Více
    1.3 C
    Czech
    Čtvrtek 26. ledna 2023

    Návrat ke klasice Citroën nebere. „CX5ka“ baví zvenku i zevnitř

    Francouzská auta se celosvětově těší velké oblibě už řadu let. Citroën poslal na silnice několik velice populárních vozidel, další ale na svůj odkaz čekají. Model CX 5 má ale našlápnuto celkem slušně. Výrobcům se povedl exteriér, skvěle vypadá auto také zevnitř.

    Na začátek se sluší říct, že kdo není fanouškem Citroënu, toho C5 X asi nenadchne. Pokud jsme zarytí příznivci klasického koncernu, který je praktický a krásný, odvážné prvky značek jako je Citroën nám budou cizí. Přesto se pokusme oprostit od osobních preferencí a zahledět se na tohle auto nezaujatě. Celý stroj vznikl kombinací limuzíny, kombi a SUV. Délka 4 805mm by tomu skutečně odpovídala. Výška 1 485 mm sice nedosahuje velikostí těch pravých SUV, ale i tak je to lepší než nic.

    Vzhled je základ

    Od pohledu je Citroën velký a dlouhý. Po celé délce se táhnou linie, které nijak neruší a jsou logičtěji načrtnuté, než jsme u této značky zvyklí. Zadní oblast opravdu připomíná  retro verze jako CX 20. Jak vrchní část, tak spodní se spojují do vcelku špičatého kufru. Společně s naštvanými světlomety se jedná o docela povedený kousek.

    Předek se, musíme uznat, povedl. Všechny prvky masky chladiče se společně se světly upínají k velkému znaku Citroën. V noci přední část vypadá naprosto fantasticky a futuristicky zároveň. Kola, která drží podvozek v dostatečné výšce, se podobají kdejakým od VW. V kombinaci s tímto autem sice vypadají jako květ v létě, ale ničím neruší celkový dojem.

    Uvnitř je Citroën pohodlný

    Automobilka tvrdí, že podobně pohodlné auto nenajdeme. S těmito slovy bychom radši úplně neplýtvali, ale i tak se o jistém pohodlí mluvit dá. Může se to převážně fakt, že auto je dlouhé. Místa na nohy je dost a hlava se nám taky nemačká. Přední část kabiny je opravdu vydařená. Mnohoúhelníkový volant, který si v poslední době Francouzi oblíbili, velká obrazovka, a kombinace kůže a tvrdého plastu. To vše dodává pocit luxusu a nespoutanosti. Musíme přiznat, že tady Citroën hodně zapracoval na své image.

    Budeme si ho moci dopřát i ve variantě plug-in hybrid kde dosahuje výkonu 225 koní. Na čistou elektřinu dojedeme až 50 km, což je v porovnání s ostatními lepší standard. Auto zatím sice není na českém trhu, ale cena německý partnerů je cca 907 000 Kč. Je otázkou, jestli za podobnou cenu neseženeme lepší žihadlo, ale šanci si Citroën C5 X rozhodně zaslouží.

    Sledujte nás na sítích

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster. 

    Renault Kangoo. Prostorný rodinný vůz do každé nepohody

    Renault nabízí ve svém širokém spektru zájmu také prostorný rodinný kousek jménem Kangoo. Tento vůz přímo překypuje praktičností. Nepůsobí nijak levně, naopak, nalezneme v něm kvalitu a mnoho detailů, které rozhodně překvapí. Renault zároveň dopřeje svým zákazníkům značně obsáhlou paletu příslušenství. Tento rodinný pomocník nás vyjde v základu na necelých 600 000 korun. 

    Nový Opel Astra. Elegance v každém směru

    Opel patří mezi osvědčené firmy s německou tradicí. Nejnovější model Astra přijel v opravdu velkolepém provedení. Čistý design je zárukou úspěchu. Ani s výkonem by neměl být problém. Tenhle Opel je živý a svižný. Pod kapotou si pro nás ukrývá uspokojivý počet koní, v kabině zase ojedinělý a odvážný vzhled. Technologicky nabitý vůz si pořídíme za poměrně rozumnou cenu. 

    Seat Arona. Praktický crossover do moderní doby

    Seat, španělská firma s dlouholetou tradicí, dokáže vyrobit prakticky všechno. Kompromisem velikosti a praktičnosti se stal crossover Arona. Bavíme se zde o velice vydařeném voze, který si právem zaslouží přední příčky na trhu. Zároveň se ale nebavíme o nejdražším modelu v kategorii crossover. Stejné vlastnosti by nás u Škody stály až dvojnásobek. Seat Arona má co nabídnout. 

    Nový Mercedes GLS. SUV, které nešetří silou

    Pro společnost Mercedes se její model GLS stal velice prestižní záležitostí. Výrobci se rozhodli na SUV demonstrovat sílu v její čisté podobě. Kombinace skvělého designu s masivní výkonem a tažnou silou dělá z GLS všestranný vůz, který sice stojí hodně peněz, sloužit bude ovšem nejlépe, jak umí. Jak samotné motto napovídá, sílu GLS lze pocítit ze všech směrů. 

    Cestovní král značky Indian. Roadmaster předběhl dobu

    Klasický model Roadmaster představuje skutečně výkvět amerického inženýrství. Cestovní motocykl disponuje výkonem i dokonalými technologiemi. Přestože někoho zarazí cena, víme, že tento typ stroje si nekupujeme na sezónu, ale na celý život. Motor je prakticky nesmrtelný a pohodlí je v sedle na takové úrovni, že nás nikdy nebude omezovat věk. Takový je Indian Roadmaster.