Více
    0.2 C
    Czech
    Pátek 27. ledna 2023

    Omlazený Karoq chce způsobit šílenství. Škoda oblíbené SUV pořádně vyladila

    Mezi automobilovými nadšenci asi není nikdo, kdo by tohle auto neznal. V roce 2017 vyjelo na silnice populární SUV s názvem Karoq a strhlo vlnu zájmu. Podobné věci se čekají i od nové verze, která prošla faceliftem, obměnou vnitřku, ale i ceny. Pojďme se na něj podívat.

    Obecně se SUV jak klasická, tak menší, stala i s crossovery žádaným artiklem na automobilovém trhu. Výhody jsou nezvrtané. Jsme výše, máme lepší rozhled, vetší auta bývají zpravidla bezpečnější a pro rodinu je základní proměnnou fakt, že toho hodně uvezeme. Jak hodně dětí, tak hodně nákupů. Velká auta prostě vládnou trhu a nový Karoq vyvolal tolik nadšení, že se pravděpodobně zhostí první příčky této lačností po SUV.

    Co je tedy nového?

    Po bezmála 4 letech je čas na změny a to hezky od podlahy. V prvé řadě je třeba poděkovat výrobcům, že se nejedná ani o hybrid, ani elektromobil, ale o klasickou spalovací nádheru. Zelené sice fandíme, ale tak nějak jsme na benzín a diesel prostě zvyklí. Musela se ovšem upravit spotřeba, aby auto přeci jen bylo o trochu šetrnější k přírodě. V Boleslavi na to šli přes design. Upravený čumák, kde kromě nového, krásného grilu najdeme i vzduchové clony Air Curtain, které zase šetří energii o něco více.

    Další zajímavostí jsou bezpochyby kola. Ta jsou hodně v klasice, ale otvory jsou vyplněny clonami, takže nedochází k takovému odporu. Jsme ovšem zvědaví, jak se bude auto chovat při silném boční vetru. Pokud přejdeme to, že clonky vypadají jako struhadlo na mrkev, jde o nádherně zpracovaná kola.

    Karoq je hodně ve stylu

    Hodně nového znamená loučení se starým. Tady to odnesly výbavy, na které jsme byli zvyklí, a které postupně uvolňují místa novinkám a vymoženostem. Odporoučela se verze Scout a dokonce i Active. S čím se teď budeme setkávat, jsou verze: Ambition, Sportline, Style. Hlavní sázkou na jistotu je Sportline, i které výrobci doufají, že si mezi zákazníky vybuduje největší oblibu. Je zde ještě něco, co nazýváme Exclusive, ale to jen u modelů Style a Sportline. Toto spojení tvoří opravdovou lahůdku.

    Interiér a bezpečí

    Interiér prošel změnou spíše jen po povrchu. Moc se toho nezměnilo kromě nových lišt. Co se týče materiálů, škoda si zakládá na recyklovatelnosti, takže velká část interiéru měla kdysi podobu PET láhví. I toto se počítá a Škodě to přináší plusové body.

    V nabídce se objevily zbrusu nové asistenční systémy, takže je vidět, že jde Škoda opět cestou: žádná nehoda, dobrá nehoda.

    Motory a čísla

    Nabídka motorů je opravdu široká. Jednolitrový TSI s 81kW a 200Nm. Dále 1,5 litru TSI se 110kW a 250Nm. Dále už jen 2,0l a to verze TSI 4×4 se 140kW a 320Nm. 2,0 TDI ve verzi s 85kW a 300Nm a 110kW a 340Nm. Poslední verzí je 2,0 TDI 4×4 se 110kW a 360Nm krouticího momentu.

    Co dodat?

     Škodovka zase jednou předvedla, že její vozidla zůstanou stejně nesmrtelná a nádherná, jako kdysi. Nový Karoq je po právu tou chloubou, o které by kdejaké světové automobilky mohli jen snít. Přejeme nové Škodě mnoho spokojených zákazníků a hodně najetých kilometrů.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.