Více
    -2 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Morgan sice končí, už ale testuje nástupce. Otázek je spousta. Jasněji bude koncem roku

    Krásná pohádka s názvem „Tříkolka Morgan“ letos nadobro skončí. Tedy alespoň podle toho, jaké prohlášení vydala automobilka před několika měsíci. Zdá se ale, že teď je všechno jinak. Britové testují tzv. druhou generaci, kterou svět aut ještě asi nikdy neviděl.

    Pro ty, kterým jméno automobilky Morgan nic neříká, můžeme její činnosti přiblížit třeba českým filmem Vrchní prchni. Tady totiž Josef Abrhám využíval služeb vozu s nálepkou Velorex. A právě ten se Morganu hodně nápadně podobá.

    Tři kola, chatrná stavba těla, ale celkem oslnivý výkon. Pro automobilové nadšence plní roli Morgan skvělé hračky, kterou na silnicích zaujmou na první pohled. Výrobci ze Spojeného království oznámili, že letos s klasikami končí. Jaký k tomu měli důvod?

    Jednoduché: emise. Motoru u Morgana vyprší letos výrobní licence a nadále už nebude splňovat ani emisní normy. Model 3Wheeler, který letos ohlásil konec, patřil mezi nejoblíbenější, které kdy z výrobní linky automobilky vyjeli.

    Ohlušující řev, retro vzhled a nezapomenutelná jízda. To všechno jste mohli, nebo vlastně ještě můžete, ve výše zmiňovaném vozítku zažít. Na trh ho Morgan sunul 10 let, během kterých vyrobil zhruba 2 500 kusů.

    Co bude s Morganem teď?

    Možností je víc. Buď úplné ukončení činnosti, přechod na elektromobily, nebo upravení emisních norem a tvorba generace číslo 2. Vypadá to, že Morgan vybral třetí variantu, na internetu se už totiž objevují uniklé záběry nového modelu.

    S informacemi o chystaném nástupci přišel britský deník Autocar. Podle něj by mělo autíčko využívat služeb spalovacího motoru a nulové emise na pořadu dne určitě nebudou. Morgan sice s elektřinou lehce koketovalo už v minulosti, kvůli problémům s dodavateli ale plány odložil.

    Nezbývá tak, než se spokojit alespoň se špionáží. Vypadá to, že alespoň jednu či dvě věci bychom mohli vidět na první pohled. Oproti úvodní generaci nebude mít Morgan motor vpředu (jak je tomu zvykem), navíc jsou na fotkách vidět i slušné ochranné prvky.

    Otázek stále zůstává více než odpovědí, jedno je ale jasné. Britský Morgan chystá premiéru už na konec letošního roku, na odchod ikony 3Wheeler tak chce dát hodně rychle zapomenout.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.