Více
    10.8 C
    Czech
    Pátek 29. března 2024

    E-motorka WMC250EV si brousí zuby na rychlostní rekord „šíleného Maxe“. Pofrčí přes 400 km/hod

    Rekordy jsou od toho, aby se překonávaly. A tady je teď minimálně jeden v pořádném ohrožení. Elektrická motorka WMC250EV je inspirovaná modelem Suzuki Hayabusa a její prototyp představila britská společnost White Motorcycle Concepts. Cílem je překonat rychlostní rekordy, které stanovil závodník Max Biaggi přezdívaný „šílený Max“. WMC250EV by měl sviště hodně přes 400 km/hod.

    Už první pohled i laikovi napoví, že tahle mašina si s vysokou rychlostí rozhodně bude tykat a když bude tachometr ukazovat hodnoty kolem 350 km/hod a více, bude se cítit jako ryba ve vodě.

    Prototyp má jedinečný aerodynamický design, který nejspíše bude klíčem k úspěchu. Tvar karoserie byl inspirován strojem Suzuki Hayabusa druhé generace, který je známý tím, že posouvá rychlostní limity na solných pláních.

    Středem motorky vede „roura“ výrazně snižující odpor vzduchu

    E-motorka WMC250EV má ve svém středu jakési potrubí, kterému se říká V-Air. Díky němu je při jízdě snížen koeficient odporu o téměř 70%. Tato konstrukce umožňuje vzduchu procházet středem motocyklu a ne jen obtékat kolem něj.

    Cílem společnosti je překonat rychlostní rekord dosažený legendou Moto GP Maxem Biaggim. Ten jich drží mnoho. V listopadu loňského roku se do toho totiž opřel a stanovil jich hned 11.

    Ten nejcennější, který se teď pokusí nová E-motorka WMC250EV překonat, je ze třídy „částečně kapotovaných elektrických motocyklů přes 300 kg“ a jde o rekord na letmou míli. Aktuální hodnota rekordu je 367 km/hod.

    Během pokusu o rekord se měří dvě jízdy, každá jiným směrem a vše se musí stihnout během limitu dvou hodin. Z dosažených rychlostí se pak dělá průměr. Max Biaggi loňský rekord stanovil na stroji Voxan Wattman, přičemž dosáhl maximální rychlosti 408 km/hod.

    Dva elektromotory pro zadní kolo, dva elektromotory pro přední kolo

    Elektrická motorka WMC250EV má dva 30kW motory pro zadní kolo a dva 20kW motory pro přední kolo, které mohou dohromady generovat výkon 134 koní. Společnost pevně věří, že rekord překoná a zapíše se do tabulek. S výhledem na rok 2022 pak také přicházejí zprávy, že by se ještě mohlo zapracovat na výkonu a následně by vylepšený motocykl mohl zaútočit na další světové rekordy na solných pláních v Bolívii

    Sledujte nás na sítích

    Novinka Triumph Rocket 3 Storm konečně dorazila 

    Britská firma Triumph se pochlubila novým modelem Rocket 3 Storm, který navazuje na svého poředchůdce. Rok 2024 bude stát za to. Model je známý svým obřím výkonem, a ještě masivnějším kroutícím momentem. Mašina pro rok 2024 tyto hodnoty posunula na novou úroveň. Pokud budeme chtít jeden kousek postavit do naší garáže, budeme muset začít šetřit. 

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Novinka Triumph Rocket 3 Storm konečně dorazila 

    Britská firma Triumph se pochlubila novým modelem Rocket 3 Storm, který navazuje na svého poředchůdce. Rok 2024 bude stát za to. Model je známý svým obřím výkonem, a ještě masivnějším kroutícím momentem. Mašina pro rok 2024 tyto hodnoty posunula na novou úroveň. Pokud budeme chtít jeden kousek postavit do naší garáže, budeme muset začít šetřit. 

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek.