Francouzská značka Renault jezdí v seriálu Formule 1 už od konce 70. let. Během dlouholeté historie zažila nucené pauzy, přestavby týmů i změny názvů. A posledně jmenovanou věcí projde i v nové sezoně. Renault chystá svou vlastní „revoluci“ a divize Alpine se má stát tváří sportovního odvětví.
Francouzi hlásají, že mají s Renaultem v plánu velké změny. Do této chvíle ne zrovna známá „podznačka“ Alpine se má stát gigantem. Na starost má po tzv. Renaulution dostat elektrická a sportovní auta, navíc ale také dostala za úkol závody F1.
Jak tohle všechno hodlá zvládnout? Nová sportovní divize by se totiž měla sloučit kromě samotné značky Alpine s Renault Sport Cars a Renault Sport Racing. A to znamená mnohé. Mimo jiné i slavné okruhové závody.
„Nová entita Alpine bere tři oddělené značky, aby z nich vytvořila jednu kompletní společnost… Budeme na silnicích a na závodních okruzích autentičtí a high-tech, divocí a vášniví,” prohlásil generální ředitel Apline Laurent Rossi.
Co znamená sloučení pro trh s automobily? Alpine by si měla hledět zejména elektromobilů. Nové hatchbacky a sportovní vozy by mohla tvořit ve spolupráci s britským Lotusem. A jinak tomu nebude i případě F1.
Renault opanoval prestižní šampionát celkem dvakrát. V monopostu francouzské značky získal trofej za vítězství v poháru konstruktérů dvakrát po sobě, v letech 2005 a 2006, španělský jezdec Fernando Alonso. Ten naposledy jezdil v roce 2018 za McLaren, nově vznikajícímu týmu Alpine ale přislíbil svou reprezentaci i od nové sezony 2021!
Spolu s Alonsem usedne za volant formule Alpine domácí pilot Esteban Ocon. Francouzi nejsou na poli závodů žádnými nováčky. Alpine už v 70. letech jezdila rallye a dokonce i jednou triumfovala v celém mistrovství.
„Alpine je krásná silná a živá značka, která vyvolává úsměv na tvářích. Alpine je symbolem francouzské excelence a nově se bude řadit do seriálu nejprestižnějších světových automobilových závodů. Pokračujeme v dobrodružství,“ okomentoval situaci Luca De Meo, C.E.O. skupiny Renault.
Renault chce Alpine dostat na špici. A to co se týče zákaznického servisu i technologické vyspělosti. Jestli se mu to podaří, zjistíme až za nějaký čas. Každopádně název Renault má své dny v F1 sečtené.