Více
    15.5 C
    Czech
    Středa, 25 května, 2022

    Návrat ke klasice Citroën nebere. „CX5ka“ baví zvenku i zevnitř

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Francouzská auta se celosvětově těší velké oblibě už řadu let. Citroën poslal na silnice několik velice populárních vozidel, další ale na svůj odkaz čekají. Model CX 5 má ale našlápnuto celkem slušně. Výrobcům se povedl exteriér, skvěle vypadá auto také zevnitř.

    Na začátek se sluší říct, že kdo není fanouškem Citroënu, toho C5 X asi nenadchne. Pokud jsme zarytí příznivci klasického koncernu, který je praktický a krásný, odvážné prvky značek jako je Citroën nám budou cizí. Přesto se pokusme oprostit od osobních preferencí a zahledět se na tohle auto nezaujatě. Celý stroj vznikl kombinací limuzíny, kombi a SUV. Délka 4 805mm by tomu skutečně odpovídala. Výška 1 485 mm sice nedosahuje velikostí těch pravých SUV, ale i tak je to lepší než nic.

    Vzhled je základ

    Od pohledu je Citroën velký a dlouhý. Po celé délce se táhnou linie, které nijak neruší a jsou logičtěji načrtnuté, než jsme u této značky zvyklí. Zadní oblast opravdu připomíná  retro verze jako CX 20. Jak vrchní část, tak spodní se spojují do vcelku špičatého kufru. Společně s naštvanými světlomety se jedná o docela povedený kousek.

    Předek se, musíme uznat, povedl. Všechny prvky masky chladiče se společně se světly upínají k velkému znaku Citroën. V noci přední část vypadá naprosto fantasticky a futuristicky zároveň. Kola, která drží podvozek v dostatečné výšce, se podobají kdejakým od VW. V kombinaci s tímto autem sice vypadají jako květ v létě, ale ničím neruší celkový dojem.

    Uvnitř je Citroën pohodlný

    Automobilka tvrdí, že podobně pohodlné auto nenajdeme. S těmito slovy bychom radši úplně neplýtvali, ale i tak se o jistém pohodlí mluvit dá. Může se to převážně fakt, že auto je dlouhé. Místa na nohy je dost a hlava se nám taky nemačká. Přední část kabiny je opravdu vydařená. Mnohoúhelníkový volant, který si v poslední době Francouzi oblíbili, velká obrazovka, a kombinace kůže a tvrdého plastu. To vše dodává pocit luxusu a nespoutanosti. Musíme přiznat, že tady Citroën hodně zapracoval na své image.

    Budeme si ho moci dopřát i ve variantě plug-in hybrid kde dosahuje výkonu 225 koní. Na čistou elektřinu dojedeme až 50 km, což je v porovnání s ostatními lepší standard. Auto zatím sice není na českém trhu, ale cena německý partnerů je cca 907 000 Kč. Je otázkou, jestli za podobnou cenu neseženeme lepší žihadlo, ale šanci si Citroën C5 X rozhodně zaslouží.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ