Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Lauda by byl nadšený! Oranžovou střelu si vyzkouší 25 vyvolených. Na silnice ale nesmí

    V tomhle voze by se legendární rakouský pilot jistě velice rád projel. Gordon Murray Automotive T.50 s Niki Lauda – tak zní název speciálního supersportu, který vzdává hold slavnému pilotovi F1. Lauda zemřel před dvěma lety, 25 vybraných řidičů na něj ale při jízdě na okruhu stoprocentně zavzpomíná.

    Niki Lauda, to by fenomén. Trojnásobný mistr světa Formule 1, majitel známé letecké společnosti Lauda Air nebo inspirace pro filmový trhák s názvem Rivalové. Rakušana ale sportovní svět zná i kvůli nepříjemné nehodě z roku 1976, kdy ve Ferrari těžce havaroval a museli mu transplantovat část obličeje.

    GMA T.50? To už tu jednou bylo. Přesněji řečeno před rokem, kdy Gordon Murray, bývalý konstruktér McLarenu F1, vytvořil spolu se svými kolegy nástupce silniční bestie. Už tehdy sklidilo auto fenomenální úspěch. Verze „s“ toho nabídne ale ještě o trochu víc.

    Tedy v případě, že nemyslíme na bolestivý fakt. Speciál totiž na klasické silnice nesmí a majitelé ho budou moct využívat jen na oficiálních závodních okruzích. Registrační značky legálně nedostane, i přes to o něj ale bude velký zájem. Jak je to možné? Tak to prozradíme za okamžik.

    „T.50 s Niki Lauda nabídne nejtěsnější spojení řidiče, auta a okruhu, takové, jaké tu ještě nikdy nebylo. Jedete po svém oblíbeném okruhu, sedíte uprostřed auta s netlumenou V12 ječící těsně za vámi – zážitek z jízdy bude opravdu speciální,“ dme se pýchou sám Murray.

    „Bude neuvěřitelně rychlé a s takhle nízkou hmotností bude zatáčet jako monopost F1,” slibuje Murray. Papírově půjde o skutečné veledílo. Samotný Murray už zmínil spojení řidiče s autem a okruhem – o to se postará volant uprostřed auta.

    Vůz bude o 134 kilo lehčí než předešlý model bez „eska“ a lépe na tom budou i síly. GMA jich požene celkem 711, při větších rychlostech se ale tahle hodnota zvýší na 736. 12 000 otáček za minutu a výfukový systém, který se používá při výrobě raket. Spojení s šílenou střelou tak bude patrný.

    GMA bude mít lepší aerodynamiku a o stabilitu se postará i zadní ploutev. Na okruhy ideál. A tam vlastně najde své jediné uplatnění. Pokud ho majitel dotáhne na korbě na závodiště, může jet. Jinde to prostě nepůjde.

    Aut vznikne celkem 25 a cena jednoho se bude pohybovat od 3,1 milionu liber. Za zhruba 93 milionů korun dostane zákazník jeden kus bez personalizace a daně. Za příplatek ale může auto vytvarovat do své vlastní podoby, a k tomu navíc obdrží i podporu od výrobců, kdyby se s autem cokoliv stalo.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.