Výkon ani technické provedení tohohle stroje nemají v dnešní době konkurenci. M 1000 RR je žihadlo, které dělá na okruhu divy. Heslo stáje BMW se stalo: „až na dřeň – a až na asfalt.“ Nic není blíže k pravdě. Kousky, které na trati zažijeme jsou naprosto bezkonkurenční. Díky aerodynamice a technickému zpracování se motorka posunula do úplně jiných výšin. Je to čistá radost.
Stojí před námi nejnovější kousek firmy BMW, který už od pohledu budí nevídaný respekt. Veliké množství karbonu napovídá, že s tímhle strojem bude nejlepší vyrazit na okruh za městem, abychom mu tam dali pořádně napít. Neztratí se ovšem ani na dálnici nebo při kterémkoli běžném ježdění. Vyhřívané rukojeti, tempomat, všechno, co pro každodenní jízdu potřebujeme. M 1000 RR není tvrdá motorka, je krásně hbitá a pokaždé nás něčím překvapí. Pokud umíme ovládat silné stroje, odmění se nám tohle BMW neskutečnou porcí zábavy.
Vzhled střely
BMW M 1000 RR nemá v designu konkurenci. Obrysově bychom samozřejmě našli spoustu závodních motorek, které se té naší podobají. BMW se však nádherně pohrálo s detaily. V prvé řadě, množství karbonu je jednoduše uchvacující. Všechny prvky byly vytvarovány s tím nejpřísnějším ohledem na aerodynamiku a váhu. Účel motorky je nám tedy jasný. Tohle zvíře má být na závodní trati to nejrychlejší.
M winglety z karbonu jsou jasným pomocníkem ve chvíli, kdy závodíme o desetiny sekundy. Křidélka vytvářejí přítlak až 16,3 kg, takže motor není pod takovým tlakem elektroniky, která by ho krotila. Přeci jen, s výkonem, jaký tento stroj má, se na zadní dostaneme okamžitě.
M 1000 RR je nádherně vyřešený motocykl, co se geometrie týče. Krásně se na něj položíme a posed je velice pohodlný. Hliníkový rám a karbon zajišťují fakt, že suchá hmotnost se nám tady vyšplhala na 170 kg. Přední vidlice se zvětšila a do vínku dostala třeba nastavitelný zpětný útlum. Rozvor motorky reprezentuje délka 1,457 m. 17palcová kola v karbonu nejenže rovněž snižují hmotnost, ale navíc přímo fantasticky vypadají.
Výkon a technologie
BMW přetéká technikou. Launch Control, Slide Control, automatický asistent rozjezdu do kopce, TFT displej, DTC a plno dalších věcí, které nám jednoznačně usnadní život a nechají nás se soustředit pouze na požitek z jízdy.
Pod námi pracuje naprostý skvost. Kapalinou chlazený čtyřválec s 16 titanovými ventily. Objem 999 cc a výkon neuvěřitelných 212 koní. Krouticí moment 113 Nm. Tahle střela může jet až 315 km/h. jestli tohle nejsou brutální čísla, tak už nic. Cena se různí, ale obecně se přibližuje 1 000 000 korun. Je to hodně peněz, ale za jisté vítězství.
Promo báječné…., ale v dosavadním průběhu WSBK, dopadají, jak pověstní „sedláci u Chlumce“ 😛