Více
    12.4 C
    Czech
    Středa 22. března 2023

    Nový Volkswagen Polo GTI. Ráno auto do práce, odpoledne na okruh

    Automobilky se pravidelně předhánějí úplně ve všem. Výkon, design, spotřeba, je toho mnoho. Němci však nedávno představili projekt, který půjde dohánět jen velmi ztěžka. A to doslovně. Nejenže je nový Volkswagen Polo zkrátka krásný kus auta, ale výkonem by možná překvapil kdejakého sportovního kolegu.

    Výrobci tentokrát vsadili nejen na eleganci a jednoduchost, ale svoje si v novém GTI najdou i milovníci závodních a rychlých křivek. Celé vozidlo je posazeno vcelku nízko a společně s 17 palcovými koly Matrix, která jdou vyměnit i za 18 palcová z lehké slitiny Faro, drží auto pěkně u země a tak bychom měli mít při zatáčkách spíše strach o povrch silnice, než o nežádoucí smyk.

    Při pohledu zepředu budeme mít pocit, že se vrátil legendární Kitt ze seriálu Knight Rider. Přední pruh není sice červený a nepohybuje se, ale budí respekt stejně jako legenda seriálu. Díky výkonu 147kW a zrychlení 6,7 s uvidí většina lidi nové GTI spíše zezadu a i tam výrobci neponechali nic náhodě. Chromované konce výfuků a majestátní nápis „GTI“ jsou samozřejmost.

    Uvnitř jako doma

    Pokud jsme na ovládání VW zvyklí, nemusíme se bát, že se budeme muset přeučovat. Vše je tam, kde má být a kde to máme rádi. Přesto se nemusíme bát nudy. Sportovní červené vyšívání na palubní desce, volant, který na okruhu oceníme, velká digitální přístrojová deska, na které budeme mít přehled naprosto o všem, a nic nám neunikne.

    Sedadla si nezadají nic s tím, co známe. Sportovně navržená opěradla nás podpoří ve chvílích, kdy se „vykašleme“ na spotřebu a rozhodneme se trochu ztrestat vozovku. Pokud byla řeč o volantu, ani tady se nudit nebudeme. Nabízí nám dotykové ovládání, a tak můžeme rychle a pohodlně přizpůsobit ovládací prvky danému momentu. Obě ruce na volantu a pozornost na silnici. Tak jak to má být.

    Pokrok zkrátka nezastavíme

    Nové polo sice nabízí věci, které už známe, ale přeci jen si dal někdo práci je posunout o trochu dál. Podélné parkování je věc, na kterou si můžeme zanadávat vždycky. U Pola bychom měli být ovšem spíše opatrní na volbu slov. Parkovací asistent Park Assist nebo systém ParkPilot je něco, co nám nedá možnost se vymlouvat. Tohle zvládne opravdu každý.

    Na co mohou být výrobci opravdu hrdí, je IQ.DRIVE Travel Assist. Systém, který nikdy nespí. Udržuje vozidlo ve svém pruhu a kontroluje bezpečnou vzdálenost od ostatních aut na silnici. Volant vládne senzory a podle nepatrných dotyků našich prstů dokáže rozpoznat, kdy zasáhnout a zabránit tak nehodě. Je to možná až příliš technologie, ale hodí se, no ne?

    Vyplatí se počkat?

    Nové Polo GTI bude již brzy v předprodeji. Nebudeme si lhát, existují i jiné varianty, ve kterých se rádi svezeme, a do kterých klidně investujeme naše peníze. VW ale ukázalo, že se doba mění. Skloubil spolehlivost a užitečnost, kterou od VW očekáváme, s potřebou zahodit starosti za hlavu, posadit se, dojet na závodní okruh a užít si jízdu, o které se může kdejakému majiteli sportovního vozu jenom zdát.

    Sledujte nás na sítích

    V roce 2017 Mercedes-Maybach představil svůj koncept 6 Cabriolet. Stal se legendou

    Mercedes-Maybach patří mezi výrobce těch nejluxusnějších vozů, na které můžeme narazit. V roce 2017 představil koncept, který uchvacuje. Model 6 Cabriolet reprezentuje zcela nový přístup k designu jako takovému. Dlouhé vozidlo je plné skvostných detailů a pod kapotou si veze neskutečnou porci koní. Výrobci se snažili ukázat, kam bude firma směřovat. Hrají na emoce. 

    Svět se konečně dočkal, VW představil koncept ID. 2all dostupný pro všechny

    Pořizování elektrických vozů má stále jednu velikou nevýhodu. Za nové auto zaplatíme stejně jako za tři slušné ojetiny. Co s tím? Dlouho se spekuluje nad tím, že až se trh vyvine, ceny poletí dolů. První vlaštovku nově vypustila společnost VW. Tento gigant před několika dny představil světu koncept ID. 2all. Vůz, který bude k mání v koncem roku 2025 za cenu cca 600 000 korun. 

    Alfa Romeo a její sedan jménem Giulia. Osobitý styl v italském podání

    Italská značka Alfa Romeo vyslala do světa už nějakou tu řadu modelů, všechny mají ale něco společné. Cit pro detail a italskou krásu. Automobil Alfa Romeo Giulia startuje kategorii osobitých sedanů, které nás potěší výkonem a hlavně vzhledem. Cestování se proměňuje v zážitky, které se dostanou pod kůži. Emoce se staly hlavním tématem designérů. Jak se jim práce povedla? 

    Alfa Romeo Tonale. Italové vědí, jak se dělají pořádná auta

    Italská firma Alfa Romeo si vybudovala po světě pověst úspěšné společnosti, která ví, jak vyladit své modely k dokonalosti. Málokde se setkáme s takovým citem pro detail, jako právě u Alfa Romeo. Model Tonale je skvělým příkladem toho, že fantazii se meze nekladou. Zvenku krásní SUV, uvnitř luxus v italském podání. Při jízdě nám může být pěkně horko, stejně jako při pohledu na cenu. 

    Nejpropracovanější Mini vůbec. Firma se pyšní modelem Clubman

    Do klubu pouze s modelem Clubman. Pětidveřové Mini nás nenechá chladnými. Odvážný design se mísí abnormální porcí divokých koní. Každému je jasné, co se stane, pokud spojíme nízké těžiště automobilu Mini a pořádně nadupaný motor. U modelu Clubman navíc oceníme i praktickou stránku. Po sklopení sedadel nabízí stejné množství prostoru jako pořádné SUV. 

    V roce 2017 Mercedes-Maybach představil svůj koncept 6 Cabriolet. Stal se legendou

    Mercedes-Maybach patří mezi výrobce těch nejluxusnějších vozů, na které můžeme narazit. V roce 2017 představil koncept, který uchvacuje. Model 6 Cabriolet reprezentuje zcela nový přístup k designu jako takovému. Dlouhé vozidlo je plné skvostných detailů a pod kapotou si veze neskutečnou porci koní. Výrobci se snažili ukázat, kam bude firma směřovat. Hrají na emoce. 

    Svět se konečně dočkal, VW představil koncept ID. 2all dostupný pro všechny

    Pořizování elektrických vozů má stále jednu velikou nevýhodu. Za nové auto zaplatíme stejně jako za tři slušné ojetiny. Co s tím? Dlouho se spekuluje nad tím, že až se trh vyvine, ceny poletí dolů. První vlaštovku nově vypustila společnost VW. Tento gigant před několika dny představil světu koncept ID. 2all. Vůz, který bude k mání v koncem roku 2025 za cenu cca 600 000 korun. 

    Alfa Romeo a její sedan jménem Giulia. Osobitý styl v italském podání

    Italská značka Alfa Romeo vyslala do světa už nějakou tu řadu modelů, všechny mají ale něco společné. Cit pro detail a italskou krásu. Automobil Alfa Romeo Giulia startuje kategorii osobitých sedanů, které nás potěší výkonem a hlavně vzhledem. Cestování se proměňuje v zážitky, které se dostanou pod kůži. Emoce se staly hlavním tématem designérů. Jak se jim práce povedla? 

    Alfa Romeo Tonale. Italové vědí, jak se dělají pořádná auta

    Italská firma Alfa Romeo si vybudovala po světě pověst úspěšné společnosti, která ví, jak vyladit své modely k dokonalosti. Málokde se setkáme s takovým citem pro detail, jako právě u Alfa Romeo. Model Tonale je skvělým příkladem toho, že fantazii se meze nekladou. Zvenku krásní SUV, uvnitř luxus v italském podání. Při jízdě nám může být pěkně horko, stejně jako při pohledu na cenu. 

    Nejpropracovanější Mini vůbec. Firma se pyšní modelem Clubman

    Do klubu pouze s modelem Clubman. Pětidveřové Mini nás nenechá chladnými. Odvážný design se mísí abnormální porcí divokých koní. Každému je jasné, co se stane, pokud spojíme nízké těžiště automobilu Mini a pořádně nadupaný motor. U modelu Clubman navíc oceníme i praktickou stránku. Po sklopení sedadel nabízí stejné množství prostoru jako pořádné SUV.