Více
    -2.9 C
    Czech
    Středa 19. února 2025

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Omlazený Karoq chce způsobit šílenství. Škoda oblíbené SUV pořádně vyladila

    Mezi automobilovými nadšenci asi není nikdo, kdo by tohle auto neznal. V roce 2017 vyjelo na silnice populární SUV s názvem Karoq a strhlo vlnu zájmu. Podobné věci se čekají i od nové verze, která prošla faceliftem, obměnou vnitřku, ale i ceny. Pojďme se na něj podívat.

    Reklama

    Obecně se SUV jak klasická, tak menší, stala i s crossovery žádaným artiklem na automobilovém trhu. Výhody jsou nezvrtané. Jsme výše, máme lepší rozhled, vetší auta bývají zpravidla bezpečnější a pro rodinu je základní proměnnou fakt, že toho hodně uvezeme. Jak hodně dětí, tak hodně nákupů. Velká auta prostě vládnou trhu a nový Karoq vyvolal tolik nadšení, že se pravděpodobně zhostí první příčky této lačností po SUV.

    Co je tedy nového?

    Po bezmála 4 letech je čas na změny a to hezky od podlahy. V prvé řadě je třeba poděkovat výrobcům, že se nejedná ani o hybrid, ani elektromobil, ale o klasickou spalovací nádheru. Zelené sice fandíme, ale tak nějak jsme na benzín a diesel prostě zvyklí. Musela se ovšem upravit spotřeba, aby auto přeci jen bylo o trochu šetrnější k přírodě. V Boleslavi na to šli přes design. Upravený čumák, kde kromě nového, krásného grilu najdeme i vzduchové clony Air Curtain, které zase šetří energii o něco více.

    Další zajímavostí jsou bezpochyby kola. Ta jsou hodně v klasice, ale otvory jsou vyplněny clonami, takže nedochází k takovému odporu. Jsme ovšem zvědaví, jak se bude auto chovat při silném boční vetru. Pokud přejdeme to, že clonky vypadají jako struhadlo na mrkev, jde o nádherně zpracovaná kola.

    Karoq je hodně ve stylu

    Hodně nového znamená loučení se starým. Tady to odnesly výbavy, na které jsme byli zvyklí, a které postupně uvolňují místa novinkám a vymoženostem. Odporoučela se verze Scout a dokonce i Active. S čím se teď budeme setkávat, jsou verze: Ambition, Sportline, Style. Hlavní sázkou na jistotu je Sportline, i které výrobci doufají, že si mezi zákazníky vybuduje největší oblibu. Je zde ještě něco, co nazýváme Exclusive, ale to jen u modelů Style a Sportline. Toto spojení tvoří opravdovou lahůdku.

    Interiér a bezpečí

    Interiér prošel změnou spíše jen po povrchu. Moc se toho nezměnilo kromě nových lišt. Co se týče materiálů, škoda si zakládá na recyklovatelnosti, takže velká část interiéru měla kdysi podobu PET láhví. I toto se počítá a Škodě to přináší plusové body.

    V nabídce se objevily zbrusu nové asistenční systémy, takže je vidět, že jde Škoda opět cestou: žádná nehoda, dobrá nehoda.

    Motory a čísla

    Nabídka motorů je opravdu široká. Jednolitrový TSI s 81kW a 200Nm. Dále 1,5 litru TSI se 110kW a 250Nm. Dále už jen 2,0l a to verze TSI 4×4 se 140kW a 320Nm. 2,0 TDI ve verzi s 85kW a 300Nm a 110kW a 340Nm. Poslední verzí je 2,0 TDI 4×4 se 110kW a 360Nm krouticího momentu.

    Co dodat?

     Škodovka zase jednou předvedla, že její vozidla zůstanou stejně nesmrtelná a nádherná, jako kdysi. Nový Karoq je po právu tou chloubou, o které by kdejaké světové automobilky mohli jen snít. Přejeme nové Škodě mnoho spokojených zákazníků a hodně najetých kilometrů.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?

    2024 Mercedes-AMG GLC43 Coupé. Konečně pořádné SUV 

    Některá auta vám dají najevo svou povahu ihned po nastartování. Mercedes-AMG GLC43 Coupé se probouzí s nadšeným zavrčením. A co slyšíte, to taky dostanete. Do garáže se nám zaparkuje energický, zábavný a kompaktní vůz, který osloví každého nadšence. Tohle SUV je vždy připraveno k akci, ale nikdy nepůsobí agresivně.

    BMW odhaluje nový koncept, který naznačuje budoucnost elektrické řady 3

    Nová generace BMW řady 3 je na spadnutí. Automobilka již v roce 2023 představila koncept Vision Neue Klasse, který naznačil směr vývoje této ikonické sportovní limuzíny. Nový model bude dostupný jak v tradiční spalovací verzi, tak jako elektromobil, který pravděpodobně ponese označení i3. Nyní BMW odhalilo koncept Vision Driving Experience, jenž poodhaluje technologie, které se objeví v elektrické verzi.

    Chevrolet Blazer EV SS má větší výkon, než bylo původně myšleno 

    Elektrický crossover Chevroletu má nyní ve své nejvýkonnější verzi výkon 615 koní, což mu umožňuje sprint z 0 na 100 km/h za pouhé 3,4 sekundy. Něco podobného s trochou nadsázky snad nečekali ani výrobci. Očekávalo se totiž, že tento vůz nabídne výkon mnohem menší. 

    2024 GMC Sierra HD AT4X AEV. Monstrum, které se neztratí

    Každý nákladní automobil je velká investice, ale v případě GMC Sierra HD AT4X AEV není velké jen samotné investování. S hmotností 3 950 kg se tato Sierra skutečně drží definice „heavy-duty". S roztaženými zrcátky je širší než školní autobus a pokud vám přišla běžná Sierra HD vysoká, verze AEV je téměř o 7,5 cm vyšší. Takhle vypadá pořádný truck. 

    Nejlevnější elektromobil značky Volkswagen snad dorazí 

    Koncept bude představen v březnu, ale sériová verze dorazí až v roce 2027. I tak už ale nyní víme, že produkt, který bude navazovat na koncept ID.2all, si zamiluje hodně lidí. Jedná se totiž o nejlevnější elektromobil od koncernu. Zdá se, že automobilky začaly konečně reflektovat tlak čínské konkurence. 

    Mazda 6e přichází do Evropy

    Konečně výrobci představili Mazdu 6e, nový elektromobil japonské značky a její druhý plně elektrický model po MX-30. Jediný háček? Ve skutečnosti jde o hatchback místo sedanu – a navíc ho Mazda sama nevyrábí.

    Polestar 3 a 4 dostávají rally úpravu Arctic Circle

    Modely 3 a 4 se pyšní speciálním odpružením, vlastnoručně upravenými pneumatikami s hroty a rally osvětlením. Používají přitom stejnou recepturu jako Polestar 2 Arctic Circle. Tento elektricky automobil dokáže překvapit. 

    2025 Toyota 4Runner vs. 2025 Toyota Highlander. Takto si vedou v porovnání

    Díky zvětšenému rozvoru o 2,4 palce a možnosti třetí řady sedadel se nový 4Runner stává potenciálním rodinným dobrodružným vozidlem. Na stejném prodejním místě se však nachází i Toyota Highlander, která je tradičním rodinným SUV. Zatímco první nabízí robustní konstrukci na rámu a off-roadové schopnosti, Highlander přináší větší pohodlí na běžné silnici. Jak si oba modely vedou?
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama