Elektřina už zavládla nejednomu modelu od známého německého koncernu. ID.5 je ale pravděpodobně tím nejvyvedenějším. Čistě elektrické SUV, které kopíruje ladné linie stylu coupé. Díky tomu nabralo na délce a prostor v kabině se tak znatelně zvýšil. Motor už nějakou sílu převést umí. Jediné, co zůstává v nebesích, je cena. Na tu je potřeba vyhrát v loterii.
Škoda Enyaq Coupé RS získala v modelu ID.5 tvrdou konkurenci. Oba modely vsadily na výhody linií coupé a prostornosti SUV. tato kombinace je v dnešní době vysoce populární. Nabízí lidem více prostoru, a přitom neruší design svou zádní částí, která zkrátka není pro všechny. Výrobci se tedy zaměřili převážně na design. Platforma už vymyšlená byla. ID.5 je postavené na stejném základu MEB, jako plno přechozích modelů. Když něco funguje, nemusíme to měnit.
Design
Stejně jako ID.4, i ID.5 je zcela oddáno nové filozofii značky VW. Elektřina dostala svou samostatnou kategorii designu. Exteriér díky tomu působí vcelku futuristicky. Mohutný předek, který se pyšní velkým znakem VW, disponuje také krásnými a jednoduchými světlomety. Spodek pak tvoří masivní nárazník, který má svůj základ v dírkované textuře, jakou najdeme i na modelu Multivan.
Boku kralují ostrá 21palcová kola. Svým tvarem mají blízko k novému designu škodovky. Je otázkou, kdo se kde inspiroval. Černá střecha se táhne po celé délce až k zadnímu spoileru. Ten zastřešuje krásnou LED lištu a nápis ID.5. Zezadu působí tenhle elektrický automobil velice sebevědomě. Tady VW skutečně zabodoval.
Duch interiéru se nese zcela v novém provedení a nádechu budoucnosti. Všechny detaily se zakulatily a protáhly. Nikde se nesetkáme s žádným škrábavým plastem. Všechny prvky byly oblečeny do imitace kůže. Celkový dojem dokresluje ambientní osvětlení (až 30 barev). Zcela zmizela fyzická tlačítka pro ovládání teploty. U takto novodobého vzhledu se ani nic od VW čekat nedalo.
Technologicky je ID.5 na velice vysoké úrovni. Hlasový asistent, parkovací asistent, Travel Assist, to vše už známe. Tohle SUV nabízí rovněž službu Over-the-Air. Všechny aktualizace systému mohou proběhnout přes noc a my tak získáme daleko výkonnější systém.
Výkon a dojezd
Podle výbavy se rozhodne, jakým výkonem budeme disponovat a kolik za něj zaplatíme. Škála se pohybuje od 174 koní až po 299 koní (GTX). Pohon zadních nebo všech kol jsou dvě jediné možnosti. Dojezd se pohybuje kolem 500 km. Ideální stav pro jakékoli cestování. S rychlo-nabíječkou jsme navíc hotovi za 30 min.
Verdikt
Cena od 1,4 milionu korun do 1,6 milionu korun je drtivá. Lepší to ovšem nebude. VW se se svým modelem rozhodně překonalo, už jen musíme čekat na dostupnější varianty.