Více
    -6.7 C
    Czech
    Pondělí 4. prosince 2023

    Její čas se nachýlil ke konci. Rozlučte se s Fabií v kombíku

    Jeden z nejoblíbenějších combi na evropském trhu. Ani malý, ani velký, zkrátka tak akorát, a proto ho měli všichni rádi. Současná verze naší „kombíkové Fábky“ tu s námi měla být až do roku 2023, kdy měla škoda představit novou a ještě lepší verzi. Život je ovšem jako bonboniéra a tak ani lidi ze Škody nevěděli, co ochutnají. Jde o čistě ekonomický tah, který je prostě nevyhnutelný.

    Přestože byl nový model v plánu a to dokonce více než jen někde na papíře, a i přesto, že se shledal s nadšením u nejvyšších špiček automobilky, problém leží na nikdy se nezastavujících pásech výroby.

    Vyrobit novou Fabii jednoduše nejde. Ne snad, že by chyběl materiál, i když i to je v „kovidové“ době někdy problém, ale z důvodů finančních. Aby se totiž výrobci vešli do čím dál přísnějších restrikcí EU, konkrétně do emisní normy EU7, byla by výroba oblíbeného „kombíku“ extrémně nákladná. Už dávno se nejedná o situaci, kdy protáhneme karoserii a pár „cenťáků“, trochu něco poupravíme tady, něco támhle a ono to prostě bude fungovat. Technologie se vyvíjejí rychleji, a aby vznikl nový vůz, byť třeba „jen“ combi, je zapotřebí nákladná výroba.

    Všechno přeci jde, když se chce

    V tomto případě to ovšem ne zcela platí. Nová Fabia combi má daleko větší zadní převis, než obdobná vozidla na trhu. Je tím vlastně unikátní. Pokud si umíme spočítat 2 + 2, vyjde nám, že pokud by mělo vozidlo splnit velmi přísné hmotnostní podmínky tak, aby se vešlo do emisní normy, je to jednoduše nemožné. Už takhle se při výrobě vozidel zvažuje každý gram navíc.

    Přísné emisní normy mají svůj význam. Stále více probíraná udržitelnost života na naší planetě si žádá větší preferenci elektromobilů. Ty už jsou všude jen ne v plenkách. Nemilá záležitost se ovšem nebude týkat jen nové Fabie, ale postihne daleko více automobilek. Smutné je jen to, že náš „kombík“ byl mezi ostatními král.

    Meta je volná, kdo ji teď dobude?

    Lidé čím dál tím více tíhnou k automobilům, které jsou podobné právě fabii v combi verzi. Je malá, ale uvnitř krásně prostorná. Tato vozidla jsou postupně nahrazována čím dál více oblíbenými crossovery. Ty mají výhodu velikých SUV a zároveň se nijak zásadně nevyčnívají nad malými rodinnými mazlíčky. Už teď brázdí evropská města verze Škoda Kamiq. Ideální náhradou za nesplněný sen by ovšem mohla být legendární Scala. Je totiž Fabii prostorově asi nejvíce podobná.

    Nemusíme na barikády

    Všechno jednou začíná, ale také končí. Někdy je možná potřeba přinést oběť za lepší zítřky, a co se týče životního prostředí, platí to dvojnásob. Buďme hrdí, že jsme tu oběť přinesli my. Naše Fabia „kombíky“ už možná z vrat výroben vyjíždět nebudou, ale v našich srdcích budou žít dál. Odešla legenda, o které si budeme ještě dlouho vyprávět.

    Sledujte nás na sítích

    Ikonický motocykl nás jen tak bavit nepřestane. Takhle vypadá Triumph Bonneville Bobber

    Jedna z nejvíce známých firem v motocyklovém světě Triumph nabízí celou škálu moderních strojů. Lidé ovšem stále vyhledávají starou klasiku. Bonneville Bobber má se svou legendární siluetou i dnes co nabídnout. Cena je sice vyšší, do rukou se nám ale dostane naprosto neuvěřitelná mašina. Mnozí si ji navíc nechávají upravit podle svého. Proč jezdci tak zbožňují právě Bonneville Bobber? 

    Jako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

    Jedna z nejslavnějších automobilových show na světě se pravděpodobně stahuje z televizních obrazovek. Na jak dlouho? BBC se sice nechala slyšet, že se jedná pouze o odmlku, mnohé spekulace fanoušků ale naznačují, že po 46 letech se s ojedinělým pořadem rozloučíme definitivně. Je tento krok chytrým tahem stanice BBC, která už jednou do vysílání výrazně zasáhla? 

    Dodávka, která bere dech. Renault představuje zbrusu nový model Master E-Tech 

    Přestože už stejnojmenné auto v arsenálu automobilka Renault má, tento kousek pro rok 2024 musíme právem považovat za zbrusu nový. Master E-Tech prošel tak markantní úpravou, že je od svého předchůdce vzdálen na míle daleko. Firma se zaměřila převážně na design a praktičnost. Výkon elektrické verze je dostačující. K mání bude ovšem i naftová varianta. 

    Nový hybrid na obzoru. Automobilka Hyundai dodala na trh model Kona 

    Kdo se o tuto firmu zajímá, ví, že Kona není ničím novým v jejím arsenálu. Nově ale přibyly modely s hybridním pohonem i tím elektrickým. Dnes se podíváme na ten kombinovaný. Hyundai zcela předělala design a připravila pro zákazníky nekonečnou zásobu technologií a funkcí. Výkon se drží na solidním průměru, který sice nezazáří na okruhu, ale pro všední den poslouží skvěle. 

    Justin Bieber umí sbírat auta. Jeho garáž bychom asi nevyčíslili 

    Justin Bieber je dost možná nejznámější zpěvák na světě. Disponuje jměním, které mu dovoluje pořizovat si skvosty na čtyřech kolech. Pojem krásy se sice liší od člověka k člověku, jedno je ale jisté. Bavíme se zde o sbírce aut, která rozhodně zaujme. Bieber totiž nekončí pouze u koupě nového auta. Většinu pak ještě pošle do dílny, kde mu ji upraví na míru. 

    Ikonický motocykl nás jen tak bavit nepřestane. Takhle vypadá Triumph Bonneville Bobber

    Jedna z nejvíce známých firem v motocyklovém světě Triumph nabízí celou škálu moderních strojů. Lidé ovšem stále vyhledávají starou klasiku. Bonneville Bobber má se svou legendární siluetou i dnes co nabídnout. Cena je sice vyšší, do rukou se nám ale dostane naprosto neuvěřitelná mašina. Mnozí si ji navíc nechávají upravit podle svého. Proč jezdci tak zbožňují právě Bonneville Bobber? 

    Jako blesk z čistého nebe. Top Gear se loučí s fanoušky

    Jedna z nejslavnějších automobilových show na světě se pravděpodobně stahuje z televizních obrazovek. Na jak dlouho? BBC se sice nechala slyšet, že se jedná pouze o odmlku, mnohé spekulace fanoušků ale naznačují, že po 46 letech se s ojedinělým pořadem rozloučíme definitivně. Je tento krok chytrým tahem stanice BBC, která už jednou do vysílání výrazně zasáhla? 

    Dodávka, která bere dech. Renault představuje zbrusu nový model Master E-Tech 

    Přestože už stejnojmenné auto v arsenálu automobilka Renault má, tento kousek pro rok 2024 musíme právem považovat za zbrusu nový. Master E-Tech prošel tak markantní úpravou, že je od svého předchůdce vzdálen na míle daleko. Firma se zaměřila převážně na design a praktičnost. Výkon elektrické verze je dostačující. K mání bude ovšem i naftová varianta. 

    Nový hybrid na obzoru. Automobilka Hyundai dodala na trh model Kona 

    Kdo se o tuto firmu zajímá, ví, že Kona není ničím novým v jejím arsenálu. Nově ale přibyly modely s hybridním pohonem i tím elektrickým. Dnes se podíváme na ten kombinovaný. Hyundai zcela předělala design a připravila pro zákazníky nekonečnou zásobu technologií a funkcí. Výkon se drží na solidním průměru, který sice nezazáří na okruhu, ale pro všední den poslouží skvěle. 

    Justin Bieber umí sbírat auta. Jeho garáž bychom asi nevyčíslili 

    Justin Bieber je dost možná nejznámější zpěvák na světě. Disponuje jměním, které mu dovoluje pořizovat si skvosty na čtyřech kolech. Pojem krásy se sice liší od člověka k člověku, jedno je ale jisté. Bavíme se zde o sbírce aut, která rozhodně zaujme. Bieber totiž nekončí pouze u koupě nového auta. Většinu pak ještě pošle do dílny, kde mu ji upraví na míru.