.