Eko, bio nebo free. Hlavní hesla, které dalo světu hnutí hippies, které v 60. letech minulého století pobláznilo Spojené státy americké. Mnozí už od těchto dob upustili, ve Volkswagenu ale zřejmě žijí dál. Nový prototyp autobusu s názvem ID by měl být šetrný, jezdit na čistou energii a působit jako z epochy „květinových dětí“.
Němci se rozhodli, že oživí legendu dávné poctivé práce a vyrobí bus, který bude ve všem jiný a přeci jen z něj bude dýchat historie. Plně elektrický VW ID. Buzz stojí na platformě ID.4, takže na osvědčené klasice. Je to bezmála 75 let, co se po světě proháněly podobné stroje a udělaly této značce jasný věhlas. Jeho představení by se mělo uskutečnit tento rok a nejeden člověk už se nemůže dočkat. Ne snad proto, bychom všichni milovali elektrická auta, ale tohle VW je prostě vtipné a zároveň neskutečně sebevědomé.
Duhová kamufláž
Co se designu týče, komentovat jdou pouze prvky exteriéru. Zbytek zůstává pro veřejnost přísně utajen. Podle toho, co firma zatím o novém prototypu prozradila, můžeme soudit, že nebude pouze jedna varianta legendárního Buzzu. Zatím se však musíme spokojit s duhovou variantou, která nám nedá nahlédnout ani do úložného prostoru v palubní desce.
Velký znak VW je samozřejmostí, protože jím se pyšnil i 75 let stará model. Nově však, oproti ostatním výrobkům této německé firmy, působí znak velmi levně a nijak nám neučaruje. LED světla, která působí na tomto typu vozu spíše klasicky. Možná bychom čekali větší návaznost na historii. Z boku jsou na první pohled zajímavá kola. Ta se tu vyšplhala na 20 palců. Bohužel opět, spíše než historii, představují moderní pojetí elektrických vozů. Možná je ale dobře, že se VW snaží přinést všechno nové.
Co nás překvapilo, byla ovladatelnost tohoto vozítka. Přestože není ID. Buzz nejdelší, zároveň není ani extra krátký a tak by mohlo kdekomu dělat parkování problém. Nicméně u tohoto vozu je rejd tak masivní, že se otočíme téměř na místě (s jistou dávkou nadsázky). Náhon byl přesměrován do zadních kol.
Výkon a baterie
Co se týče baterie, kapacita 77 kWh. Z 10% na 80% bychom měli být schopní auto dobít za 30 minut. To v dnešní době zrovna neoznačuje tu neostřejší tužku v penálu. Výkon motoru je deklarován číslem 204 koní. Krouticí moment 310 Nm. Dojezd je zatím proklamován na 400 km. Vzhledem k tomu, že jde o prototyp tak doufejme, že VW plno věcí vylepší.
Kolik by si firma za ID. Buzz chtěla účtovat? Cena se odhaduje na 1,46 milionů korun. Uvidíme, co nám VW v tomto roce vlastně představí.