Ford a jeho SUV s názvem Bronco zná asi každý. Ne všichni už ale viděli, co s autem udělala americká automobilka s výhledem do budoucna. Masivní vůz má nový nadčasový design, který někoho znechutí a jiného potěší. Jak se pozdává vám?
Ford Bronco se nám nabízí hned v několika variantách. Měkká střecha nebo odnímatelná tvrdá střecha. Nesmí chybět rezerva zavěšená na zadní části, ani stupátka pro snadnější nasedání. Bronco je také k mání ve verzi s dvěma sedadly, tudíž celé kratší. Američané prostě umí vyrábět auta, která sice hodně „žerou,“ ale zato mají styl a jsou funkční. Tenhle Ford musel být navržen pro lov, protože přesně tam si ho dokážeme představit.
Design divokého západu
Rovnou si pojďme přiznat, že už na první pohled vidíme, že tohle auto není žádný drobeček. Délka 4,5 m, výška 1,8 m. Výrobci vzali veškeré prvky, které jsou nám známé a zvětšili je. Přední část je toho dokonalým důkazem. Maska chladiče je masivní, bytelná, ale zároveň působí drobné potíže ve výhledu, na což si ovšem rychle zvykneme. Najdeme zde dvě železná oka pro případ, že budeme chtít náš náklad naložit tak, aby ho každý viděl. Kulatá LED světla dávají vyniknout velkému nápisu Bronco. Nárazník je pak tvrdá, masivní ocel.
Z boku nás zaujmou kola. Ty mají velikost 18 palců, což by se někomu možná mohlo zdát málo. Bronco má ovšem offroad pneumatiky tak široké a veliké, že kola vypadají opravdu jako od traktoru. Kufr se otevírá do strany a to hlavně z toho důvodu, že na sobě nese onu obří rezervu. Pod ní si nelze nevšimnout nárazníku, který trochu brání hladkému nakládání věcí do kufru. Jinak se ovšem exteriér povedl na jedničku.
Interiér je prostor, který nás nepřestane bavit ani po letech užívání. Palubní deska je jako zeď. Vysoká, kolmá a tvrdá. Žádné materiály nepůsobí levně a nikde se nic neviklá. Tohle auto zkrátka musí držet pohromadě i v těch nejtvrdších podmínkách. Obrazovka infotainmentu je sice malá, ale zato musíme ocenit jednoduchost, jakou systém nabízí.
Motor a výkon
Na výběr máme ze dvou možností. 2,3litrový čtyřválec v benzínu, který postaví do pozoru 300 koňských sil a disponuje krouticím momentem 440 Nm. Další variantou je 2,7litrový šestiválec, který ze sebe dostane až 330 koní a krouticí moment 560 Nm. Jde tu o skutečnou sílu, kterou poznáme všude, kam se vydáme. Dobrá práce ze strany Fordu. Cena je odpovídající kvalitě, jaké se nám dostane. 1,3 milionu korun je start. Číslo se ovšem může vyšplhat daleko výš. V létě se navíc očekává příjezd dvou nových modelů Bronco Raptor a Bronco Everglades. Obě verze vypadají naprosto fantasticky. Nezbývá nám, než se těšit.