Více
    1.3 C
    Czech
    Čtvrtek 26. ledna 2023

    Subaru využívá moment překvapení. Model XV e-Boxer zaujme jízdou i designem

    Automobilka Subaru je známá díky svým rychlým autům, ale také nabitým a velice slušně jezdícím crossoverům. XV e-Boxer by se k nim mohlo řadit díky svým proporcím, z jiného úhlu pohledu se však označuje spíše jako CUV, jinými slovy Crossover Utility Vehicle. Jak si vede na silnicích?

    Dnes se zaměříme na model e-Boxer. Tady máme co dočinění s hybridním pohonem, který se ovšem za nic neschovává a hrdě se hlásí k tomu, co reprezentuje. Auto trochu ztěžklo, ale to nezabrání požitku z jízdy ani slušnému výkonu. Všechny detaily byly uváženy a auto je tak jednoduché, hodně přátelské, dost nám toho na silnici odpustí a je radost s ním cestovat.

    Na rozdíl od jiných značek máme u Subaru jistotu, že všechny výbavy XV dostaneme s pohonem všech čtyř kol AWD. Kombinace elektřiny a plochého motoru nám sem tam dopřeje i trochu té sportovnější jízdy. Poznáme to hlavně při běžném ježdění. Po spuštění módu Sport nám auto začne okamžitě reagovat hlavně díky elektromotoru. Díky nízkému těžišti, přestože je XV vysoké, dokážeme z vozidla vydolovat elegantní manévry a nevídanou mrštnost.

    Krásný vzhled

    Někomu se může zdát Subaru krásné, někomu ne, a tak bychom se mohli shodnout na tom, že je osobité. Na první pohled nás upoutá svou zlatou barvou. Přestože jsou v nabídce i jiné, tahle se za nás povedla velmi. Dodává autu nevídanou eleganci, přestože je uvnitř hodně dravé. Zkrátka vlk v beránčí kůži. Zezadu auto vypadá jako nadupané SUV. Je hodně vysoko posazené a díky bateriím i hodně váží. Jednoduchá, hranatá světla, drobný spoiler. Celkově ale působí hodně naštvaně.

    Z boku zaujmou nádherně řešená kola ve velikosti 18 palců a bezpečnostní prvky kolem kol, které dokreslují nespoutanost a ochotu jet do každého terénu. Předek je spíše nezajímavý a někomu by se mohl zdát až nudný. Žádná velká maska chladiče, jednoduchá LED světla a adekvátní nárazník. Na druhou stranu, co více si přát?

    Výkon, motor a spotřeba

    Pod kapotou najdeme, kromě elektromotoru, klasický dvoulitr se čtyřmi válci o výkonu 110 kW. Krouticí moment 194 Nm. Z 0 na 100 se dostaneme až za více než 10 s, ale o rychlost tady nejde. Jde nám o jízdní vlastnosti, které dělají z auta to, co je. Zatáčky nejsou problém, a dokonce nám říkají šéfe. Spotřeba je kolem 8 litrů, ale spíše počítejme tak s 10. Je to opravdu um s tímhle autem jezdit za málo peněz.

    V základu za e-Boxer zaplatíme přes 800 000 Kč. Cena se samozřejmě může vyšplhat i výš. Stojí nám to za to? Nejde o nijak světové auto, ale za srdce umí chytit pořádně a to hlavně svou osobitností a opravdovostí. Co do něj dám, to se mi vrátí 100x.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.