Více
    0.2 C
    Czech
    Sobota 28. ledna 2023

    Nezapomenutelná jízda v luxusu. Pro Porsche GT4 RS není nic nemožné

    Kdyby se měl silák převtělit v automobil, možná by vypadal právě takhle. Luxusní vůz s neskutečným výkonem sjel z výborní linky Porsche. Nese název GT4 RS a už na první pohled je zřejmé, že se jen tak před něčím nezastaví. Zážitek z jízdy je u něj na prvním místě.

    718 Cayman GT4 RS. Tak zní celé jméno tohohle ultra rychlého a ostrého sporťáku. Italská firma opět dokázala, že umí promyslet filosofii výroby tak, aby lidem přiblížila mrazivý pocit z jízdy plné adrenalinu. Koní má sice o něco méně, než nalezneme třeba v 911 GT3, na okruhu ovšem nepoznáme rozdíl. Auto má dokonale vybalancované jízdní vlastnosti a jízda po silnici nemůže být zábavnější. Zároveň nedává nic zadarmo, tudíž je potřeba opravdu znát své řidičské schopnosti. Když tady přidáme plyn, odezva je okamžitá.

    Design ze staré školy

    Tvar nového GT4 RS je postavený, stejně jako u jeho sourozenců, na legendárním 911. Je nesmírně složité něco nového přidat, když mají miliony lidí v představách nádhernou linii, kterou kapota 911 kopíruje. Auto je posazené velice nízko a výrobci u tohoto nového modelu sázeli převážně na předek. Masivní, černý nárazník, klasická kulatá světla a hlavně hodně otvorů pro chlazení. Karbonové víko kapoty ubírá na váze a je to znát. Necelých 1420 kg. V kombinaci s výkonem je to famózní číslo.

    Porsche je postavené na přenádherných, 20palcových kolech, která nechávají vyniknut masivním, rudým brzdám. I takto z boku oceníme decentně zasazené průduchy po stranách dveří. Délka 4,5 m, šířka 1,82 m. Rozvor kol 2,48m. Kapacitně se s kufrem vyjdeme do 125 l. Nikdo nemůže, a ani by neměl očekávat více. Zadní části dominuje velký, lehký spoiler, který nám drží auto nádherně u země. Dva výfuky jsou sice krásné, ale vzhled se nevyrovná zvuku, který dokážou vydávat.

    Interiér je čistá sportovnost. Navíc zde najdeme jen hodiny, protože čas je jediná věc, se kterou v tomhle autě závodíme. Nádherný, masivní volant se znakem Porsche, elegantně zabudovaná obrazovka infotainmentu, sedačky kombinované s karbonem. Podtrženo, sečteno, příjemná a hlavně funkční kabina.

    Tvrdý výkon

    Motor je přesně to, co si platíme. Za necelé 4 milion korun se nám do rukou dostane 4litrový šestiválec, který nabízí majiteli 500 koňských sil. S krouticím momentem 450 Nm se máme opravdu na co těšit. Spotřeba 13 l, podle toho, jak moc dáme motoru „napít“. Otázka tedy je: Vyplatí se koupě nového GT4 RS? Ano, rozhodně. V dnešní době elektromobilů začínají být takto odvážné a nezkrotné vozy to, co má cenu sbírat.

    Sledujte nás na sítích

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Moto Guzzi má v arsenálu i pořádný cestovní stroj. Takhle vypadá V100

    I cestovní motorka si může držet sportovní prvky. Příkladem takového počinu je model V100 od italské firmy Moto Guzzi, cestovní matador. Spojíme-li klasické cestovní prvky pořádné motorky s těmi sportovními, vyjde nám model V100. Výrobci si dali velikou práci s detaily, vlastnostmi i technologiemi. Tenhle Roadster má lidem co nabídnout. Firma si ovšem nechá za kvalitu připlatit. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    1 komentář

    1. Jenže GT4 rs nejde koupit!!!! Nebo jen s obrovským úplatkem prodejci.
      Stejně tak nejde koupit GT3.
      Prostě 4mil. na to nestačí ani omylem.
      Musíte být VIP klein, který u Porsche už nakoupil mnoho aut. Pak se s vámi budou bavit.
      Tak jsem si koupí lepší auto, 720s.

    Comments are closed.