Více
    1.7 C
    Czech
    Sobota 15. března 2025

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Její čas se nachýlil ke konci. Rozlučte se s Fabií v kombíku

    Jeden z nejoblíbenějších combi na evropském trhu. Ani malý, ani velký, zkrátka tak akorát, a proto ho měli všichni rádi. Současná verze naší „kombíkové Fábky“ tu s námi měla být až do roku 2023, kdy měla škoda představit novou a ještě lepší verzi. Život je ovšem jako bonboniéra a tak ani lidi ze Škody nevěděli, co ochutnají. Jde o čistě ekonomický tah, který je prostě nevyhnutelný.

    Reklama

    Přestože byl nový model v plánu a to dokonce více než jen někde na papíře, a i přesto, že se shledal s nadšením u nejvyšších špiček automobilky, problém leží na nikdy se nezastavujících pásech výroby.

    Vyrobit novou Fabii jednoduše nejde. Ne snad, že by chyběl materiál, i když i to je v „kovidové“ době někdy problém, ale z důvodů finančních. Aby se totiž výrobci vešli do čím dál přísnějších restrikcí EU, konkrétně do emisní normy EU7, byla by výroba oblíbeného „kombíku“ extrémně nákladná. Už dávno se nejedná o situaci, kdy protáhneme karoserii a pár „cenťáků“, trochu něco poupravíme tady, něco támhle a ono to prostě bude fungovat. Technologie se vyvíjejí rychleji, a aby vznikl nový vůz, byť třeba „jen“ combi, je zapotřebí nákladná výroba.

    Všechno přeci jde, když se chce

    V tomto případě to ovšem ne zcela platí. Nová Fabia combi má daleko větší zadní převis, než obdobná vozidla na trhu. Je tím vlastně unikátní. Pokud si umíme spočítat 2 + 2, vyjde nám, že pokud by mělo vozidlo splnit velmi přísné hmotnostní podmínky tak, aby se vešlo do emisní normy, je to jednoduše nemožné. Už takhle se při výrobě vozidel zvažuje každý gram navíc.

    Přísné emisní normy mají svůj význam. Stále více probíraná udržitelnost života na naší planetě si žádá větší preferenci elektromobilů. Ty už jsou všude jen ne v plenkách. Nemilá záležitost se ovšem nebude týkat jen nové Fabie, ale postihne daleko více automobilek. Smutné je jen to, že náš „kombík“ byl mezi ostatními král.

    Meta je volná, kdo ji teď dobude?

    Lidé čím dál tím více tíhnou k automobilům, které jsou podobné právě fabii v combi verzi. Je malá, ale uvnitř krásně prostorná. Tato vozidla jsou postupně nahrazována čím dál více oblíbenými crossovery. Ty mají výhodu velikých SUV a zároveň se nijak zásadně nevyčnívají nad malými rodinnými mazlíčky. Už teď brázdí evropská města verze Škoda Kamiq. Ideální náhradou za nesplněný sen by ovšem mohla být legendární Scala. Je totiž Fabii prostorově asi nejvíce podobná.

    Nemusíme na barikády

    Všechno jednou začíná, ale také končí. Někdy je možná potřeba přinést oběť za lepší zítřky, a co se týče životního prostředí, platí to dvojnásob. Buďme hrdí, že jsme tu oběť přinesli my. Naše Fabia „kombíky“ už možná z vrat výroben vyjíždět nebudou, ale v našich srdcích budou žít dál. Odešla legenda, o které si budeme ještě dlouho vyprávět.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.

    Toyota představila crossover Toyota C-HR+

    Automobilka Toyota představila nový elektrický model Toyota C-HR+, který se v nabídce zařadí pod model bZ4×. Kompaktní elektrické SUV vstoupí na evropské trhy ještě během letošního roku.

    Elektrický supersport Maserati MC20 Folgore byl zrušen

    Plánovaná elektrická verze supersportu Maserati MC20 Folgore byla oficiálně zrušena. Po pěti letech od oznámení v roce 2020 tak tento model nikdy nespatří světlo světa. Proč se automobilka rozhodla k takto zásadnímu kroku? 

    Volkswagen odhalil nejdostupnější elektromobil ID. Every1

    Po sérii upoutávek automobilka Volkswagen konečně představila koncept nejdostupnějšího plně elektrického modelu ID. Every1. Spolu s prvními oficiálními snímky interiéru a prvními technickými detaily potvrdila i cenovku, která by se měla pohybovat kolem půl milionu korun.

    2026 Cadillac Escalade IQL definuje USA 

    Cadillac představuje větší verzi svého největšího elektrického SUV, které nabízí větší prostor pro cestující i zavazadla, aniž by došlo k omezení dojezdu. Automobilka tak přesně následuje filozofii amerického trhu. Větší, lepší, blýskavější. 

    2026 Mercedes-Benz GLC-Class EV přijíždí v koncepčním provedení

    Pamatujete si na Mercedes-Benz EQC? Elektrická verze kompaktního SUV třídy GLC byla ve vývoji už roky a na některých trzích se dokonce dostala do prodeje. Původně koncipovaný EQC čelil několika komplikacím už od začátku. To se ale brzy změní s příchodem elektrického GLC.

    Elektrický sedan Volvo ES90 láká na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení

    Ještě před oficiální premiérou představila automobilka Volvo důležité parametry elektrického sedanu ES90, který by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů. Za 10 minut dobíjení přitom získá dojezd dalších 300 kilometrů. Něco podobného nemá v elektromobilitě obdoby. Napříč spektrem se za standardní dobu nabíjení na 80 % považuje cca 20 min. 

    Mercedes chystá menší verzi legendárního G-Class

    Ikonická třída G od Mercedesu si za desetiletí své existence vybudovala kultovní status. Je proto s podivem, že se automobilka dosud nerozhodla její popularitu naplno zužitkovat. Ačkoliv jsme se dočkali různých speciálních edic jako Maybach G650 Landaulet, 4x4 Squared nebo šílené 6x6, stálá alternativa ke klasické G-Class dosud chyběla. To se ale snad brzy změní.
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama