Více
    1.3 C
    Czech
    Sobota, 10 prosince, 2022

    Nový Volkswagen Polo GTI. Ráno auto do práce, odpoledne na okruh

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Automobilky se pravidelně předhánějí úplně ve všem. Výkon, design, spotřeba, je toho mnoho. Němci však nedávno představili projekt, který půjde dohánět jen velmi ztěžka. A to doslovně. Nejenže je nový Volkswagen Polo zkrátka krásný kus auta, ale výkonem by možná překvapil kdejakého sportovního kolegu.

    Výrobci tentokrát vsadili nejen na eleganci a jednoduchost, ale svoje si v novém GTI najdou i milovníci závodních a rychlých křivek. Celé vozidlo je posazeno vcelku nízko a společně s 17 palcovými koly Matrix, která jdou vyměnit i za 18 palcová z lehké slitiny Faro, drží auto pěkně u země a tak bychom měli mít při zatáčkách spíše strach o povrch silnice, než o nežádoucí smyk.

    Při pohledu zepředu budeme mít pocit, že se vrátil legendární Kitt ze seriálu Knight Rider. Přední pruh není sice červený a nepohybuje se, ale budí respekt stejně jako legenda seriálu. Díky výkonu 147kW a zrychlení 6,7 s uvidí většina lidi nové GTI spíše zezadu a i tam výrobci neponechali nic náhodě. Chromované konce výfuků a majestátní nápis „GTI“ jsou samozřejmost.

    Uvnitř jako doma

    Pokud jsme na ovládání VW zvyklí, nemusíme se bát, že se budeme muset přeučovat. Vše je tam, kde má být a kde to máme rádi. Přesto se nemusíme bát nudy. Sportovní červené vyšívání na palubní desce, volant, který na okruhu oceníme, velká digitální přístrojová deska, na které budeme mít přehled naprosto o všem, a nic nám neunikne.

    Sedadla si nezadají nic s tím, co známe. Sportovně navržená opěradla nás podpoří ve chvílích, kdy se „vykašleme“ na spotřebu a rozhodneme se trochu ztrestat vozovku. Pokud byla řeč o volantu, ani tady se nudit nebudeme. Nabízí nám dotykové ovládání, a tak můžeme rychle a pohodlně přizpůsobit ovládací prvky danému momentu. Obě ruce na volantu a pozornost na silnici. Tak jak to má být.

    Pokrok zkrátka nezastavíme

    Nové polo sice nabízí věci, které už známe, ale přeci jen si dal někdo práci je posunout o trochu dál. Podélné parkování je věc, na kterou si můžeme zanadávat vždycky. U Pola bychom měli být ovšem spíše opatrní na volbu slov. Parkovací asistent Park Assist nebo systém ParkPilot je něco, co nám nedá možnost se vymlouvat. Tohle zvládne opravdu každý.

    Na co mohou být výrobci opravdu hrdí, je IQ.DRIVE Travel Assist. Systém, který nikdy nespí. Udržuje vozidlo ve svém pruhu a kontroluje bezpečnou vzdálenost od ostatních aut na silnici. Volant vládne senzory a podle nepatrných dotyků našich prstů dokáže rozpoznat, kdy zasáhnout a zabránit tak nehodě. Je to možná až příliš technologie, ale hodí se, no ne?

    Vyplatí se počkat?

    Nové Polo GTI bude již brzy v předprodeji. Nebudeme si lhát, existují i jiné varianty, ve kterých se rádi svezeme, a do kterých klidně investujeme naše peníze. VW ale ukázalo, že se doba mění. Skloubil spolehlivost a užitečnost, kterou od VW očekáváme, s potřebou zahodit starosti za hlavu, posadit se, dojet na závodní okruh a užít si jízdu, o které se může kdejakému majiteli sportovního vozu jenom zdát.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS