Více
    4.1 C
    Czech
    Pátek 29. března 2024

    Návrat ke klasice Citroën nebere. „CX5ka“ baví zvenku i zevnitř

    Francouzská auta se celosvětově těší velké oblibě už řadu let. Citroën poslal na silnice několik velice populárních vozidel, další ale na svůj odkaz čekají. Model CX 5 má ale našlápnuto celkem slušně. Výrobcům se povedl exteriér, skvěle vypadá auto také zevnitř.

    Na začátek se sluší říct, že kdo není fanouškem Citroënu, toho C5 X asi nenadchne. Pokud jsme zarytí příznivci klasického koncernu, který je praktický a krásný, odvážné prvky značek jako je Citroën nám budou cizí. Přesto se pokusme oprostit od osobních preferencí a zahledět se na tohle auto nezaujatě. Celý stroj vznikl kombinací limuzíny, kombi a SUV. Délka 4 805mm by tomu skutečně odpovídala. Výška 1 485 mm sice nedosahuje velikostí těch pravých SUV, ale i tak je to lepší než nic.

    Vzhled je základ

    Od pohledu je Citroën velký a dlouhý. Po celé délce se táhnou linie, které nijak neruší a jsou logičtěji načrtnuté, než jsme u této značky zvyklí. Zadní oblast opravdu připomíná  retro verze jako CX 20. Jak vrchní část, tak spodní se spojují do vcelku špičatého kufru. Společně s naštvanými světlomety se jedná o docela povedený kousek.

    Předek se, musíme uznat, povedl. Všechny prvky masky chladiče se společně se světly upínají k velkému znaku Citroën. V noci přední část vypadá naprosto fantasticky a futuristicky zároveň. Kola, která drží podvozek v dostatečné výšce, se podobají kdejakým od VW. V kombinaci s tímto autem sice vypadají jako květ v létě, ale ničím neruší celkový dojem.

    Uvnitř je Citroën pohodlný

    Automobilka tvrdí, že podobně pohodlné auto nenajdeme. S těmito slovy bychom radši úplně neplýtvali, ale i tak se o jistém pohodlí mluvit dá. Může se to převážně fakt, že auto je dlouhé. Místa na nohy je dost a hlava se nám taky nemačká. Přední část kabiny je opravdu vydařená. Mnohoúhelníkový volant, který si v poslední době Francouzi oblíbili, velká obrazovka, a kombinace kůže a tvrdého plastu. To vše dodává pocit luxusu a nespoutanosti. Musíme přiznat, že tady Citroën hodně zapracoval na své image.

    Budeme si ho moci dopřát i ve variantě plug-in hybrid kde dosahuje výkonu 225 koní. Na čistou elektřinu dojedeme až 50 km, což je v porovnání s ostatními lepší standard. Auto zatím sice není na českém trhu, ale cena německý partnerů je cca 907 000 Kč. Je otázkou, jestli za podobnou cenu neseženeme lepší žihadlo, ale šanci si Citroën C5 X rozhodně zaslouží.

    Sledujte nás na sítích

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask. 

    Suzuki GSX-S1000 GX. Mašina, která zavaří každému terénu 

    Konečně jsme se dočkali. Suzuki se pyšní modelem GSX-S1000 GX pro rok 2024. Jedná se o motorku typu Adventure. Na dlouhé cesty je tento stroj naprosto ideální. Výrobci se zaměřili na pohodlí, praktičnost a převážně technologie. Do terénu i mimo něj, model GSX-S1000 GX je tím pravým společníkem. Přestože se jeho pořízení prodraží, investice se nám vrátí, a to mnohonásobně. 

    Novinka z linky BMW. Toto je model Vision Neue Klasse X

    Naprosto ojedinělý přírůstek si připočítává automobilka BMW. Lidem ukázala model Vision Neue Klasse X, který bere dech. Je vcelku jasné, že se jedná o čistě elektrický automobil. Zásadním způsobem se ale výrobci zaměřili na design a požitek z jízdy. Přesně na to chtějí nalákat budoucí potenciální zájemce. Na své si ale přijdou i ti, kterým není jedno životní prostředí. 

    Nový model Peugeot 2008 skutečně bere dech  

    Automobilka Peugeot představila model, který skvěle doplňuje řady ve flotile značky Peugeot. Model 2008 přináší mnoho nového. Pod kapotou se mohu objevit až 3 varianty motorizací, praktičnost potěší i ty nejnáročnější, výkon zvládne téměř všechny výzvy. Kde ovšem firma skutečně předběhla očekávání, je cena. Novinka nás totiž nevyjde na abnormální peníze. 

    Sportovní vůz, který se nebojí elektřiny. To je model ID.4 GTX

    Automobilka VW má v arsenálu pravděpodobně nejrozsáhlejší flotilu elektrických vozů na trhu. Jedním z nejvíce výrazných je ID.4 GTX. Tohle malé SUV nás okouzlí už na první pohled. Od svého předchůdce ID.4 se liší převážně sportovně laděným vzhledem. Zde se ovšem VW nezastavil. Pod kapotou na nás čeká pořádná porce koní, která v kombinaci s AWD umí proměnit jízdu v zážitek. 

    Přijel nový elektrický model značky Škoda. Jmenuje se Epiq 

    Škoda nás dlouho napínala. Konečně ale víme, co se ukrývalo pod tajemným černým závojem. Jde o model Škoda Epiq. Po všech stránkách jde o přelomový vůz. Nejenže se škoda předvedla v oblasti vzhledu, dokonce se ale jedná o model, který má být ze své podstaty dostupný. Automobilka tedy vyrukovala s cenou, která možná mnoho překvapí. Na trhu způsobí poprask.