Více
    -1.5 C
    Czech
    Sobota 4. února 2023

    Opel poodhalil zvuk elektra pro rallye. K ideálu má daleko, „řev“ mu ale nechybí

    Na otázku, jak by mohla znít rallye budoucnosti, se snažila odpovědět německá automobilka Opel. Už na začátku května vyšle na domácí podnik svůj model Corsa-e. Žádnou velkou slávu ale z pohledu zvuku nečekejte. Tiché sice auto není, zní ale tak nějak divně.

    Němci z fabriky automobilky Opel se chystají na závody. Nebudou už se tak soustředit jen na klasická spotřební vozidla, jakými jsou modely Corsa, Astra nebo dříve Kadett. I když u prvního jmenovaného vlastně zůstaneme. Právě předělávka Corsy totiž pojede rallye.

    A to přesněji 20 speciálních kusů, které nesou název Opel Corsa-e Rallye. Auto by měl při kláních pohánět 100kW motor, jenž vydrží „šlapat“ na plný výkon i celou 1 hodinu. Elektrická auto a rallye? Tohle spojení většina automobilových nadšenců nevítá, Opel ale přišel s řešením.

    Podle regulí by totiž mělo být auto na trati slyšet. A právě proto mu Němci namontovali jakousi sestavu reproduktorů, která je uložena v přední i zadní části vozu. Měla by odolat všem nástrahám, jakým jsou nerovná trať, ale i povětrnostní podmínky nebo prach.

    „Nechtěli jsme jednoduše simulovat zvuk spalovacího motoru, ale vytvořit jedinečný elektrický zvuk,“ poodhaluje ředitel společnosti Opel Motorsport Jörg Schrott. Nové reproduktory by měly těžit zejména z otáček kol či prokluzů, zároveň navíc mají i svůj vlastní zesilovač.

    „Výsledek nás těší a jsme přesvědčeni, že zvuk nadchne i fanoušky na rychlostních zkouškách, i když se záměrně liší od zvuku klasického soutěžního vozu se spalovacím motorem,“ dodává.

    Formule s elektromotorem? Zvuk je otřesný

    Když už zmiňujeme zvuk jednotlivých mašin, můžeme se zaměřit také na situaci v prostředí elektrických formulí, tzv. seriálu Formule E. Ani tady si fanoušci nemohou na takové nijaké zvuky zvyknout. A motoristický svět se jim popravdě vůbec nediví.

    „Je to divné.“ „Naprostá šílenost.“ „Tohle nemá se zvukem formule vůbec nic společného.“ To je jen část komentářů, které na sociálních sítích píšou příznivci na adresu zvuků monopostů. Posuďte sami, tohle video všechno dokonale vykresluje.

    Je pravdou, že automobiloví nadšenci si zvykli na řvoucí formule ze série F1, proto je přechod na elektrické vozy úplně nepředstavitelný. Budoucnost je ale nejasná, proto se klidně může stát, že jednoho dne budou vozy pohánět už jen elektromotory.

    Všichni by si tak měli na tyhle zvuky zvyknout. Možná už nás totiž v následujících desetiletích nic jiného nečeká.

    Sledujte nás na sítích

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů. 

    Triumph Tiger 1200 GT. Robustní cesťák do drsných podmínek

    Od scramblerů a café racerů se přesuneme k opravdovému výstavnímu kousku v oboru cestování. Tiger 1200 GT si razí cestu dopředu. Bavíme se zde o skutečném velikánovi. Tenhle cesťák dokáže urazit maximální vzdálenost s ohledem na naše maximální pohodlí. To vše sice pořídíme za slušný balík peněz, nebudeme ovšem litovat. Tiger 1200 GT nám prokáže dlouholetou službu. 

    Nový přírůstek v rodině Triumph. Model Street Triple 765

    Street Triple 765 reprezentuje skutečnou závodní myšlenku, kterou přetavila firma Triumph do neskutečně agresivně vypadajícího stroje. Tenhle naháč disponuje ukrutnou porcí koní a točivého momentu. Jedna malá chybička a letíme na záda. Street Triple 765 cenově odpovídá tomu, co bychom od značky Triumph a takto nabitého stroje čekali. Kvalita si zkrátka umí prodražit. 

    Novinka ze stáje Audi. Koncept activespehere 2022 bere dech

    Naprosto neskutečné se stalo realitou. V pořadí čtvrtý koncept rodiny Sphere je na světě a Audi tak slaví další úspěšný rekord. Málokterá automobilka se zaměřuje na budoucnost takovým způsobem, jako značka se čtyřmi kruhy. Koncepty, kterými nás zásobuje od roku 2021 přerostly všechna očekávání. Poslední activespehere je završením dosavadní tvrdé práce. 

    Síla modelu RS Q8 je působivá. Audi zkombinovalo výkon a krásu

    Pravděpodobně jedno z nejúspěšnějších SUV, které Audi kdy vyrobilo. Nově sice vyrábí například Q8 e-tron, RS ale nezaostává. Kombinace té pravé brutální síly a německého smyslu pro detail dala vzniknout modelu RS Q8. Audi si tak pojistilo zákazníky na dlouhou dobu dopředu. Tohle SUV totiž nevyjde z módy ani za mnoho let, navíc motor je prakticky nesmrtelný.

    CFMOTO 250 SR. Závodní kousek pro začínající

    Čínská motorka umí pěkně překvapit, když se dostane do správných rukou a na správnou trať. Firma CFMOTO nabízí stroj s příjemným výkonem. Přestože na první pohled vidíme, že se jedná o zavodní mašinu, motor umí vykouzlit „pouze“ 20,5 kW. Klasická 250 se neutrhne ze řetězu, zároveň na ní ale zažijeme pořádnou porci zábavy a adrenalinem nabitých momentů.